Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@23:58:10 GMT

جاده‌ها مقصر ۶ درصد تصادفات گلستان هستند

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۱۹۴

جاده‌ها مقصر ۶ درصد تصادفات گلستان هستند

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: کیفیت پایین و ایمنی اندک جاده‌ها، عامل وقوع حدود ۶ درصد تصادفات گلستان است که برای حل این مشکل، بهسازی و ایمنی راه‌ها با اولویت مناطق پرخطر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی میقانی اظهار داشت: خسارت دیدگان مالی و جانی در تصادفات سال گذشته ۱۴۶ پرونده در محاکم قضایی علیه راهداری با ادعای عامل اصلی بروز تصادف و خسارت مطرح کردند که با نظر کارشناسان، جاده ها در ۶ درصد آن ها شامل ۹ تصادف مقصر شناخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام حسین زارعی مدیرکل پزشکی قانونی گلستان، پارسال ۴۱۹ نفر در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست دادند.

میقانی در ادامه به تلاش برای ایمن سازی مدارس واقع در حاشیه راه ها اشاره کرد و گفت : ۱۲۸ مدرسه گلستان نیازمند ایمن سازی راه ها در محدوده پیرامونی تردد دانش آموزان است که از این تعداد، ۳۵ مدرسه امسال مشمول اقدامات فنی بوده و ایمن می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اظهار داشت: در کنار انجام اقدامات فنی، توجه به مسائل آموزشی و فرهنگ‌سازی، اصلی‌ترین رویکرد ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها و کاهش تصادفات است که در این زمینه نیز با همراهی سایر نهادها تلاش های خوبی در دستور کار قرار دارد.

میقانی با اشاره به وقوع حوادث تلخ رانندگی در سال گذشته و جان باختن تعدادی از هم استانی ها گفت: در حادثه برخورد تانکر سیمان و مینی بوس در شرق گلستان که موجب جان باختن ده ها نفر شد، عامل انسانی مقصر بوده که برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه، نظارت ها در سندیکاهای باربری و تزانزیتی بیشتر شد.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در تقویت ایمنی در حوزه جابجایی مسافر اشاره کرد و افزود :با راه اندازی سامانه "سپهتن" شرکت های حمل و نقل اداره کل راهداری و پلیس راه در طول حرکت اتوبوس ها از مبدا تا مقصد بر رفتار راننده و وضعیت فنی و ایمنی اتوبوس نظارت کامل داشته و با تشدید نظارت‌ها امیدوار به کاهش تصادفات و سوانح جاده‌ای هستیم.

سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور (سپهتن) برای ارتقای بهره وری صنعت حمل و نقل کشور به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای و با توجه به قوانین و مقررات جاری کشور اجرا شد.

با تجهیز خودرو ها به این سامانه تمام ذینفعان طرح شامل پلیس راهور ناجا، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، مالکین و راننده های خودرو، شرکت ها و موسسات حمل و نقل و همچنین مسافرین و صاحبان بار مدیریت و نظارت هوشمندانه ای به تردد و عملکرد خودرو و راننده خواهند داشت .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان همچنین در خصوص بهسازی مسیر گرگان به روستای زیارت گفت: مقاوم سازی، استانداردسازی، بهسازی و ارتقای ایمنی این مسیر نیازمند تصویب اعتبار در کمیته اعتبارات فرمانداری گرگان است که امیدواریم در سال جاری با اختصاص اعتبار لازم، ایمن‌سازی این مسیر اجرا شود.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مهدی میقانی راهداری و حمل و نقل جاده ای جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان سرهنگ شهرکی رئیس پلیس راه گلستان گفت : محور گنبدکاووس به کلاله از راه‌های پرتردد شرق استان از ساعت چهار و سی دقیقه صبح دیروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه اوغان و عبور آب از روی پُل، بسته شده بود که با تلاش نیروهای راهداری و هلال احمر بازگشایی شد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گنبدکاووس هم با بیان اینکه تردد در این جاده از ساعت پنج صبح امروز از سر گرفته شد ، بر لزوم لایروبی اصولی و عمقی این رودخانه تاکید کرد.

موسی اونق افزود : اداره راهداری گنبدکاووس برای ساخت پُل جدید ۶۲۰ میلیارد ریال از منابع ملی پیش‌بینی و پیمانکار ساخت این پروژه را نیز مشخص کرده است.

اونق ادامه داد : با مساعد شدن شرایط جوی و تجهیزکارگاه توسط پیمانکار عملیات ساخت پل جدید شروع شده و حداقل به ۲ سال زمان نیاز دارد.

 

دیگر خبرها

  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • بازگشایی محور گنبدکاووس به کلاله حد فاصل پل بایلر
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • همه جاده‌های گلستان باز است/تردد در محور توسکستان فقط با زنجیرچرخ
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران