Web Analytics Made Easy - Statcounter

النهضه از نامزد نخست وزیری تونس خواست با توجه به قرار گرفتن این کشور در شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی درباره ماهیت و برنامه دولتش توضیح دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الرای الیوم چاپ لندن، سخنگوی فراکسیون النهضه با اشاره به دیدار اخیر اعضای این فراکسیون با نامزد نخست وزیری تونس در کاخ کارتاژ گفت: این اولین دیدار مشورتی ما با هشام المشیشی درباره تشکیل دولت جدید بود و در این دیدار اعلام کردیم حزب النهضه مصمم است در راستای منافع ملی همکاری‌ مثبتی با دولت جدید داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نورالدین البحیری اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی کشور از المشیشی خواستیم تا درباره ماهیت و برنامه‌های دولتش توضیح دهد.

وی افزود: المشیشی می‌خواهد با مشورت و رایزنی با احزاب و گروه‌های سیاسی چشم اندازی برای دولت خود ترسیم کند.

نامزد نخست وزیری از دیروز مشورت و رایزنی های خود را با فراکسیون‌های پارلمانی و احزاب سیاسی تونس شروع کرد و حزب النهضه اولین فراکسیون و حزب سیاسی بود که هشام المشیشی درباره تشکیل دولتش با آن به گفت وگو نشست.

قرار است نامزد نخست وزیری تونس امروز با فراکسیون دموکراتیک ( 38 نماینده ) فراکسیون قلب تونس ( 27 نماینده ) و فراکسیون ائتلاف کرامت ( 19 نماینده ) به گفت وگو بنشیند.

مسائل اقتصادی اجتماعی در اولویت کاری دولت جدید تونس

هشام المشیشی هفته گذشته با سران تشکلات بزرگ تونسی همچون اتحادیه کارگری ، اتحادیه صنعت و تجارت و اتحادیه کشاورزی و صیادی درباره تشکیل کابینه اش به مشورت پرداخت.

رئیس جمهور تونس  هفته گذشته با صدور فرمانی هشام المشیشی را مامور تشکیل دولت این کشور کرد.

طبق فصل 89 قانون اساسی تونس، المشیشی یک ماه فرصت دارد تا اعضای کابینه‌اش را به پارلمان معرفی و از آن رای اعتماد بگیرد.

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تونِس بیشتر بخوانید... راشد الغنوشی: از نخست وزیر جدید تونس حمایت می‌کنیم / دموکراسی در تونس پیروز شد نگاه مثبت النهضه به نامزد نخست وزیری تونس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... راشد الغنوشی: از نخست وزیر جدید تونس حمایت می‌کنیم / دموکراسی در تونس پیروز شد نگاه مثبت النهضه به نامزد نخست وزیری تونس واژه های کاربردی مرتبط تونِس پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ گزارش سازمان ملل: کره شمالی احتمالا به توانایی نصب تجهیزات هسته‌ای روی موشک دست یافته است ۲ پیروزی روسیه در مسابقه با آمریکا بر سر تولید سریع‌تر واکسن کرونا ۳ اعلام تاریخ تولید واکسن کرونای ساخت موسسه "وکتور" روسیه ۴ اولین اظهار نظر وزیر خارجه جدید لبنان؛ تاکید بر لزوم همکاری با سوریه ۵ عمران خان : میانجی‌گری پاکستان میان ایران و عربستان پیشرفت کُندی داشته است ۶ حملات هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه و حومه دمشق دفع شد ۷ چاووش‌اوغلو: ایزدی‌ها از قتل‌عام داعش نجات یافته اما به چنگ پ.ک.ک افتادند ۸ گسترش اعتراضات در فلسطین اشغالی؛ آیا «نتانیاهو» به سرنوشت «رابین» دچار خواهد شد؟ مهمترین اخبار بین الملل آلمان لانه امن تروریست‌ها/ وزارت خارجه برلین را پاسخگو کند مستند «خانه عنکبوت»؛ نفوذ اطلاعاتی جهاد اسلامی به سرویس‌های امنیتی و جاسوسی اسرائیل گزارش| سقوط آزاد اقتصاد آمریکا و آدرس غلط ترامپ؛ آیا انتخابات مسئله اصلی است؟ لبنان| آغاز ماموریت وزیر خارجه جدید/ تاکید بر لزوم انجام اصلاحات مالی مهمترین اخبار تسنیم روحانی: القای ناکارآمدی دولت و تحریف توانایی‌ها محور اصلی جنگ روانی دشمنان علیه ملت ایران است بانک مرکزی: معرفی سری جدید صادرکنندگان متخلف به قوه قضائیه/۲۵۰ صادرکننده‌ای که معرفی کردیم یک دلار هم برنگردانده بودند وزیر خارجه بوسنی هرزگوین: قدردان حمایت‌های ایران هستیم تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون بودجه «علاج تحریم»| شکسته‌بند: ۹ پیشنهاد برای عبور از تحریم/ تحریم به تنهایی کمر ما را خم نمی‌کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س نامزد نخست وزیری تونس درباره تشکیل تشکیل دولت بین الملل دولت جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • اولین سنگ مرزی در مرز آذربایجان و ارمنستان گذاشته شد / عکس
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • تشکیل اولین جلسه کارگروه مدیریت پسماند مهاباد در سال جاری
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • خیز نبویان برای لیدری فراکسیون انقلاب در مجلس آینده
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • تشکیل اولین فراکسیون مجلس دوازدهم کلید خورد