Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد «امام علی» یا مرکز اسلامی هامبورگ یکی از قدیمی ترین مساجد در آلمان و در اروپا به شمار می آید.

خبرگزاری شبستان،جهان اسلام: مسجد «امام علی» یا مرکز اسلامی هامبورگ یکی از قدیمی ترین مساجد در آلمان و در اروپا به شمار می آید.

 

این مسجد در اواخر دهه 1950 به دست گروهی از بازرگانان و مهاجران ایرانی ساخته شد و به سرعت تبدیل به یکی از مراکز اصلی اسلامی در جهان غرب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بسیاری از سیاستمداران ایرانی مانند «آیت الله بهشتی» در این مسجد به تحصیل علوم و فلسفه غرب پرداختند.

 

در نشستی که در سال 1953 میلادی در هتل آتلانتیک هامبورگ برگزار شد گروهی از ساکنان ایرانی آلمان در مورد لزوم تاسیس مرکز مذهبی متعلق به خودشان به بحث و گفتگو پرداختند.

 

این افراد نامه ای به آیت الله العظمی «سید حسین بروجردی» نوشتند و از او درخواست کمک کردند.

 

آیت الله بروجردی با این طرح موافقت کرد و 100 هزار ریال برای ساخت این مسجد کمک کرد.

 

ساخت مسجد مرکزی هامبورگ در سال 1960 میلادی آغاز شد و پنج سال بعد یعنی در سال 1965 میلادی به پایان رسید و در همین سال آیت الله بهشتی به عنوان رئیس این مرکز انتخاب شد.

 

در سال 2007 میلادی مرکز اسلامی هامبورگ از راه اندازی اولین اتحادیه شیعه در اروپا خبر داد.

 

 

مرکز اسلامی هامبورگ که از قدیمی ترین مساجد شیعی در آلمان و اروپا است از زمان تاسیس تا کنون فعالیت های زیادی را در راستای آشنا کردن غیر مسلمانان با اسلام انجام داده است.

 

از جمله این فعالیت ها می توان به برگزاری مراسم درهای باز مساجد اشاره کرد که یکی از اصلی ترین برنامه ها برای پذیرایی از غیرمسلمانان به ویژه جوانان برای آشنا کردن آنها با اسلام و ارزش های اسلامی است.

 

 مرکز اسلامی هامبورگ از بنیانگذاران نامگذاری سوم اکتبر به نام «روز درهای باز مساجد» است.

 

این روز در ماه اکتبر که به مناسبت اتحاد آلمان شرقی و غربی یک روز تعطیل رسمی در آلمان است در سال ۱۹۹۷ میلادی با پیشنهاد شورای عالی مسلمانان «روز درهای باز مساجد» نامگذاری شد.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرکز اسلامی هامبورگ مساجد جهان مسجد امام علی مرکز اسلامی هامبورگ قدیمی ترین آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب

هرمزگان-جام جم انلاین-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان در میناب خبرداد.

ابد.ه گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اسلام خواجه یی اظهار کرد: جشنواره سرود آوای مسجد با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع)، ارائه دستاوردهای خلاقانه هنری در عرصه سرود با مضامین فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، سبک زندگی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد فضای شاداب و بانشاط برای قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

 

وی افزود: مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری در سالن شهید بهشتی شهر میناب خواهد شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: در این مرحله گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مسجد شهرستان های میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

وی گفت: گروه‌های علاقه مند به شرکت در جشنواره باید فرم مخصوص جشنواره به همراه نمونه کار صوتی و متن شعر خود را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

 

خواجه یی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز مرحله منطقه ای این جشنواره با حضور گروه های سرود شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و بندرخمیر به میزبانی بندرعباس و همچنین مرحله شهرستانی در رودان برگزار شده بود.

وی افزود: برترین های مراحل شهرستانی و منطقه ای در مرحله استانی که 20 اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

گفتنی است؛ 237 گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • تخریب گسترده مساجد غزه، گواه جنگ دینی اسرائیل علیه اسلام + عکس
  • روایت عباس عبدی از بازدیدش از مسجد پارک قیطریه
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود