Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ پاسدار حسن عجمی در نشست خبری به همین منظور با اشاره به شیوع بیماری کرونا افزود: بسیج از ابتدای شیوع این بیماری در حوزه ضدعفونی معابر، منازل و اماکن عمومی، تولید ماسک و غربالگری ورود پیدا کرده است.
وی ادامه داد: بسیج با تبدیل ۵۰۰ کارگاه خیاطی که پیش از کرونا با وام‌های اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده بود به کارگاه‌های تولید ماسک توانست ماسکی که در مقطعی به قیمت ۲۰۰ هزار ریال رسید را به قیمت ۲۲ هزار ریال بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان اصفهان به حضور بسیج در امر غربالگری اشاره کرد و افزود: بخشی از بسیج در امر غربالگری ورود پیدا کردند و  ۹۰ درصد افراد در سامانه غربالگری وزارت بهداشت نام نویسی شدند.
وی تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی را از دیگر اقدامات بسیج برشمرد و اظهارکرد: سامانه مهر کریمانه به منظور شناسایی نیازمندان استان توسط معاونت اجتماعی بسیج تشکیل و اطلاعات نیازمندان با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، سازمان زندان‌ها، خیریه‌ها و رده‌های مختلف بسیج جمع آوری شد.
عجمی با بیان اینکه در گام اول قریب ۶۰۰ هزار نفر در استان شناسایی شدند، افزود: پس از تقاطع‌گیری و حذف تکرار اسامی، در نهایت ۳۰۵ هزار نفر مشخص شدند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان اصفهان با اشاره به رهنمود رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک‌های مومنانه، تصریح کرد: ستادی با محوریت امام جمعه، استاندار و فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان تشکیل و در این مرحله طی سه بازه زمانی ۴۰۰ هزار بسته معیشتی تحویل نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا شد.
وی خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی استان، اتاق بازرگانی، اصناف، صنایع مادر و خیرین، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفین و برخی دستگاه‌های دیگر در این اقدام جهادی و نیکوکارانه خدمات موثری داشتند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان اصفهان ادامه داد: در این مرحله همچنین ۲ هزار و ۱۱۰ وام ۵۰ میلیون ریالی به اصناف آسیب دیده از کرونا اعطا شد.
وی با بیان اینکه مرحله دوم از اوایل مردادماه جاری آغاز شده است، افزود: در این مرحله نیز طی سه بازه زمانی دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر صفر کمک‌های مومنانه به اقشار آسیب پذیر رسانده خواهد شد.
عجمی اضافه کرد: ستاد رزمایش مواسات مومنانه در نواحی شکل گرفته و از ظرفیت خیرین استفاده شده است.
وی ادامه داد: در این مرحله ۴۰۰ جهیزیه ۲۰۰ میلیارد ریالی شامل ۲۲ قلم کالای اساسی زندگی مشترک توسط خیرین تهیه و به مناسبت اعیاد ماه ذی الحجه و هفته ازدواج با راهبری بسیج توزیع شد.
وی توزیع سراسری ۲۵ هزار بسته معیشتی در طرح مولا علی (ع) بر اساس سامانه مهر کریمانه،  توزیع ۷۰ میلیارد بن خرید کالا در سطح شهرستان‌ها، طرح اطعام علوی و طبخ یک میلیون غذای گرم و توزیع در شهرستان‌های مختلف استان، نذر قربانی توسط بسیج دانشجویی از دیگر برنامه‌های این مرحله رزمایش مواسات مومنانه در سطح استان اصفهان است‌.
مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت زدایی استان اصفهان افزود: طرح شیفت ایثار با محوریت بسیج کارگری و حضور یک شیفت خدمت کارگران در کارخانجات به صورت ایثارگرانه، راه‌اندازی میز خدمت و تحول اداری توسط بسیج ادارات، اطعام نیازمندان توسط بسیج مداحان، توزیع لوازم التحریر و پوشاک با کمک بسیج اصناف از دیگر برنامه‌های مرحله دوم رزمایش مومنانه است.
وی اضافه کرد: در این مرحله از رزمایش سه هزار و ۲۰ وام ۵۰ میلیون ریالی با بهره گیری از ظرفیت بانک‌های عامل استان به اصناف آسیب دیده از کرونا اعطا می‌شود.

تاکنون افزون بر ۱۷ هزار نفر برای اثر بیماری کرونا در کشور جان باختند.

برچسب‌ها سازمان بسیج سازندگی کمک های مردمی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بسیج سازندگی کمک های مردمی اصفهان سازمان بسیج سازندگی کمک های مردمی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  محسن حسین‌زاده گفت: واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر درمیان، در سال ۱۴۰۲ با هم‌افزایی مشارکت‌های مردمی و همکاری‌های بین‌بخشی با موسسات و تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های مختلفی را اجرا کرده است.

وی افزود: در این راستا تعداد هزار و ۴۶۱ بسته غذایی و معیشتی برای خانواده‌های کم بضاعت و کم برخوردار شهرستان تهیه و توزیع شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان گفت: در اولین طرح توزیع و حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان در سال ۱۴۰۳ نیز تعداد ۲۴۱ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال در بین خانواده‌های کم برخوردار شهرستان توسط خانه‌های هلال توزیع شد.

حسین‌زاده افزود: ارزش ریالی هر بسته غذایی، مبلغ ۸ میلیون ریال بوده که شامل کنسرو تن ماهی، کنسرولوبیا، شکر، عدس، قند، چایی، پودر لباس شویی است.

 

دیگر خبرها

  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت
  • توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق سیل زده جنوب
  • توزیع بسته‌های معیشتی
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های کم برخوردارصومعه سرایی
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه