Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بیتوته»
2024-04-23@12:44:21 GMT

روحانی: القای ناکارآمدی دولت، جنگ روانی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۵۹۵

روحانی: القای ناکارآمدی دولت، جنگ روانی است



رئیس جمهور با تأکید بر لزوم انسجام، هماهنگی وهمکاری میان همه مسوولان و کارگزاران نظام برای مقابله مؤثر با عملیات جنگ روانی، تحریم و تحریف دشمنان، اظهارداشت: ملت بزرگ ایران، همواره پشتیبان مسوولان نظام و کشور بوده و مطمئنا موفقیت‌ها و پیشرفت‌های عظیم کشور مرهون پشتوانه مردمی و هوشیاری، پایداری و استقامت ملت در برابر توطئه و فشار دشمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه اهداف شوم کوتاه مدت و بلند مدت دشمنان دیرینه ملت ایران برای جلوگیری از پیشرفت اقتصادی کشور، گفت: بر این مبنا دو جریان تحریف و تحریم همزمان به دنبال محقق کردن این هدف از طریق توقف حرکت اقتصادی کشور و سیاه نمایی نسبت به دستاوردها و یأس نسبت به آینده هستند.

رئیس جمهور ناامید کردن مردم و تضعیف رزمندگان خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی را از نمونه‌های عملکرد جریان تحریف در یک جنگ فرساینده، هوشمند و سخت اقتصادی به عنوان ستون پنجم دشمن دانست و افزود: با توجه به آشکار شدن نشانه‌های شکست و عدم موفقیت دشمن در تحقق اهداف اساسی جنگ اقتصادی، القای ناکارآمدی دولت و نظام و تحریف توانایی‌ها و انکار یا ضعیف جلوه دادن موفقیت های بزرگ کشور و ملت، محور اصلی جنگ روانی دشمنان است.

روحانی با اشاره به تلاش جریان مرموز ناامید ساز و تحریف برای مانع تراشی های اقتصادی در دوران تحریم و ترسیم آینده مبهم و غیرواقعی از وضعیت کشور، تصریح کرد: در حالی که تحریم کنندگان و دشمنان این ملت و سرزمین بیش از همه شکست خود را شاهدند، ترویج پی‌درپی شایعات، سیاه نمایی از طریق ارائه آمار و اطلاعات نادرست و القاء ناتوانی و ناکارآمدی و شکاف میان مسوولان و قوای کشور و مهمتر از همه ایجاد فاصله میان مردم و مسوولان، به نوعی حرکت در راستای تحقق توطئه دشمنان علیه کشور ونظام است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت در مدت بیش از دوسال و نیم اعمال فشار بی سابقه و جنگ تمام عیار اقتصادی توانسته است با کاهش چشم‌گیر اتکا به درآمد نفت، کشور را مدیریت کرده و علاوه بر تامین مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، جریان صادرات غیرنفتی را ادامه داده و از تعطیل شدن تولید و تشدید بیکاری جلوگیری کند.

روحانی افتتاح و راه اندازی طرح های بزرگ در بخش های مختلف را که در پنجشنبه‌های جهش تولید در سراسر کشور انجام می شود، خاری در چشم دشمنان دانست و گفت: جنگ افروزان اقتصادی و جریان تحریف و تحریم از این توانایی و موفقیت ملت عصبانی بوده و برای القای ناکارآمدی دولت احساس درماندگی کرده و از این‌رو با سوء استفاده از طرح مشکلات موجود، تحریف توانایی‌های ملت بزرگ ایران و انکار خودکفایی‌های کشاورزی و افزایش تولید در بخش های مختلف را در دستور کار خود قرار داده اند.

رئیس جمهور با اشاره به آسیب‌های سنگین شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد جهان و حتی کشورهای پیشرفته و قدرتمند، تصریح کرد: دولت همزمان با نبرد در جبهه تحریم و اعمال فشار اقتصادی، مقابله با بیماری ویرانگر کرونا چه در زمینه پیامدهای اقتصادی و چه در زمینه حفظ سلامت مردم، موفقیت‌های غیر قابل انکار و به اذعان دیگر کشورها پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، اما جریان تحریف و تحریم برای انکار و تضعیف این موضوع که یک دستاورد داخلی و بین المللی محسوب می شود، تلاش می‌کند.

روحانی ادامه داد: مقایسه وضعیت تولید در ایران با سقوط تولید ناخالص داخلی در دیگر کشورها که در اروپا بیش از 10 درصد و در آمریکا بیش از 30 درصد کاهش یافته است، به خوبی نشان می دهد که در این ابتلای جهانی، اقتصاد ایران تاب آوری بالاتری را به نمایش گذاشته است.

در این جلسه پیشنهاد وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارائی و نفت برای استفاده از ابزارهای متنوع مالی مطرح شد و طراحی‌های انجام شده برای تسریع در عرضه بیشتر و متنوع تر دارائی های مازاد دولت به بورس و همچنین نوآوری و تنوع بخشی به بازار سرمایه و مدیریت منطقی بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص هدایت نقدینگی جامعه به بخش مولد اتخاذ شد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز

شهریار حیدری، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این موضوع که رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته بر اثر به اجرا گذاشتن سیاست های درست و استفاده از ظرفیت های موجود به دست آمد، تصریح کرد: فروش نفت کشور تحت تحریم قرار دارد. با این وجود، طی دو الی سه سال گذشته توانستیم با اجرای سیاست هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی به فروش نفت خود اقدام کنیم.

وی ادامه داد: این سیاست های صحیح باید ادامه پیدا کند تا بتوانیم از درآمدهای حاصل از فروش نفت برای سرمایه گذاری در امور زیربنایی و در راستای رشد اقتصادی کشور بهره ببریم.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تمرکز اصلی تحقق رشد 5.4 درصدی اقتصاد ایران در سال 2023 به کمک بخش نفت و گاز بوده است و این بخش با تکیه بر توان داخل و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کنار دیپلماسی فعال انرژی توانسته است که موتور محرکه اقتصاد ما باشد و صنعت نفت و گاز در سال اخیر در حوزه استفاده از دانش روز دنیا نیز پیشگام بوده است و همه این عوامل در شرایط کامل تحریمی به وقوع پیوسته است که جای تقدیر دارد.

حیدری گفت: در بخش گاز توانستیم اقدامات خوبی رقم بزنیم؛ با استفاده از توان متخصصان داخلی توانستیم به اقداماتی همچون بهره برداری از فاز 11 پارس جنوبی مبادرت کنیم. جلوگیری از سوزاندن گازهای فلر که طی سالیان گذشته هدر می رفت، یکی از دستاوردهایی است که در حوزه انرژی کسب کرده ایم. دستاوردهای دانش بنیانی نیز طی سال های گذشته به کمک مان آمد تا بتوانیم از پتانسیل های موجود در راستای رشد اقتصادی کشور بهره ببریم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که ما در حوزه گاز نسبت به نفت کمتر تحت تأثیر تحریم ها بودیم. با استفاده از این فرصت توانستیم به فروش بیشتر گاز بپردازیم و این امر نیز به افزایش رشد اقتصادی کشور کمک کرد.

به گفته این نماینده مجلس، عوامل مختلفی در دستیابی کشورمان به رشد اقتصادی مطلوب در سال گذشته دخیل بودند. سیاست گذاری صحیح از جمله استفاده حداکثری از توان داخلی و دانش بنیانی کشور، خنثی سازی تحریم ها و اعمال سیاست های فعال از جمله این عوامل بودند.

حیدری گفت: تجربه ثابت کرده است که هر جا به توان داخلی تکیه کرده ایم، نتیجه خوبی به دست آورده ایم. به طور مثال، امروز در حوزه های دفاعی و امنیتی و نفت و گاز دستاوردهای خوبی کسب کرده ایم. این موفقیت ها بر اثر تلاش مسئولان و سیاست گذاری های صحیح به دست آمد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: ما نباید به آنچه داریم، بسنده کنیم. ما از منابع غنی نفت و گاز برخورداریم و باید با سیاست گذاری های صحیح به استفاده از درآمدهای این بخش برای تحقق رشد اقتصادی کشور بپردازیم.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان که هر سه ماه یکبار منتشر می شود از رشد ۵.۴ درصدی اقتصاد ایران در سال میلادی گذشته خبر داد. در حالی کشورمان به این میزان از رشد اقتصادی دست یافته است که آمریکا ۲.۵ درصد، آلمان منفی ۰.۳ درصد، فرانسه ۰.۸ درصد، انگلیس ۰.۵ درصد، چین ۵.۲ درصد، هند ۶.۷ درصد، روسیه ۳ درصد، برزیل ۳.۱ درصد، ترکیه ۴ درصد و پاکستان منفی ۰.۲ درصد  رشد داشته اند.

واقعیت این است که کشورمان طی سال های گذشته تحت تحریم های شدید قرار داشته است. به ویژه فروش نفت کشور با جدیت تحریم شد و با مشکل اساسی روبرو شدیم. در این شرایط، دولت سیزدهم به فکر راهکارهایی برای خنثی سازی تحریم ها افتاد. مهم ترین سیاستی که در پیش گرفته شد، سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی و پیدا کردن مشتری در بین پالایشگاه های کوچک شرق آسیا بود. این سیاست در نهایت نتیجه داد و توانستیم فروش نفت خود را تقریباً به میزان قبل از تحریم ها برسانیم.

استفاده از توان داخلی و دانش بنیانی نیز به کمک مان آمد تا به افزایش تولید و صادرات نفت و گاز کشور بپردازیم. از سوی دیگر، در سایه همین دستاوردهای دانش بنیانی توانستیم به صادرات خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشورها بپردازیم. تمامی این روندها به افزایش رشد اقتصادی کشورمان در شرایط تحریم کامل کمک کردند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • آمریکا به دشمنان اسرائیل کمک می کند | اموال تشکیلات خودگردان باید توقیف شود!
  • دستیابی به رشد اقتصادی ۵.۴ درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی در شرایط تحریمی با تکیه بر تحولات بخش نفت و گاز
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • نفت خط مقدم رشد اقتصادی
  • نفت خط مقدم رشد اقتصادی/ موفقیت دولت سیزدهم در صاردات نفت در شرایط تحریم
  • درآمد خالص ملی سرانه در دولت روحانی ۳۰ درصد کم شد/ در دولت رئیسی ۱۴ درصد بهبود یافت
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • دولت سیزدهم در دیپلماسی اقتصادی موفق عمل کرده است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود