Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@03:04:18 GMT

٩٧درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۰۱۱۸

٩٧درصد داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار مهر، در  تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش، گفت:  مهمان جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  «شانه‌ساز»  رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بود؛ در جلسه امروز از منظر مرتبط با کمیسیون به موضوع تامین داروی مورد نیاز کشور پرداخته شد.

وی افزود: بر اساس گزارش شانه ساز، در حال حاضر ۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و جمهوری اسلامی ایران توانمندی ها و دستاوردهای خوب و قابل توجهی در تولید دارو، فرمولاسیون آن، دانش داروسازی و حتی تامین مواد اولیه داخلی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بر اساس گزارش رئیس سازمان غذا و دارو، نیاز واردات دارویی کشور، حدود  ۳ درصد از دارویی مصرفی است. که حدود نیمی از آن مربوط به داروهایی که جدیدا به شبکه دارویی دنیا معرفی شده و ما پس طی یک فاصله زمانی، امکان تولید این داروها را داخل فراهم می کنیم.

عمویی اضافه کرد: به همین جهت و به دلیل توجه به تولیدات داخل، کشور در تامین داروی مورد نیاز مردم با مشکلی مواجه نیست.

وی به نقل از رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، گفت: شانه ساز به کارشکنی برخی شرکت های غربی در تامین داروهای خاص مورد نیاز هم اشاره کرد و گفت که «دشمنان برای ایجاد مشکل از طریق ایجاد کمبود برخی داروهای خاص برنامه ریزی کرده بودند که تلاش کرده ایم با اتکا به داخل از این مشکل عبور کنیم.»

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: نمایندگان حاضر در کمیسیون هم ضمن تقدیر از پیشرفت‌های صورت گرفته در صنعت داروسازی کشور، بر اقدامات لازم جهت حفظ امنیت دارویی مردم و همچنین مقابله با انحصارات در تامین و تولید دارو تاکید کردند.

عمویی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته، کمیته های ذیل کمیسیون امنیت ملی، هم جلسات تخصصی را برگزار کرده بودند که از جمله آنها کمیته امنیت مجلس، گزارش خود را درباره حادثه نطنز به استماع اعضا رساند و این گزارش به صورت طبقه بندی شده برای مقامات ارشد نظام ارسال خواهد شد.

کد خبر 4990887 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دارو مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت محمد باقر قالیباف ایران اسحاق جهانگیری حسن روحانی سید عباس موسوی محمدجواد ظریف ویروس کرونا جمهوری اسلامی ایران کمیسیون امنیت ملی داروی مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما : دکتر امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.
وی تاکید کرد: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.
رئیس انجمن تولید کنندگان داروهای طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.
وی تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می فرستیم اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟
  • ۱۴ سیلو برای خرید گندم مازاد بر نیاز زارعین در آذربایجان غربی آماده سازی شده است
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • شرایط بهتر موجودی کیت‌های آزمایشگاهی در کشور/مرجع سلامت حامی تولید داخل
  • داروی ایدز از فضا به زمین افتاد!
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند