Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:40:25 GMT

امکان بازدید از غار علیصدر فراهم شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۲۲۹

امکان بازدید از غار علیصدر فراهم شد

مهدی مجیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای ورود مسافران به مجموعه غار علیصدر و در گیشه بلیت فروشی، ماسک رایگان در اختیار مسافران و گردشگران قرار می گیرد و مسافران باید با ماسک در غار حضور و تردد داشته باشند.

وی با یادآوری اینکه هشدارهایی برای رعایت نکات بهداشتی در محل تردد افراد نصب شده تا مسافران با رعایت آن ها در امان باشند، گفت: اجازه هیچ گونه تجمع در غار به افراد داده نمی شود و گردشگران با رعایت فاصله گذاری فیزیکی از غار دیدن می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با یادآوری اینکه کارکنان شرکت علیصدر نیز دوره های آموزشی لازم را گذرانده‌اند، تا با رعایت نکات ذکر شده سلامت مسافران تامین شود، افزود: گندزدایی تجهیزات غار علیصدر به صورت روزانه انجام می شود.

مجیدی همچنین ادامه داد: ویلاهای اقامتی عباس آباد در روزهای شنبه تا سه شنبه برای تمام مراجعان تخفیف ۵۰ درصدی خواهد داشت و در روزهای پایانی هفته ۳۰ درصد تخفیف برای اقامت افراد در این ویلاها لحاظ می شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: شرایط برای گذران ایام تعطیلات پیش رو در مناطق گردشگری همدان مهیا شده است.

علیصدر تنها غار تالابی کشورمان است که بر اساس تحقیقات کارشناسان مطرح زمین شناسی دنیا، یکی از بی نظیر ترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهان است که شکل گیری آن به دوره ژوراسیک دوره دوم زمین شناسی بر می گردد.

غار علیصدر در سال های ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ توسط تعدادی از کوه نوردان و غار نوردان گروه سینای همدان شناسایی شد و قایقرانی در این غار با وسایل ابتدایی در سال ۴۶ به همت دست اندرکاران امر تعریض دهانه غار امکان پذیر شد.

دمای داخل غار حدود ۱۶ درجه و دمای آب ۱۲ درجه سانتیگراد ثابت است PH آب تقریبا خنثی است و عمق آب بین نیم تا ۱۴ متر اندازه گیری شده است.

سختی آب غار علیصدر بالا بوده و از نوع آهکی است بنابراین استفاده از آن برای آشامیدن توصیه نمی شود، علیصدر غاری زنده است که هیچ گونه گاز سمی در آن یافت نمی شود و به علت وجود جریان هوا تنگی نفس در آن احساس نمی شود همچنین به علت نبود نور خورشید هیچگونه حیات جانوری در این غار دیده نشده است.

غار علیصدر در ۷۰ کیلومتری شمال غربی همدان و در یکی از مرتفع ترین مناطق استان در امتداد رشته کوه زاگرس واقع شده است و ارتفاع غار از سطح دریا ۲ هزار و ۱۸۰ متر است.

برچسب‌ها غار عليصدر همدان جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غار عليصدر همدان جهانگردی غار عليصدر همدان جهانگردی غار علیصدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان محسن سوخته‌سرایی روز چهارشنبه گفت : قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود صبح امروز بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی بوس از بندرگز در حال جابجایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

دیگر خبرها

  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم)
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • امکان مسیریابی حمل‌ونقل همگانی در «اصفهان من» فراهم شد
  • باید بسترهای مشارکت مردم در امر رونق اقتصاد و جهش تولید را فراهم آوریم/ از بازدید نماینده‌های مجلس از زندان‌ها استقبال می‌کنیم
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه های اجرایی فراهم شد
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • امکان استفاده از اوراق گام برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی فراهم شد