Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری مانور بازگشایی مدارس در بستر شبکه شاد در روز سوم شهریورماه خبر داد و گفت: تمام مدارس اعم از معلمان و دانش‌آموزان باید برابر برنامه در شبکه حاضر باشند.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ علیرضا سعدی‌پور اظهار کرد: با توجه به احتمال استمرار بیماری کرونا و همچنین براساس پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته و هماهنگی مقام عالی وزارت با ستاد ملی مقابله با کرونا، مقرر شد که سال تحصیلی ۱۵ شهریور و به‌صورت نیمه‌حضوری باشد و بر این اساس، مانور بازگشایی مدارس به‌صورت مجازی با هدف شناسایی مشکلات و یافتن راهکارهای عملی برای آموزش حداکثری در فضای مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تلاش داریم برابر تأکیدی که سند تحول بنیادین بر تحقق عدالت آموزشی دارد، فضا و فرصت را برای همه فرزندان عزیز فراهم کنیم، تصریح کرد: بعد از این مانور می‌توانیم یک ارزیابی از این‌که چه کسانی بنا به دلایل متعدد امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند و در این بخش هم با استفاده از همه ظرفیت‌ها پیش از آغاز رسمی سال تحصیلی این مشکلات را تدبیر کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه به مشکلات اولیه شبکه شاد اشاره کرده و گفت: با توجه به این‌که ماجرای کرونا ناگهانی بود، شبکه شاد نیز در ابتدای طراحی و آغاز فعالیت خود، مشکلات فنی و اجرایی داشت اما امروز این شبکه بسیار توانمند شده و خبری از مشکلات اولیه آن نیست اما در برخی مناطق دورافتاده که اینترنت ندارند یا خانواده‌هایی‌که گوشی هوشمند ندارند و این موارد نیز ارتباطی به کارآیی شبکه شاد ندارد و ما تدابیر دیگری برای این موارد خاص اعم از بسته‌های حمایتی و خرید گوشی تا استفاده از ظرفیت راهبران آموزشی داریم.

سعدی‌پور با اشاره به امکانات و ظرفیت‌هایی که امروزه شبکه شاد از آن بهره‌مند است از قبیل لیست حضور و غیاب و فرم‌های آزمون‌ساز، خاطرنشان کرد: تحقق مدرسه مجازی و آموزش آنلاین در سال تحصیلی آتی و استفاده از توان بستر شاد نیاز به عضویت همه معلمان و دانش‌آموزان دارد و در حال حاضر نیز بیش از ۷۰درصد دانش‌آموزان، بیش از ۸۰ درصد معلمان و ۱۰۰درصد مدیران در این شبکه عضویت دارند. 

وی همچنین گفت: برابر آخرین تصمیم‌گیری‌ها، کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید هم به‌صورت نیمه‌حضوری و هم به صورت حضوری و تلفیقی خواهد بود و همین ایجاب می‌کند همه به شبکه شاد وصل باشند و در روز سوم شهریور و در این مانور استانی، وضعیت کلی دست ما می‌آید.

مدیرکل آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد: این مانور یک مانور نمایشی و تبلیغاتی نیست و ما پس از این مانور و در یک کار جدی، باید برای آن بخش از دانش‌آموزان که به هر دلیلی به شبکه دسترسی ندارند، برنامه جایگزین تعریف کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس

همایش دو روزه آموزشی - توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با حضور در جمع مدیران در این نشست تخصصی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد و گفت: در سازمان مدارس غیردولتی ما برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاست‌گذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها را دنبال کردیم.

احمد محمودزاده گفت: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود. این کار را پس از ۱۸ ماه به نتیجه رساندیم، ۱۶ ماده آن تغییر پیدا کرد و ابلاغ شده است. حمایت از معلمان، حمایت از موسسان را تثبیت و موضوع نظارت را در این قانون، جدی‌تر مطرح کردیم. در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم. موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شوراهای عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها یکی از کارهای مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

وی همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع را سال گذشته دریافت کردیم و به دنبال این هستیم تا تنوع مدارس را کاهش داده و در داخل مدرسه مجازی تجمیع کنیم. طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی، قانون است، گفت:  فعالیت  مراکز آزمون ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت  مراکز بدون مجوز ممنوع بوده و در صورت مشاهده کردید، آن را تعطیل کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفهوم درست، شروع کنند.

وی افزود: در این زمینه در مرکز اقداماتی در حال انجام است ولی شما نیز باید این کار را در استان‌ها شروع کنید.

وی همچنین بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تاکید کرد و گفت: شما باید تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس فراهم کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • مدرسه مجازی آموزش‌و‌پرورش در راستای کاهش تنوع مدارس بزرگسالان راه‌اندازی می‌شود
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد