Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@17:37:56 GMT

هشدار هواشناسی نسبت به تلاطم خلیج فارس و دریای عمان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۵۹۹۹۵

هشدار هواشناسی نسبت به تلاطم خلیج فارس و دریای عمان

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان هشدار دادو

به گزارش ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش ارتفاع موج بین یک تا دو متر اواخر وقت فردا (۱۵ مردادماه) برای شمال و مرکز خلیج فارس، پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷ مردادماه) برای مرکز و شرق خلیج فارس و شنبه (۱۸ مردادماه) برای مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک پیش بینی و نسبت به ممانعت از هرگونه تردد قایقهای سبک و تفریحی، شنا کردن و فعالیت شیلاتی توصیه می شود.

در ادامه این هشدار آمده است: از اواخر وقت جمعه (۱۷ مردادماه) افزایش ارتفاع موج بین دو تا چهار متر در دریای عمان (به ویژه مناطق شرقی) تا چهارشنبه (۲۲ مردادماه) پیش بینی می شود. در این شرایط جوی احتمال پاره شدن تورهای صیادی و غرق شدن قایق های کوچک و شناورهای سبک و آسیب دیدن شناورهای سنگین و بزرگ وجود دارد بنابراین سازمان هواشناسی محدودیت در تردد قایق های سبک و تفریحی و اتخاذ تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی و محدود کردن انجام فعالیت های پشتیبانی صنایع فراساحل را توصیه می کند.

به گزارش ایسنا، زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می‌کند به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افزایش ارتفاع موج هشدار هواشناسی سازمان هواشناسی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۵۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه

کارشناسان نظامی چین هشدار دادند که افزایش تنشها بین ایران و اسرائیل می‌تواند به بی ثباتی در خاورمیانه و خلیج‌فارس منجر شود.

به گزارش مشرق، کارشناسان چینی در رابطه با واکنش احتمالی اسرائیل به تنبیه ایران پس ازحمله تل‌آویو به نمایندگی تهران در دمشق، هشدار دادند که پاسخ اسرائیل می‌تواند منجر به تداوم حملات متقابل میان دو کشور شده و خلیج فارس را بی‌ثبات کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که با اقدامات تلافی‌جویانه علیه ایران، تنش ها را بیشتر نکنند.

وی افزود: پس از واکنش تهران، خاورمیانه در آستانه درگیری تمام‌عیار قرار گرفته و اکنون زمان خنثی سازی و کاهش تنش است.

جای جون فرستاده ویژه دولت چین در امور خاورمیانه در دیدار با ایریت بن‌آبا ویتال سفیر اسرائیل در پکن، اظهار داشت: چین معتقد است که ریختن خون در درگیری به نفع هیچ‌طرفی نیست. همه طرف های مربوطه باید حداکثر آرامش و خویشتن داری را حفظ کنند.

وی افزود: اولویت فوری ما دستیابی به آتش‌بس فوری در نوارغزه، تضمین کمک‌های بشردوستانه، آزادی اسیران و دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای مساله فلسطین بر اساس «راه‌حل دو دولتی» است که به طرفین اجازه می‌دهد به‌طور مسالمت‌آمیز کنار هم زندگی کنند.

به گزارش تایمز اسرائیل، کابینه جنگی پنج نفره تل‌آویو پس از ساعت‌ها رایزنی در مورد چگونگی واکنش این کشور به واکنش تهران به تصمیمی نرسید.

لیو جونگمین کارشناس مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای اظهار داشت: اولین بار است که اسرائیل از زمان تاسیسش مورد اصابت چنین حملات دوربرد قرار می‌گیرد که به شدت تل‌آویو را تحریک کرده است.

این کارشناس چینی با بیان اینگه نگران گسترش سایه جنگ تهران و تل‌آویو در خلیج فارس است، تصریح کرد:‌ تشدید درگیری ایران و اسرائیل با توجه موقعیت تهران به عنوان یک قدرت در منطقه‌ بر وضعیت خلیج‌فارس تاثیر می‌گذارد و محیط امنیتی کلی در خاورمیانه را بدتر خواهد کرد.

سران کشورهای گروه ۷ ضمن ابراز نگرانی از حمله ایران بر اسرائیل، گفتند: تلاش خواهند کرد از تشدید غیرقابل کنترل منطقه‌ای در خاورمیانه جلوگیری کنند

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل هشدار داده است که اگر تل‌آویو تصمیم به انتقام بگیرد، واشنگتن در یک حمله متقابل علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

جو ویلی رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای هم در این راستا اظهار داشت: واکنش‌های آمریکا و ایران نشان می‌دهد که اسرائیل نتوانست تنش‌ها را بین واشنگتن و تهران تشدید و پای آمریکا را به خاورمیانه بشکاند.

وی افزود: اگر چه واشنگتن سیاست حمایتی خود را از تل‌آویو تغییر نخواهد داد، اما لجاجت اسرائیل به وضوح طرح‌های راهبردی بین‌المللی و خاورمیانه دولت بایدن و همچنین برنامه‌های ایالات‌متحده برای انتخابات ریاست‌جمهوری را مختل کرده است.

این کارشناس‌ارشد چینی خاطرنشان کرد: آمریکا و اسرائیل نه تنها بر سر پاسخ به ایران مشکل خواهند داشت بلکه اختلافات آنها در مورد چگونگی مقابله با مساله فلسطین نیز افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • خلیج فارس مواج و متلاطم است
  • صدور هشدار سطح نارنجی برای تردد‌های دریایی در خلیج فارس
  • ‌صدور هشدار قرمز ‌برای دریای عمان/ پیش‌بینی ناپایداری جوی‌
  • تداوم بارش‌ها در نقاط مختلف کشور/ خلیج فارس و دریای عمان طوفانی
  • سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد؛ استان‌هایی که امروز بعدازظهر بارانی می‌شوند
  • اختلال در ترددهای دریایی خلیج فارس؛ از دریاها فاصله بگیرید!
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • صدور هشدار قرمز دریایی در هرمزگان
  • هشدار؛ فعالیت‌های دریایی را تعطیل کنید!