Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از مصوبه این کمیسیون برای بهره‌مندی هفت دهک ضعیف و پایین جامعه از سهام عدالت خبر داد.

علی بابایی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به نشست امروز صبح کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در این نشست ابتدا طرح اصلاح بند (ج) ماده 112 قانون برنامه ششم توسعه اعاده شده از سوی شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به اینکه ایراد شورای نگهبان به این طرح این بود که قانون‌گزاری جدید در این باره نباید انجام شود در نهایت تصمیم بر این شد که کارگروهی متشکل از نمایندگان شورای نگهبان، مرکز پژوهشهای مجلس، دولت و کمیسیون و این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهند و نتیجه کار بررسی آنها هر چه که باشد مصوبه کمیسیون خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت:‌همچنین در ادامه جلسه امروز طرح تخصیص سهام عدالت با بازماندگان از دریافت این سهام به عنوان کمیسیون فرعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

بر اساس مصوبه امروز کمیسیون در این باره مقرر شد تا تمام مردم به جزء سه دهک ثروتمند جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند

وی افزود: همچنین بر اساس مصوبه امروز کمیسیون هیچ محدودیت سنی و تعداد اعضای خانواده برای دریافت سهام عدالت برای جاماندگان از دریافت این سهام وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: علاوه بر این طبق مصوبه امروز کمیسیون دولت نمی‌تواند محدودیتی در ارائه سهام شرکت‌ها در قالب سهام عدالت به مردم قائل شود و بگوید شرکت‌هایی که سهام‌شان بنا بوده در قالب سهام عدالت واگذار شود تمام شده است بلکه اصل 44 قانون اساسی در این باره کاملاً باید اجرا شود و تمام مردم هفت دهک ضعیف جامعه از سهام عدالت برخوردار شوند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدباقر قالیباف سهام عدالت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی علی بابایی سخنگوی کمیسیون اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس جامعه از سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز

رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار دارد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، چهارصد و نهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس قوه مقننه و با حضور اکثریت نمایندگان آغاز شد که مجتبی یوسفی، عضو هیأت رئیسه مجلس، دستور کار نمایندگان در این جلسه را به شرح ذیل قرائت کرد:

-ادامه گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درمورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی.
-گزارش کمیسیون اقتصادی درمورد طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی اعاده شده از شورای نگهبان.
-ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درمورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان و ارتقاء امنیت آنان دربرابر سوء رفتار.
-گزارش کمیسیون انرژی درمورد لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (STC) به داوری در اجرای ماده 100 آئین‌نامه داخلی مجلس با اولویت
-گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درمورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها.
-گزارش کمیسیون اجتماعی مجلس درمورد طرح یک فوریتی استفساریه ماده 48 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت.
-گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درمورد طرح استفساریه جز یک بند الف ماده 9 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400
-بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درمورد رسیدگی به طرح نظام قانون‌گذاری، تعیین حدود اختیارات و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل 85 قانون اساسی.
-بررسی تقاضای دو فوریت درمورد طرح اصلاح برخی احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم.

در ادامه جلسه سید محسن دهنوی دیگر عضو هیئت رئیسه اسامی غایبان و متاخران این جلسه را قرائت کرد:

1-روح الله ایزدخواه
2-فتح‌الله توسلی
3-جلال رشیدی کوچی
4-همایون سامه‌یح
5-امان قلیچ شادمهر
6-مهدی شریفیان
7-اردشیر مطهری

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • بهره‌مندی ۶۱ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از بیمه تأمین اجتماعی
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران
  • طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه در دستورکار امروز مجلس