Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل نیکشاد روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، مجموع ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان استان را چهار هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مابقی یکهزار میلیارد ریال طلب گندمکاران استان به ترتیب اولویت طی روزهای آینده به حساب آنها واریز می‌شود.

وی با اشاره به پایان مرحله برداشت گندم در شمال استان افزود: هم‌اکنون برداشت گندم در مرکز و جنوب استان اردبیل مراحل پایانی خود را طی می‌کند و عملیات خرید نیز در ۶۰ مرکز فعال شرکت غله و خدمات بازرگانی و نیز مراکز خرید تعاونی روستایی با قیمت تضمینی ۲۵ هزار ریال در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با پیش‌بینی خرید و ذخیره‌سازی حدود ۳۰۰ هزار  تن گندم مرغوب در این استان بیان کرد: گندم خریداری شده به سیلوهای استان منتقل شده و همه نیاز آرد اهالی از سیلوهای استان تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، برداشت گندم از مزارع دیم و آبی منطقه گرمسیری مغان در شمال استان اردبیل از نیمه خردادماه آغاز شده و عملیات خرید تضمینی محصول مازاد بر نیاز کشاورزان نیز توسط ۳۰ مرکز تعاون روستایی و ۴۴ مرکز شرکت غله و خدمات بازرگانی استان شروع شده است.

امسال نرخ خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بر اساس تصمیم دولت افزایش ۴۷ درصدی نسبت به سال گذشته داشته و هر کیلوگرم گندم به نرخ ۲۵ هزار ریال با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید خریداری می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان استان، حدود ۳۵۰ هزار تن ظرفیت ذخیره گندم در انبارها و سیلوهای استان اردبیل وجود دارد.

امسال در سطح ۳۰۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اردبیل محصول گندم کشت شده و پیش‍ بینی می‌شد که میزان تولید امسال به حدود ۵۸۰ هزار تن برسد ولی مزارع گندم استان با شدت گرفتن گرما و باد گرم کم‌سابقه اوایل خردادماه، دچار تنش و کاهش تولید شد.

هنوز میزان دقیق خسارت گرمازدگی مزارع و تولید گندم استان مشخص نیست و رقم دقیق آن در شهریور ماه مشخص و اعلام خواهد شد.  

محصول گندم با حدود ۳۰۵ هزار هکتار، با حدود ۵۰ درصد سطوح قابل کشت استان، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها گندم تعاون روستایی استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم تعاون روستایی استان اردبیل گندم تعاون روستایی استان اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالرضا سیداحمدی گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون ۲۰۴ هزار و ۶۸۳ تن گندم از سطح ۹۹ هزار و ۵۰۹ هکتار از مزارع استان خوزستان خریداری شده است.   وی کلزا را از دیگر محصولات پاییزه در حال برداشت در استان عنوان کرد و افزود: از آغاز برداشت تاکنون ۳۱ هزار و ۸۳۸ تن از این محصول از سطح ۱۸ هزار و ۸۹۵ هکتار برداشت و از کشاورزان کلزاکار خریداری شده است.   سیداحمدی ادامه داد: همچنین با آغاز برداشت چغندرقند پاییزه در استان تاکنون ۳۰۰ هزار تن محصول از سطح ۵۰۰ هکتار از این محصول توسط کارخانجات قندی از سطح مزارع برداشت شده است.   سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۷۵۴ هزار هکتار از مزارع استان به کشت گندم اختصاص یافت، اضافه کرد: به جز شهر‌های دزفول و شوش در دیگر شهر‌های شمالی استان، برداشت گندم دیم هنوز آغاز نشده است.

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • تخصیص جایزه گندم به کجا رسید؟
  • مبلغ کل فروش بلوک سهام استقلال و پرسپولیس اعلام شد
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید
  • رکورد ۱۳ ساله شکست/ فارس سال گذشته ۱۰ درصد گندم کشور را تولید کرد
  • ۳۰ درصد تولید گندم از مزرعه تا سفره هدر می‌رود