Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نشریه صهیونیستی جروزالم پست از فرود هواپیمای «آنتونوف آن – ۲۲۵» در یکی از فرودگاه‌های تل آویو برای انتقال سامانه گنبد آهنین خبر داد.

به نوشته این نشریه، فرودگاه «بن گوریون» روز گذشته میزبان بزرگترین هواپیمای باری جهان بوده است تا سامانه گنبد آهنین را از سرزمین‌های اشغالی به آمریکا منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هواپیما که حامل تعدادی کامیون ارتش آمریکا بوده و قرار است قطعات این سامانه را ر داخل همان کامیون‌ها به سوی آمریکا حمل کند.

به نوشته جروزالم پست، این قطعات به آمریکا حمل می‌شود تا بعد‌ها مورد استفاده ارتش این کشور قرار گیرد. برنامه خرید سامانه گنبد آهنین از سوی آمریکا به دلیل نگرانی‌هایی در خصوص احتمال حمله سایبری به سیستم‌های آن پیش‌تر لغو شده بود.

گنبد آهنین یک سامانه دفاع هوایی متحرک است که در سال ۲۰۰۵ طراحی شده است. مدرن سازی اولیه آن را شرکت صهیونیستی نظامی «رافائل» بر عهده گرفت، اما پس از آن این سامانه تحت پوشش حمایت آمریکا واقع شد. به طوری که در سال ۲۰۱۴ آمریکا ۲۳۵ میلیون دلار برای پژوهش‌های مرتبط با پروژه گنبد آهنین در زمینه مدرن سازی و تولید ارائه داد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که این سامانه به صورت شبانه‌روزی و در هر شرایط آب‌وهوایی فعالیت می‌کند و قادر است تا راکت‌ها و گلوله‌های توپ را در فاصله ۴ تا ۷۰ کیلومتر هدف قرار دهد. اما عملکرد آن در برابر موشک‌های مقاومت چیز دیگری را نشان می‌دهد.

روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی با اشاره به اخباری که از فعالیت این سیستم دفاع موشکی به دست آورده نوشت: این سیستم گنبد آهنین» ۷ موشک پرتاب شده از سوی حماس را سرنگون کرد، اما دست کم در ۱۱ مورد نتوانست این موشک‌ها را ردیابی کند. گاردین به نقل از یکی از کارشناسان نزدیک به این پروژه نوشت، این سیستم ممکن است در آینده موفقیت‌هایی داشته باشد، اما فعلا با محدودیت‌هایی رو‌به‌رو است که کارایی آن را زیر سؤال می‌برد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گنبد آهنین رژیم صهیونیستی تسلیحات نظامی گنبد آهنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ویراستی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه نوشت:جنایات سران رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا و تعدادی از کشور‌های اروپایی از نسل‌کشی در غزه و استمرار ۶ ماهه جنایات بی‌سابقه، همه این مدعیان دروغین حقوق بشر را بی‌آبرو کرد.

بدون شک صدور محتاطانه قطعنامه آتش‌بس لکه ننگ جنایت آنها را پاک نخواهد کرد. اگر غرب هنوز به فکر آبروی از دست رفته خویش است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقرای آتش بس با استناد به فصل هفتم منشور ملل متحد از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری و زمینه مجازات سران آن را فراهم کند.

عدم اجرای صحیح این قطعنامه، مسئولیت حقوقی بین‌المللی رژیم صهیونیستی و دولت‌های حامی این رژیم در پیشگیری و مجازات نسل‌زدایی را در پی خواهد داشت.

در آینده نزدیک سران رژیم صهیونسیتی و آمریکا باید در دادگاه‌های صالحه در قبال جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه پاسخگو باشند.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مدعیان حقوق بشر به برقراری آتش‌بس در غزه کمک کنند
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه حماس
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • رژیم صهیونیستی یک موجودیت ضد صلح است
  • مردم گرگان جنایت رژیم صهیونیستی در بیمارستان غزه را محکوم کردند
  • همه چیز درباره قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس در غزه
  • همه چیز قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس در غزه
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه/ سرخوردگی واشنگتن عیان شد
  • وقت‌کشی آمریکا در موافقت با آتش‌بس در غزه
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد