Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش با حضور رئیس سازمان غذا و دارو پرداخت و از برنامه‌ریزی دشمن برای ایجاد مشکل در عرضه برخی داروهای خاص خبر داد.

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به دستور کار امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: مهمان جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بود و در جلسه امروز از منظر مرتبط با کمیسیون به موضوع تأمین داروی موردنیاز کشور پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس گزارش رئیس سازمان غذا و دارو در حال حاضر ۹۷ درصد داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می‌شود و جمهوری اسلامی ایران توانمندی‌ها و دستاوردهای خوب و قابل‌توجهی در تولید دارو، فرمولاسیون آن، دانش داروسازی و حتی تأمین مواد اولیه داخلی داشته است.

عمویی با بیان اینکه نیاز واردات دارویی کشور، حدود ۳ درصد از داروهای مصرفی و حدود نیمی از آن مربوط به داروهایی است که جدیداً به شبکه دارویی دنیا معرفی‌شده، افزود: پس از طی یک فاصله زمانی، امکان تولید این داروها را در داخل فراهم می‌کنیم، به همین جهت و به دلیل توجه به تولیدات داخل، کشور در تأمین داروی موردنیاز مردم با مشکلی مواجه نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه شانه‌ساز به کارشکنی برخی شرکت‌های غربی در تأمین داروهای خاص موردنیاز نیز اشاره کرد و گفت: دشمنان برای ایجاد مشکل از طریق ایجاد کمبود برخی داروهای خاص برنامه‌ریزی کرده بودند که تلاش کرده‌ایم با اتکا به داخل از این مشکل نیز عبور کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان حاضر در کمیسیون نیز ضمن تقدیر از پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت داروسازی کشور، بر اقدامات لازم جهت حفظ امنیت دارویی مردم و همچنین مقابله با انحصار در تأمین و تولید دارو تأکید کردند.

عمویی همچنین افزود: در هفته گذشته، کمیته‌های ذیل کمیسیون امنیت ملی نیز جلسات تخصصی برگزار کرده بودند که ازجمله آن‌ها در جلسات امروز، کمیته امنیت مجلس، گزارش خود را درباره حادثه نطنز به استماع اعضا رساند.

وی ادامه داد: این گزارش به‌صورت طبقه‌بندی‌شده برای مقامات ارشد نظام ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/4151/

منبع: آنا

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رئیس سازمان غذا و دارو کمیسیون امنیت ملی داروهای خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای مورد تأکید مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: این مهم با جدیت در دستور کار قرار دارد و با جدیت بلوغ هسته‌ای کشور از طریق انرژی هسته‌ای دنبال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد اسلامی ظهر امروز در کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر توجه به هوش مصنوعی در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، علمی و پژوهشی را یکی از ضروریات دانست و اظهار داشت: امروز این مهم در باور مراکز علمی و پژوهشی و تولیدی افزایش یافته است و در سازمان انرژی اتمی ایران این مهم در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

معاون رئیس جمهور دستیابی به فناوری هسته‌ای را حق مسلم جامعه اسلامی و ملت ایران دانست و بیان کرد: دشمنان با ایجاد مزاحمت‌ها قصد ایجاد اشکال و بروز مشکلات داشتند و با وجود تحریم‌ها و اقداماتی که علیه ما انجام دادند موجب نشد که کشور در فرایند فعالیت‌های هسته‌ای متوقف شود.

وی اضافه کرد: مشکلاتی که دشمنان ایجاد کردند نه تنها این فعالیت‌ها متوقف نشد بلکه دامنه فعالیت انرژی هسته‌ای در کشور گسترش یافت با تقویت اراده همکاران این حوزه، اکنون جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت‌های انرژی اتمی و هسته‌ای در رتبه بالای جهانی قرار دارد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد: اگر در جامعه جهانی جمهوری اسلامی در عرصه انرژی هسته‌ای دارای رتبه است به‌خاطر اینکه ما خارج از نظام سلطه جهانی به‌صورت مستقیم آن مسیر را طی کرده‌ایم و از کشورهایی هستیم که در چرخه سوخت هسته‌ای قرار داریم.

اسلامی، با بیان اینکه در دسترسی به فناوری هسته‌ای ‌کشور‌های مختلف با ایران همکاری نکردند گفت: با پشتیبانی‌ها و تلاش دانشمندان به این توانمندی دست یافتیم و اکنون جمهوری اسلامی ایران یکی از قطب‌های تعیین کننده و موثر قابل اعتماد در تولید رادیو دارو و با تولید این محصولات به قطب جهانی تبدیل شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش فناوری هسته‌ای در صنایع مختلف، نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع سنگین تصریح کرد: با توجه به تصویب تحریم‌های فلج کننده علیه نظام اسلامی ایران اگر فناوری هسته‌ای در کشور وجود نداشت و این قابلیت ایجاد نشده بود همان تحریم‌ها، اقتصاد و صنایع مختلف کشور را فلج و ساقط کرده بود و اکنون فناوری هسته‌ای در ابعاد گوناگون تجهیزات و لوازم این صنایع را پشتیبانی می‌کند.

وی سهم 1.5 درصدی هوش مصنوعی در تولید ناخالص ملی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: گسترش سهم ایران در عرصه هوش مصنوعی یکی از اولویت‌ها است و امید می رود فرایندی که آغاز شده بر اساس برنامه زمانبندی محقق شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تولید برق از انرژی هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سال گذشته جشن دهمین سال تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و در این 10 سال 63 میلیارد کیلو وات ساعت برق تولید شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه با تولید این میزان برق هسته‌ای معادل 103 میلیون بشکه نفت خام، صرفه‌جویی شد گفت: ارزش صرفه‌جویی سوخت فسیلی افزون بر 8 میلیارد دلار است.

اسلامی، سرمایه‌گذاری ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را 1.7 میلیارد دلار دانست و بیان کرد: تاکنون با تولید این میزان برق هسته‌ای 4 بار هزینه خودش را تأمین کرده است.

وی اجرایی شدن تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای مورد تأکیدات مقام معظم را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مهم با جدیت در دستور کار قرار دارد و با جدیت بلوغ هسته‌ای کشور از طریق انرژی هسته‌ای دنبال می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران سهم 11 درصدی انرژی برق از نیروگاه‌های اتمی در جهان را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بر اساس اجلاس بیست و هشتم در ابوظبی قرار شد ظرفیت تولید انرژی 450 نیروگاه اتمی جهان 3 برابر افزایش یابد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه در کنکور سراسری امسال 100 دانشجو در رشته‌های هسته‌ای مقطع کارشناسی پذیرفته می‌شود گفت: پذیرش رشته‌های انرژی هسته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد 600 دانشجو تعیین شده است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • بررسی دلیل کمبود و گرانی دارو در دستور کار نمایندگان قرار گرفت
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه
  • برنامه‌ریزی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای