Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@02:21:13 GMT

با وزیر خارجه لبنان آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۲۷۵

با وزیر خارجه لبنان آشنا شوید

 ۶ ساعت پس از استعفای " ناصیف حتی " وزیر سابق امور خارجه لبنان به دولت این کشور، عصر گذشته (دوشنبه) در جلسه‌ای که بین عون رئیس جمهوری و دیاب  نخست‌وزیر لبنان در کاخ " بعبدا " برگزار شد، طرفین برای انتخاب وهبه مشاور عون در امور دیپلماتیک، برای جانشینی حتی به توافق رسیدند و تصدی امور خارجه این کشور را به وی سپردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شربل وهبه وزیر جدید امور خارجه لبنان متولد ۱۵ جولای ۱۹۵۳ در " العاقوره " لبنان و دارای سه فرزند به نام‌های " بیار "، " مارک " و " ریشار " است.    

وی دارای مدرک لیسانس حقوق از دانشکده حقوق دانشگاه لبنان است و در سال ۱۹۷۹ پروانه حقوقی خود را از پژوهشکده عالی مطالعات حقوق این کشور دریافت کرده است.  

وهبه همچنین در سال ۱۹۷۴ موفق به اخذ دیپلم ریاضیات از دانشکده علوم دانشگاه لبنان شده و مسلط به زبان‌های فرانسه، انگلیسی و عربی است.  

وی از سال ۲۰۱۷ به محض بازنشستگی از وزارت امور خارجه و مهاجران لبنان به عنوان مشاور عون رئیس جمهوری این کشور در امور دیپلماسی منصوب شد.  

وزیر جدید امور خارجه لبنان پیش از این در حالی تجربیات ۴۲ ساله خود در وزارت امور خارجه و مهاجران این کشور را به پایان برد که بین فوریه تا جولای ۲۰۱۷ در منصب نماینده دبیر کل این وزارتخانه بود.  

وی پیش از آن بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ مسئولیت مدیر امور سیاسی و کنسولی وزارت امور خارجه لبنان را بر عهده داشت.  

سفیر لبنان در ونزوئلا بین سال‌های ۲۰۷ تا ۲۰۱۲، سرکنسول لبنان در " لُس آنجلس " آمریکا از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷، سرکنسول لبنان در مونترال کانادا بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ از جمله سوابق وزیر امور خارجه جدید لبنان است.  

وی همچنین از تجربه فعالیت در چند پست دیپلماسی در سفارت لبنان در قاهره مصر، لاهه هلند، برلین آلمان و در کنسولگری لبنان در تورنتو کانادا برخوردار است.  

رهبه همچنین موفق به دریافت نشان درجه یک " فرانسیسکو میراندا "، بالاترین نشان جمهوری بولیواری ونزوئلا شده است.  

" فرانسیسکو دِ میراندا " (به اسپانیایی:  Francisco de Miranda) نظامی انقلابی ونزوئلایی بود. وی در سه حادثه مهم جنگ انقلاب آمریکا،  انقلاب فرانسه و جنگ‌های استقلال مستعمرات آمریکایی از اسپانیا شرکت و نقش فرماندهی داشت. 

310 310

کد خبر 1417926

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه انگلیس در نقش آشپز (فیلم)
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است
  • اسپانیا: نگران گسترش جنگ غزه به لبنان هستیم
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان