Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفته خیلی زود تعداد نیرو‌های آمریکایی در خاک افغانستان را به ۴ هزار تن کاهش خواهد داد. به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری دانشجو، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با وبگاه خبری «آکسیوس» از کاهش تعداد نیرو‌های آمریکایی در خاک افغانستان خبر داده است.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، ترامپ در این مصاحبه که روز دوشنبه پخش شد، گفت آمریکا تعداد نیرو‌های نظامی خود در افغانستان را به حدود چهار هزار نفر کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: «ما در مدت کوتاهی [تعداد سربازان]را به هشت هزار نفر کاهش می‌دهیم، بعد به چهار هزار نفر خواهیم رسید. ما در حال مذاکره [در این باره]هستیم».

ترامپ با وجود ارائه این جزئیات، زمان دقیقی برای این تصمیم اعلام نکرد، اما گفت این اتفاق خیلی زود رخ خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در پاسخ به این سؤال که چه تعداد سر‌باز آمریکایی در ماه نوامبر و در روز انتخابات در افغانستان خواهند ماند گفت: «این تعداد چیزی بین چهار تا پنج هزار نفر خواهد بود».

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که هفته گذشته «مایک پومپئو» وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود انتظار ترامپ این است که تمام نیرو‌های باقی مانده آمریکایی در افغانستان تا ماه مه ۲۰۲۱ از این کشور خارج شوند.

براساس توافق صلح میان آمریکا و طالبان که بیست و نهم فوریه امسال در دوحه قطر به امضای دو طرف رسید، دولت ترامپ ملزم است نیرو‌های نظامی کشور خود را به طور تدریجی از خاک افغانستان خارج کند.

دولت افغانستان نیز بدون اینکه نقشی در امضای این توافق داشته باشد، متعهد به آزادی پنج هزار زندانی طالبان برای آغاز مذاکره بین الافغانی شده است.

آمریکا رسماً ماموریت جنگی خود در افغانستان را در اواخر سال ۲۰۱۴ مختومه اعلام کرد، اما بر اساس گزارش نیویورک تایمز حدود ۸ هزار و ۶۰۰ سرباز آمریکایی در افغانستان همچنان باقی مانده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ترامپ نیروهای آمریکایی در افغانستان مذاکرات آمریکا و افغانستان هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن

«فهمی الیوسفی» معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن به شبکه المسیره این کشور گفت: از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه گذشته) تاکنون یمنی‌ها توانسته‌اند در عملیات‌های خود موفقیت‌های بسیاری را کسب کنند.

وی بار دیگر تأکید کرد: به دنبال این مجموعه عملیات ارتش یمن و ناتوانی ائتلاف آمریکایی از مقابله با حملات پهپادی و موشکی، فرانسه و آلمان ناو‌های خود را از ائتلاف خارج کرده‌اند و اکنون نیز میان اعضای باقی مانده اختلافات زیادی وجود دارد.

سخنان الیوسفی پس از آن بیان می‌شود که نیرو‌های مسلح یمن چهارشنبه شب حملات اخیر حود به ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در خلیج عدن و اقیانوس هند را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری «المسیره»، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت که نیرو‌های نظامی این کشور سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده نیز در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی نیز در اقیانوس هند با پهپاد هدف قرار دادند.

بر اساس بیانیه‌ی سریع، نیروی دریایی ارتش یمن با تعدادی موشک مناسب، ناو آمریکایی (MAERSK YORKTOWN) را در خلیج عدن هدف قرار داد.

طبق این بیانیه در عملیات دیگر در اقیانوس هند نیز کشتی اسرائیلی (MSC VERACRUZ) با پهپاد هدف قرار گرفته شد.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم