Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@23:43:55 GMT

پایگاه واللا: اسرائیل آماده جنگ نیست

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۵۰۸

پایگاه واللا: اسرائیل آماده جنگ نیست

پایگاه خبری "واللا" در مقاله ای تحلیلی اذعان کرد، ۲.۶ میلیون شهرک‌نشین در معرض خطر موشک‌ها بدون حمایت مناسب هستند و این نشان دهنده جبهه داخلی آماده جنگ آتی نیست.

به گزارش ایسنا، امیر بوخبوط، نویسنده اسرائیلی در مقاله ای تحلیلی در سایت واللا نوشت: تعداد تهدیدات هوایی به صدها هزار می‌رسد. ۲۸ درصد شهرک‌نشینان در نزدیکی منازلشان بدون پناهگاه زندگی می‌کنند و تنها تعداد اندکی از آن‌ها از حمایت مناسب برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز طرحی که کابینه آن را تصویب کرده اجرایی نشده و ارتش می‌گوید مسئول آن نیست.

وی افزود: این ارقام و اعداد گزارش سالانه‌ای که ناظر دولت برای یاریو لوین، رئیس کنست، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، بنی گانتس، وزیر جنگ و آویو کوخاوی، فرمانده ارتش اسرائیل فرستاده، آمده است.

در این مقاله می خوانیم: در زمینه آمادگی‌ها برای حمایت از تأسیسات حیاتی اسرائیل در معرض تهدید هوایی خطرناک و گسترده‌ای مثل موشک‌هاست.  تعداد تهدیدات هوایی دشمن در ۲۰۲۰ به چند صد هزار می‌رسد و بین سپتامبر ۲۰۰۰ تا سپتامبر ۲۰۱۹، ۲۱ هزار موشک و خمپاره از نوار غزه شلیک شد. درحالی که وزارت جنگ به حمایت از زیرساخت حیاتی نپرداخت و طرحی برای حمایت ندارد.

در این مقاله به عدم هماهنگی دورات جنگ  و امنیت داخلی تاکید شده و آمده است اختیارات وزارت جنگ و امنیت داخلی درباره جبهه داخلی هنوز مشخص نشده است. طرحی که برای تخلیه شهرک‌نشینان از مناطق درگیر توسط هیئت وضعیت فوق العاده تهیه شده به اصول اساسی نادرستی تکیه دارد و اجرای آن دشوار است و همه این ها نشان می دهد اسرائیل آماده هیچ جنگی نیست.

وی افزود: برنامه حمایت ویژه درحال حاضر درحال اجراست. فرماندهی جبهه داخلی و وزارت جنگ، اداره آمارگیری در ۲۱ منطقه در یک کیلومتری مرزهای شمالی را برای شمارش تعداد خانواده‌های شهرک‌نشینانی که می‌توان از جانشان حفاظت کرد ایجاد کرده است. بعد از پایان بررسی‌ها این طرح اجرایی خواهد شد و راهکارهای امنیتی برای حفاظت از تجمعات مسکونی محلی فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسراييل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات‌ حزب الله در مرز لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ حزب الله همچنین نیروهای اسرائیلی را در ساختمانی دیگر در شهرک المناره هدف قرار داد که در این حمله نیز تلفاتی به اشغالگران وارد آمد.

بیشتر بخوانید؛ حماس: نتانیاهو به دنبال توقف جنگ نیست

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد ساختمانی در شهرک یرئون در الجلیل علیا مستقیما هدف موشک حزب الله قرار گرفته است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد حمله موشکی چند روز پیش حزب الله به پایگاه میرون موجب آسیب دیدن این پایگاه شده است.

بخش سانسور نظامی رژیم صهیونیستی پس از انتشار فایل ویدیویی حزب الله در مورد هدف قرار دادن پایگاه میرون، به آسیب دیدن این پایگاه اعتراف کرده است.

منابع عبری زبان همچنین از شنیده شدن صدای انفجاری مهیب در شهر اشغالی ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند. هنوز علت انفجار و تلفات یا خسارات احتمالی مشخص نیست.

همزمان رسانه‌های اسرائیلی از حمله موشکی به کریات شمونا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. این منابع افزودند: حداقل ۴ موشک از جنوب لبنان به شهرک کریات شمونا در الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227628 برچسب‌ها رژیم صهیونیستی

دیگر خبرها

  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • عملیات‌ حزب الله در مرز لبنان/ شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • شنیده شدن صدای انفجار در ایلات
  • حمله موشکی توپخانه ای حزب الله به پایگاههای اشغالگران
  • شهادت دو رزمنده دیگر حزب الله در راه قدس
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه «المالکیه» صهیونیست‌ها
  • معاون دبیر کل حزب‌الله: ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید
  • ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید
  • نعیم قاسم: ایران به همه اهداف خود در عملیات «وعده صادق» رسید