Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  رضا رستمی با اشاره به احداث زمین ساحلی مجموعه ورزشی آزادی در حدود یک دهه پیش، گفت:طی این سال‌ها علیرغم وجود چنین زیرساختی در استان، رشته‌های ساحلی همچون والیبال در کرمانشاه فعالیتی نداشتند و این زمین بلااستفاده بود، تا اینکه اوایل پارسال  والیبال ساحلی کرمانشاه را راه اندازی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: از آنجایی که در بخش بزرگسالان هیچ بازیکنی در این رشته نداشتیم، برای همین تمرکز خود را روی شناسایی و پرورش استعداد‌های رده‌های پایه قرار دادیم و توانستیم تیم‌هایی در رده‌های سنی پایه تشکیل دهیم.

مسئول کمیته والیبال ساحلی استان کرمانشاه افزود: مدتی کوتاه پس از راه اندازی این رشته، تیم منتخب خود را به مسابقات استعداد‌های برتر والیبال ساحلی کشور اعزام کردیم که آنجا بالاتر از استان‌های ساحلی همچون مازندران در رتبه ششم مسابقات قرار گرفتند.

او  تاکید کرد: برنامه‌های این رشته در استان خوب پیش می‌رفت، اما شیوع بیماری کرونا از اواخرپارسال فعالیت هایمان را متوقف کرد و طی شش ماه گذشته فعالیتی نداشته‌ایم.

رستمی از ازسرگیری فعالیت‌های والیبال ساحلی کرمانشاه خبرداد و گفت: باتوجه به تعطیلی چندماهه تیم‌های رده‌های پایه در نظر داریم با تشکیل دوباره این تیم‌ها، والیبال ساحلی کرمانشاه را دوباره فعال کنیم.

او بابیان اینکه والیبال ساحلی کرمانشاه در بخش بزرگسالان هیچ بازیکنی ندارد، عنوان کرد: در بخش رده‌های پایه بازیکنان مستعد و توانمندی داریم که امیدواریم ظرف چندسال آینده تیم بزرگسالان استان را تشکیل دهند.

مسئول کمیته والیبال ساحلی استان یادآورشد: با روندی که اکنون در پیش گرفته ایم، امیدواریم ظرف چهارسال آینده جزو ۱۰ استان اول والیبال ساحلی باشیم.

او در ادامه یکی از مهمترین موانع سرعت گرفتن رشد والیبال ساحلی در کرمانشاه را کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌ها دانست و افزود: هرچند که در حال حاضر زمین ساحلی مجموعه ورزشی آزادی را برای تمرین داریم، اما این زمین و شن آن استاندارد‌های لازم را ندارد.

رستمی تاکید کرد: اقبال نوجوانان و جوانان کرمانشاهی به والیبال ساحلی خوب است و پتانسیل‌ها و فیزیک بدنی مناسبی نیز داریم، اما مشکلات زیرساختی کمی کار را برای توسعه این رشته سخت کرده است.

منبع ایسنا 
انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان جنجال ورزشی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی

ایسنا/خراسان رضوی علیرضا تاج‌فیروز گفت: از سال گذشته اولویت اول‌مان را توسعه زیرساخت‌های ورزشی قرار داده‌ایم.

علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با حضور در دفتر ایسنا، با اشاره به رشته‌های متنوع و جذاب ورزش‌های بومی محلی اظهار کرد: ورزش‌های بومی محلی به‌ویژه برای بانوان روستا نشاط فوق‌العاده‌ای به همراه آورده است. چنانکه می‌دانیم بانوان روستاها در این حوزه‌ها بسیار در محرومیت به سر می‌برند و مورد غفلت واقع شده‌اند که با این رویکرد می‌توان نشاط اجتماعی بسیاری برای بانوان روستاها به ارمغان آورد. هیجان بسیار بالای این مسابقات در کنار فراهم آوردن کمترین امکانات از ویژگی‌های این‌گونه ورزش‌هاست.

توسعه زیرساخت‌های ورزشی اولویت اول ماست

تاج فیروز افزود: از سال گذشته اولویت اول‌مان را توسعه زیرساخت‌های ورزشی قرار داده‌ایم، زیرا سرانه استاندارد ورزشی کشور ۲/۱ متر است، در حالی که میانگین سرانه ورزشی استان ۳۵ صدم است و سرانه ورزشی مشهد ۷ میلی‌متر است که به نوعی فاجعه محسوب می‌شود و تا زمانی که زیرساخت‌هایمان افزایش نیابد، نمی‌توان گفت که می‌خواهیم در ورزش حرفه‌ای و همگانی فعالیت جدی داشته باشیم.

وی گفت: این امر نشان می‌دهد که دولتمردان چنانکه باید و هنوز به اهداف مد نظر نرسیده‌اند. شعار امسال علاوه بر تلاش دولتمردان بر مشارکت مردمی در تحقق اتفاقات مثبت تأکید دارد. در همین راستا و برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی اقدام به راه‌اندازی انجمن خیرین ورزش‌یار کردیم و احداث یک سالن ورزشی در تربت حیدریه که زمین آن را اداره کل ورزش و جوانان در اختیار قرار داد به همت خیر محترم مروج تربتی آغاز شده است؛ همچنین ۵ پروژه را در قالب ماده ۲۷ از زمین فوتسال تا مجموعه بزرگ سوارکاری با کمک سرمایه‌گذار و مشارکت مردمی پیش می‌بریم.

اعتبار ۶ همتی در توسعه زیرساخت‌های ورزش استان با تحقق مولدسازی

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر ظرفیت‌هایی که دولت در اختیار دستگاه‌هایی دولتی قرار داده بود، مولدسازی است که ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه زیرساخت‌ها محسوب می‌شود. زمین‌های بلا استفاده یا با بهره‌وری پایین را در این قالب پیگیری و مجوزهای نهایی برای تغییر کاربری آن را دریافت کردیم و وارد مرحله عملیاتی شده است که در صورت تحقق فایده‌ای بین ۵ تا ۶ همت به اداره کل برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق، انقلابی در تحقق زیرساخت‌های ورزشی است، تصریح کرد: به‌عنوان مثال مجموعه ورزشی سجاد با ۲۰ هزار مترمربع زیربنا که ۵۰۰۰ متر آن را ۸ زمین تنیس خاکی تشکیل می‌دهد. در خوش‌بینانه‌ترین حالت روزانه حدود ۶۰ نفر از این ظرفیت استفاده می‌کنند. به کمک استاندار و مسئولان استانی و طی پروسه‌های قانونی دشوار و دقیق کارشناسی، تغییر کاربری زمین آنجا به تجاری مسکونی را در کمتر از دو ماه دریافت کردیم و از محل این مولدسازی بیش از ۱۵۰هزار متر فضایی ورزشی جدید در شهر مشهد ایجاد می‌کنیم که غالب آن در غرب مشهد، در مجموعه شهید بهشتی و کوثر است. بدین ترتیب قرار نیست زمینی از بین برود، بلکه قرار است به فاصله‌ای کمتر از ۱۰ دقیقه منتقل شود. همچنین بروز شدن و امکانات بیشتر و بهتر از ویژگی‌های این انتقال است. در واقع افزایش بهره‌وری صورت می‌گیرد و به جای ۶۰ نفر در روز چند هزار نفر در روز می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.

تکمیل دهکده المپیک ثامن از محل مولدسازی

تاج فیروز افزود: امیدواریم از محل مولدسازی بتوانیم دهکده المپیک ثامن را طی ۲ تا ۳ سال آینده تکمیل کنیم، زیرا برآنیم که خراسان رضوی، به‌ویژه مشهد ظرفیت برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی را دارد که ما باید آن را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به قدمت ۲۰ ساله برخی پروژه‌های ناتمام که نارضایتی عمومی را به دنبال داشته است، گفت: با اجرای مولدسازی ضمن آنکه تمام پروژه‌ نیمه‌تمام را تکمیل خواهیم کرد، پروژه‌های جدیدی را برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهرستان‌های محروم پیش‌بینی کردیم. تحقق این امر علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی، رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتبار ۶ همتی برای توسعه زیرساخت‌های ورزش خراسان رضوی با تحقق مولدسازی
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • پسماند و پساب مشکل اصلی شهرهای ساحلی
  • زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق ساحلی استان بوشهر تقویت شود
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • زیرساخت‌های رفاهی سواحل متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد