Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@22:50:49 GMT

همبازی فرانکی در سن ۸۵ سالگی درگذشت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۴۵۱

همبازی فرانکی در سن ۸۵ سالگی درگذشت

«ویلفرد بریملی» بازیگر کهنه‌کار سینمای هالیوود که در نزدیک به ۸۰ اثر سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته بود، صبح امروز به دلیل مشکلات کلیوی در بیمارستانی واقع در ایالت یوتا در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

در ۲۷ سپتامبر ۱۹۳۴ آنتونی ویلفورد بریملی در شهر سالت‌لیک‌سیتی، یوتا که پدرش در آن‌جا به عنوان کارگزار املاک و مستغلات کار می‌کرد، به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس‌از اتمام دبیرستان و پیش‌از آغاز بازیگری، وارد نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا شد و به مدت سه سال در جزایر الیوشن خدمت کرد. او همچنین مدتی به عنوان محافظ شخصی هوارد هیوز، کارگر مزرعه، گردآورنده احشام و آهنگر مشغول به کار بود.

در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی به اصرار دوست بازیگرش، رابرت دووال به عنوان سوارکارِ اسبِ بدل‌کار در تلویزیون و فیلم‌های وسترن، شروع به بازی کرد.

بریملی در ۶ ژوئیه ۱۹۵۶ با لین ازدواج کرد. حاصل این ازدواج چهار پسر به نام‌های جیمز چارلز، جان مایکل، ویلیام کارمن و لارنس دین؛ و چند نوه بود. بریملی تا زمان مرگ همسرش لین، در ژوئن سال ۲۰۰۰ میلادی در کنار او زندگی کرد.

دره مرگ، موجود، بخشش‌های محبت‌آمیز، هری و پسر، هتل نیوهمپشایر، طبیعت، روستا، پیله بنیامین، ابدیت پادشاه، شرکت، هدف سخت، درون و بیرون و بریگهم سیتی از جمله آثاری هستند که بریمیلی طی این سالها در آن ها به ایفای نقش پرداخته است. 

وی با بازیگران مطرحی به ایفای نقش پرداخته که شاید مهمترین آن بازی در فیلم سینمایی «جان سخت» با بازی «ژان کلودوندام» ملقب به فرانکی است، فیلمی که در زمان خود یکی از آثار مطرح سینمای هالیوود محسوب می شد. 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: هالیوود آمریکا فرانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ امیرهادی بایرامی نخبه قرآنی کشورمان، از ۴ سالگی حفظ قرآن کریم را آغاز کرد و در ۸ سالگی با ثبت رکوردِ ملی، به عنوان خردسال‌ترین روشندلِ حافظِ کل معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چهره واقعی بازیگر «پایتخت» در ۵۰ سالگی/ عکس
  • نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • نوجوان نخبه روشندل اردبیلی، مبلغ قرآن کریم در جهان اسلام
  • نتایج یک چهارم لیگ کنفرانس اروپا؛ حذف نماینده ترکیه و صعود بنفش‌ها در آرتمیو فرانکی
  • رومن رینز و کیانو ریوز همکاری مشترک خواهند داشت/ اخبار WWE
  • لوزه‌های بزرگ را به حال خود رها نکنید
  • بازگشت روماریو به فوتبال در 58 سالگی؛ اسطوره برزیلی با پسرش هم تیمی شد!
  • خالقی‌فر: تمام وجودم را برای پرسپولیس گذاشتم
  • بازگشت روماریوی برزیلی به زمین مسابقه!