Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پنجاه و چهارمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به اینکه در  دوسال برگزاری جلسات ستاد اقدامات خوبی انجام شد، اظهار کرد: در این مدت اگر شرایط رسانه ای مناسب فراهم نمی شد، وضعیت کشور می توانست نامناسب تر باشد.

وی افزود: در این دوره دو ساله در موضوع تأمین کالای اساسی، بازار، قیمت کالاها، نظارت، بحث خودرو و مسکن، ارز و حتی در خصوص بنزین تصمیمات خوبی در این ستاد اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور با تاکید بر اینکه همواره نگاه پیشگیرانه به مسائل داشتیم، گفت: اصل و مبنای تشکیل این جلسات  ایجاد هماهنگی میان رسانه های مختلف و دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی بود تا علاوه بر بهبود شرایط اقتصادی در جامعه، تلقی و نگاه مردم و افکار عمومی نسبت به شرایط اقتصادی واقع بینانه شود و امکان همراهی و هماهنگی با دولت و دستگاه‌های اجرایی در مقابل هجمه هایی که صورت می‌گیرد، فراهم شود.

رحمانی فضلی اشاره کرد: حوزه کاری این ستاد در واقع اطلاع رسانی در حوزه اقتصاد بود اما با نگاه پیشگیرانه و متناسب با احتمال ایجاد نگرانی ها در افکار عمومی در برخی مسائل اقتصادی، پیشاپیش نظرات خود را اعلام و موضوع را پیگیری می کردیم که در این حوزه هم اقدامات زیادی انجام شد.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در همین راستا با اشاره به اینکه در دوسال هزار مصوبه داشتیم، عنوان کرد: از این میان، بیش از ۷۰۰ مصوبه پیشگیرانه بوده است و  این مصوبات پیگیری و اجرا شد.

وی ضمن تشریح شرایط اقتصادی کشور و برخی مشکلات مزمن اقتصاد ایران در بیش از ۷ دهه اخیر  به تبعات اقتصادی شیوع کرونا در جهان اشاره کرد و گفت: تمامی کشورهای دنیا دچار رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شده اند  و در این میان کشور ما هم از این آثار مستثنا نیست، بعلاوه ایران تحت فشار تحریمهای ظالمانه نیز قرار دارد و با این همه، کشور با مقاومت و استقامت و یافتن راه حل ها در داخل کشور، در تلاش برای عبور از این شرایط و از جمله مقابله با  تحریم ها است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه هرکشوری به جای ایران بود بر اثر مجموعه این شرایط توان مقاومت را از دست می داد، گفت: ما مردم خوبی داریم که همراهی می کنند و رهبری هدایت های لازم را انجام می دهند و دولت تلاش می کند تا بتوانیم در برابر مجموعه این دشواری ها، مقاومت را معنی و تفسیر کنیم و  بحمد ا.. در مجموع کشور در این مسیر، موفق بوده است.

رحمانی فضلی در همین زمینه با یادآوری مجدد اینکه مستقل از رکود جهانی و آثار آن بر ایران، کرونا در داخل کشور نیز تأثیر منفی جدی اقتصادی داشته و موجب تعطیلی بسیاری از فعالیتها و کارها و بروز بیکاری در حوزه های مختلف بوده که آثار اقتصادی زیادی دارد، تصریح کرد: با این همه  فضای داخلی کشور، خوب مدیریت شده است.

وزیر کشور با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص دو مقوله تحریم و تحریف گفت: یکی از آسیب های جدی ما در بحث افکار عمومی همین بحث تحریف است. از یک سو رسانه های بیگانه و معاندین سعی در تحریف و قلب اخبار و واقعیت ها دارند و از سوی دیگر فناوری های جدید و اقبال به این فن آوری ها در غیاب سواد رسانه ای، زمینه موج آفرینی های عمدتاً غیر واقعی را برای شبه رسانه ها فراهم کرده و در مجموع موجبات تحریف در تصویر سازی ها برای افکار عمومی را فراهم کرده است.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی با تاکید بر اینکه بزرگترین تحریف این است که مردم را ناامید کنیم و اعتماد مردم به مسئولان و نظام را کم کنیم، گفت: در نتیجه این تحریف، مردم تحت تاثیر شبه رسانه ها و رسانه های بیگانه قرار می گیرند.

رحمانی فضلی با مرور برخی روندهای تحریف  که نتیجه عملی آن عدم انتقال واقعیت های جامعه به مردم است، تصریح کرد: وقتی در عوض نقد افراد، جایگاه ها و بلکه نهادها و سازمان ها، مورد تخریب قرار می گیرد و زیر سوال می رود، عملاً با تضعیف نهادها و سازمان های مختلف، بخش از نظام و مألاً مجموعه نظام زیرسوال می رود و اعتماد مردم به کل کشور تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات رهبری، وحدت، انسجام، کارآمدی، امیدسازی و امیدآفرینی، اعتمادسازی و تقویت مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد و خط سیر مدنظر ایشان را دقیق پیگیری کنیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اظهار کرد: بیان مشکلات برای افکار عمومی، هیچ تلازمی با تصویرسازی از دوگانگی، چندگانگی، دعوا و اختلاف ندارد و نباید اخباری که موجب انشقاق جامعه می شود، پر رنگ شود، در مقابل  باید سعی کنیم امید و انگیزه را به جامعه منتقل کنیم.

وی در همین راستا با اشاره به اهمیت نحوه بیان مسائل انتقادی، گفت: در این شرایط، انتقادات باید منصفانه و کارشناسانه باشد و همه نیز بتوانند از خود دفاع کنند.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود بر نظارت بیشتر بر بازار و قیمت کالاها تاکید کرد و گفت: به خصوص در کالاهایی که ارزهای دولتی بدان تعلق می گیرد، باید نظارت بیشتری صورت گیرد و رسانه ها هم در مدیریت این امر باید کمک کنند. اقدامات خوبی نیز در این زمینه انجام شده که باید به مردم اطلاع رسانی شود.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسات هم درحوزه افکار عمومی و اطلاع رسانی به وسیله رسانه ها و هم در حوزه پیشگیری از حوادث ایفای نقش شده است و امیدواریم در صورت تداوم جلسات، بیش از پیش موثر واقع شود.

کد خبر 4990913 طیبه بیات

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی وزارت کشور جریان تحریف تحریم اقتصادی ایران مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت محمد باقر قالیباف ایران اسحاق جهانگیری حسن روحانی سید عباس موسوی محمدجواد ظریف ویروس کرونا جمهوری اسلامی ایران رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی اقتصادی کشور افکار عمومی رحمانی فضلی وزیر کشور رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: معتقدیم نقد مصلحانه و منصفانه مشکلات را حل می‌کند

رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت پرهیز از اختلافات سیاسی در جامعه اسلامی، اظهار داشت: دولت مردمی معتقد است بالا بردن آستانه تحمل برای شنیدن نقد مصلحانه و منصفانه برخلاف تهمت، تخریب و اتهام می‌تواند مشکلات را حل کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،  سید ابراهیم رئیسی بامداد دوشنبه، در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و در شب شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علی (ع)، در اجتماع زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن و نیز شب قدر با سالروز تشکیل جمهوری اسلامی ایران، شب قدر را شب امید و امیدواری توصیف و تصریح کرد: خداوند انسان را در تعیین سرنوشت خود سهیم و شریک قرار داده و اگر چنین نبود شب قدر و درخواست و دعا و نیایش معنا و موضوعیتی نداشت؛ شب قدر برای آن است که بندگان سالک خدا بدانند حق ندارند یاس و ناامیدی را بر خود حاکم کنند و همواره باید به رحمت و مغفرت خداوند امیدوار باشند.

رئیس جمهور تغییر و تحول سرنوشت ملت ایران در 22 بهمن سال 57 را نتیجه خواست و دعاهای مردم دانست و افزود: ملت ایران در 22 بهمن 1357 به رهبری امام خمینی (ره) کاری بزرگ، تاریخی و تمدن‌ساز انجام داد و نشان داد ملتی که به خدا توکل و با اعتماد به نفس، بر اراده پولادین خود تکیه کرده و به میدان آمده می‌تواند با دست خالی در مقابل نظامی تا بن دندان مسلح پیروز شود؛ مردم ایران ثابت کردند ملتی که شهادت را برای خود سعادت می‌داند، شکست ندارد.

رئیسی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب مردم به رهبری امام راحل، با وجود آنکه مردم در شعارهای خود فریاد زده بودند «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و نوع حکومت مورد انتظار خود بعد از پیروزی انقلاب را اعلام کرده بودند، اما امام خمینی از آنجا که به شکل واقعی به نقش و رای مردم باور داشت، تاکید کرد که مردم باید پای صندوق آرا بیایند و نوع نظام سیاسی آینده را تعیین کنند و در نتیجه دیدیم که بیش از 98 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی آری گفتند.

رئیس جمهور جمهوریت و اسلامیت را دو رکن اساسی جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار داشت: همه نهادها و ارکان و مسئولان نظام جمهوری اسلامی با رای مردم تعیین می‌شوند و همه شئون این نظام نیز بر پایه دین و آموزه‌های دینی اداره می‌شود. پیش از انقلاب اسلامی نیز مردم متدین بودند و احکام و مناسک دین را به جا می‌آوردند، اما حکومت دینی نبود، اما جمهوری اسلامی ایران به اعتبار دو اصل و ویژگی اساسی، 1- حضور ولی فقیه جامع‌الشرایط در راس نظام و نیز 2- تنظیم رابطه حکومت با مردم بر اساس آموزه‌های دینی یک نظام دینی است.

رئیسی در ادامه با برشمردن ویژگی‌های 4 گانه امت مشتمل بر یک جمع متشکل برخوردار از هدف، دارای حرکت و پویایی و بهره‌مند از امام و مقتدا، گفت: مردم با توکل بر خدا، تلاش،‌ پیشه کردن تقوای الهی و تحت هدایت‌های امام راحل در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی حرکت کردند که توجه به رای و نظر مردم در آن به شکل جدی دیده و نهادینه شده است.

رئیس جمهور افزود: از همین رو اهمیت 12 فروردین نه تنها کمتر از 22 بهمن نیست، بلکه از جهتی از آن مهم‌تر نیز هست چرا که در چنین روزی نظام جمهوری اسلامی ایران با رای مردم شکل گرفت و از همین رو امام راحل فرمود که این روز ملی باید همواره گرامی داشته شود.

رئیسی با بیان اینکه امام راحل به دنبال تشکیل نظامی مبتنی بر دین و پایه‌ریزی تمدنی نوین بود، اظهار داشت: امروز و پس از گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با تبیین دقیق وضعیت و شرایط 40 ساله گذشته، مسیر پیش‌رو و گام‌های آتی را مشخص کرده‌اند و لذا این سند باید مستند تمام اقدامات مسئولان باشد.

رئیس جمهور همچنین اضافه کرد: امام راحل با توجه به شناخت عمیقی که از شرایط درونی کشور و نیز شرایط جهانی داشت، پس از به رای گذاشتن نوع نظام، تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی و نیز خود قانون اساسی را به رای مردم گذاشت و لذا امروز شاهد آن هستیم که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با توجه توأمان به رای جمهور مردم و نیز ارزش‌های دینی، آرمان و دمکراسی را در خود جمع آورده و به یکی از مترقی‌ترین قوانین اساسی دنیا تبدیل شده است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه امروز و با گذشت 45 سال از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان مردم نقشی اساسی و محوری در نظام اسلامی دارند و رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز در شعار امسال رفع مشکلات اقتصادی و جهش تولید را در کنار مشارکت مردم قابل تحقق دانستند، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در هر برهه‌ای به مشارکت مردم توجه شده، حوزه موفقیت نظام بوده است و هر جا به نسخه‌هایی غیر از انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام و رهبری عمل شده دچار مشکل شدیم.

رئیسی تصریح کرد: بی‌تردید آنچه می‌تواند ملت ما را به سعادت برساند، عمل به آموزه‌های دینی و رهنمودهای رهبری در بخش‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه شب قدر، شب توجه به جامعه در کنار توجه به خود است، اظهار داشت: امروز جامعه ما نیازمند تحول است که تلاش مضاعف مسئولین را در بخش‌های مختلف اجرایی کشور را می‌طلبد.

رئیسی با اشاره به رشد و پیشرفت‌های کشور برخلاف خواست و اراده دشمنان، افزود: دشمنانی که نمی‌خواستند انقلاب پیروز شود و نتوانستند این خواسته خود را محقق کنند، امروز نمی‌خواهند پیشرفت کنیم و البته باز هم نخواهند توانست.

رئیس جمهور گفت: ملت ما با اتکای به خدا و اعتماد به داشته‌های خویش در مسیر پیشرفت قرار گرفته و با همین اخلاص و استمرار مشارکت و حضور در صحنه، نقشی تعیین‌کننده در حل بسیاری از مشکلات ایفا خواهد کرد.

رئیسی با بیان اینکه امروز دولتمردان و همه کسانی که در کسوت خدمتگزاری به مردم هستند، باید خود را موظف به خدمت‌رسانی مخلصانه و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض بدانند، تصریح کرد: هر کسی غیر از این رویه عمل کند، قطعاً در حاشیه قرار خواهد گرفت. اجرای عدالت ممکن است با مخالفت‌هایی مواجه شود، اما برای ما نفع جامعه و رضایت خدای متعال مهم است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در اجتماع پرشور عزاداران مولای متقیان علی (ع)، به بخشی از وصایا و توصیه‌های حضرت امیر المومنین (ع) در ساعات پایانی عمر شریف‌شان، از جمله توصیه به تقوای الهی، نظم در امور، پرهیز از دنیازدگی، ایستادگی پای حق، مقابله با ظالم و دفاع از مظلوم، توجه به ایتام، نماز و آیات نورانی قرآن کریم اشاره کرد و افزود: امروز موضع جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین عمل به سفارش و وصیت امیر المومنین (ع) است که با تأکید امام خمینی (ره) در نظام اسلامی تثبیت و جزو اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و مردم ما هر ساله در جمعه آخر ماه مبارک رمضان در خیابان‌ها حمایت از مظلومین فلسطین و آزادی قدس شریف را فریاد می‌زنند.

رئیسی با تأکید بر ضرورت پرهیز از اختلافات سیاسی در جامعه اسلامی، تصریح کرد: نشاط سیاسی در کشور پذیرفته است، اما اختلافات سیاسی هرگز؛ همه چهره‌های برجسته، تریبون‌داران و نخبگان جامعه باید در جهت حفظ و ارتقای انسجام و وحدت در جامعه تلاش کنند و دولت مردمی نیز معتقد است بالا بردن آستانه تحمل برای شنیدن نقد مصلحانه و منصفانه برخلاف تهمت، تخریب و اتهام می‌تواند مشکلات را حل کند.

رئیس جمهور همچنین حساسیت نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در همه شئونات جامعه و همچنین توجه به فرامین و آیات نورانی قرآن کریم، مطابق با توصیه‌های حضرت امیر (ع) را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر در میان کشورهای اسلامی آیات نورانی قرآن مورد توجه قرار می‌گرفت، شاهد اختلافات در جهان اسلام نبودیم و امروز رژیم غاصب صهیونیستی جرأت جنایتگری و نسل‌کشی در غزه را نداشت و اگر دولت‌های اسلامی به جای اعتماد به آمریکا و مستکبرین عالم به آیات حیات‌بخش قرآن کریم اعتماد داشتند، مردم مظلوم غزه به این وضع دچار نمی‌شدند.

رئیسی بر اهمیت جهاد تبیین و روشنگری در جامعه مطابق با کلام نورانی امیر مؤمنان (ع) تاکید کرد و گفت: امروز وظیفه همه ما است که در جهاد تبیین فعال باشیم در جهت زدودن شبهات و همچنین آگاهی‌بخشی به جامعه تلاش کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگترین تحریف در تاریخ عالم توسط چه کسی انجام شد؟ + فیلم
  • شجاع در سرزمین عجایب | صلاح مدافع تیم ملی در تحریف تاریخ!
  • هشدار وزارت رفاه درباره پیامک جعلی کمک هزینه کالابرگ الکترونیکی
  • رئیسی: معتقدیم نقد مصلحانه و منصفانه مشکلات را حل می‌کند
  • انتقادات تند حزب ندای ایرانیان از دولت رئیسی/ آمارهای اقتصادی‌تان با سفره مردم همخوانی ندارد
  • مدیران دستاورد‌های حوزه کاری خود را به اطلاع مردم برسانند
  • چگونه رسانه قوی داشته باشیم؟  / ایران نیازمند خودکفایی رسانه ای
  • جشنواره زائران کریمه (س) بستر مناسبی جهت اطلاع رسانی اقدامات نوروزی
  • جشنواره زائران کریمه(س)بستر مناسبی جهت اطلاع رسانی اقدامات نوروزی
  • رسانه‌ها کلید تحقق شعار سال