Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: طی ماه‌های محرم و صفر، طرح «هر مسجد، آزادسازی یک زندانی جرائم غیرعمد و مالی» با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کریم‌الله محبوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور و تشدید فشار اقتصادی بر طیفی از جامعه، افراد کم‌درآمد را گرفتار مجازات زندان و حبس کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه پویش کمک مؤمنانه و همچنین سیاست‌های قوه قضاییه در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، طرح «هر مسجد، آزادسازی یک زندانی جرائم غیرعمد و مالی» با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل اجرا خواهد شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل تشریح کرد: با موافقت هیأت امنای نمایندگی ستاددیه استان برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی، خیران، هیأت‌های مذهبی، هیأت امنای مساجد محلات شش گانه اردبیل، تفاهم‌نامه همکاری میان نمایندگی ستاد دیه و اداره اوقاف و امور خیریه امضا شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با اجرای این تفاهم‌نامه در ماه‌های محرم و صفر، موجبات آزادسازی هر چه بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد و مالی از زندان‌های استان فراهم شود.

محبوبی بیان داشت: برگزاری سومین همایش جامعه روحانیون و حسینیان اردبیل در طول ماه‌های محرم و صفر، برگزاری جشن‌های آزادسازی به مناسبت‌های عید سعید غدیر خم، ولادت با سعادت حضرت رسول اکرم(ص)، امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت دهه مبارک فجر از مفاد این تفاهم‌نامه است.

بهره‌گیری از پویش‌های خیریه‌ها برای کمک به آزادسازی زندانیان

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز با تاکید بر وقف جمعی و بهره‌گیری از برنامه‌ها و پویش‌های خیریه‌ها برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هدایت در جهت جذب مشارکت‌های مردمی، راه‌اندازی کمپین و اطلاع‌رسانی از طریق خبرگزاری‌ها، شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت شبکه استانی صداوسیما در جذب بخشی از نذورات مردم حسینی اردبیل و کمک به آزادسازی زندانیان تاثیرگذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده افزود: طرح «هر مسجد، آزادسازی یک زندانی» به نیت شهدای کربلا و با همکاری هیأت امنای محلات شش گانه اردبیل در ۷۲ مسجد برگزار خواهد شد.

وی به سنت حسنه وقف اشاره کرد و گفت: می‌توان با توسعه فعالیت‌ها و تعریف اهداف جدید، از ظرفیت‌های وقف در راستای کمک به زندانیان و خانواده آنان بهره‌‌مند شد.

-انتهای پیام/3463/6

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اردبیل زندان آزادی مسجد مهدی ستوده جرائم غیرعمد و مالی آزادسازی یک زندانی اوقاف و امور خیریه استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری مددکاران اجتماعی و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش‌دبستان و دبستان مدرسه پسرانه‌ای ضمن پرداخت ۳۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی ۲ نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.

لازم به ذکر است در این اقدام انسان‌دوستانه دبیران و دانش‌آموزان پیش‌دبستان و دبستان این مدرسه در تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس‌انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران واریز و موجبات آزادی ۲ نفر زندانی بدهکار را فراهم کردند تا به کانون خانواده بازگردند.

بر اساس این گزارش، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند.

همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، و یا شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6086313

دیگر خبرها

  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • آزادی زندانی غیرعمد با کمک مالی دانش‌آموزان اردبیلی
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • کمک مؤسسه خیریه محبان ام البنین کبیر یزد به آزادی یک زندانی