Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@21:57:53 GMT

رژیم غذایی مناسب برای داوطلبان کنکور

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۰۴۱۴

رژیم غذایی مناسب برای داوطلبان کنکور

خبرگزاری میزان- یک متخصص تغذیه گفت: در ایام کنکور استفاده از ویتامین E در اکسیژن رسانی به مغز و ویتامین‌های B در افزایش یادگیری موثر است. تاریخ انتشار: 14:10 - 14 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۳۶۹۶

خبرگزاری میزان - فارس نوشت: سید ضیاء الدین مظهری، متخصص تغذیه درخصوص تغذیه مناسب برای ایام کنکور اظهار داشت: ویتامین E را در اکسیژن رسانی به مغز و خنثی سازی رادیکال‌های آزاد مهاجم به مغز و اعصاب موثر است و از این رو استفاده از جوانه گندم و افزودن آن به سالاد، ماست و یا سوپ و خوراکی‌های مختلف توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، با اشاره به این که سلنیوم از مواد معدنی ضد سرطان و خنثی کننده است و آثار سمی فلزات سنگین توضیح داد: این دو فلز از طریق هوای تنفسی، آب آشامیدنی، سبزی و انواع میوه‌ وارد چرخه تغذیه‌ای بشر شده که تجمع آن آثار سویی را بر عملکرد مغز و اعصاب می گذارد.

مظهری، خاطرنشان کرد: سرب حتی به میزان ناچیز عامل اختلال در امر یادگیری، ایجاد بیش فعالی و کاهش بهره هوشی است و جیوه هم به علت تمایل خاص به بافت مغز عامل مهمی در بروز افسردگی، خستگی، سردرد، فراموشی واختلال در تمرکز به شمار می رود.

این متخصص تغذیه، جوانه گندم، محصولات تهیه شده از غلات کامل به ویژه نان‌های تهیه شده از گندم و جو و حبوباتی نظیر لوبیا، نخود، عدس، ماش و منابع حیوانی نظیر ساردین، ماهی تن، زرده تخم مرغ، جگر حیوانات جوان، سبزیجات دارای برگ سبز تیره و گوجه فرنگی را حاوی سلنیوم دانست و یادآور شد: سلنیوم از طریق اتصال به فلزات سنگین سرب و جیوه و فلزات سمی نظیر آرسنیک و کادمیم این فلزات را از بدن دفع می کند.

وی، گروه ویتامین‌های B را در افزایش یادگیری موثر دانست و افزود: گنجانیدن مواد غذایی حاوی این ویتامین ها در تغذیه روزمره به علت نقش آن در کاهش عصبانیت، پیشگیری و درمان افسردگی، خستگی توصیه می شود.

مظهری گفت: مخمر آبجو، جگر، گوشت گوساله، ماهی، مرغ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، جوانه گندم، حبوبات، غلات، شیر و لبنیات، گوجه فرهنگی، کاهو، هویج، قارچ، انواع میوه مختلف و دانه‌ها و مغزهای روغنی از دیگر منابع ویتامین بی هستند.

مظهری، به دانش آموزان و داوطلبان کنکور توصیه کرد: کاهش مصرف همبرگر، سوسیس، کالباس، کله پاچه و مواد غذایی حاوی چربی های اشباع نشده دارای فرم ترانس را از وعده غذایی خود حذف کنند، و استفاده مناسب از مصرف غذاهای حاوی امگا 3 نظیر ماهی، روغن های سویا، کنجد، تخم کتان یا بذرک و گردو را در دستور کار خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید: سبزیجاتی که چربی سوزی می‌کنند

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از راهنماتو، اگر به دنبال یک روش طبیعی و موثر برای رشد و حفظ سلامت موهای خود هستید، اسفناج را فراموش نکنید. اسفناج یک سبزی برگ سبز سرشار از مواد مغذی مانند آهن، پروتئین، ویتامین های A و C و دیگر مواد معدنی است که قادرند به حفظ سلامت مو کمک کنند، موجب رشد موها می شوند و موهایی پرپشت و سالم را برای شما به ارمغان می آورند. در ادامه قصد داریم نگاهی دقیق تر به فواید بی شمار این سبزی شگفت انگیز برای مو بیندازیم. با ما همراه باشید.

۱- حاوی آهن فراوان
اسفناج سرشار از آهن است و از این طریق به اکسیژن رسانی مناسب فولیکول های مو و رشد موهای سالم کمک کرده و از ریزش موی ناشی از کمبود آهن جلوگیری می کند.

۲- سرشار از فولات
فولات یک فرم طبیعی ویتامین B۹ است که برای تقسیم سلولی مفید است. اسفناج به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی فولات به تقسیم سلولی سلول های تشکیل دهنده فولیکول های مو کمک می کند. توجه داشته باشید که کمبود فولات می تواند به کندی رشد و نازک شدن موها منجر شود.

۳- حاوی ویتامین A
اسفناج حاوی سطوح بالایی از ویتامین A است که به تولید سبوم کمک می کند. همان روغن طبیعی که پوست سر را مرطوب کرده و موهایی سالم برای شما به ارمغان می آورد.

۴- سرشار از ویتامین C
ویتامین C برای تولید کلاژن، یک جزء کلیدی که به حفظ ساختار مو کمک می کند، ضروری است. این ویتامین همچنین به جذب آهن و در نتیجه رشد موهای سالم کمک می کند.

۵- سرشار از آنتی اکسیدان
اسفناج مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به محافظت از فولیکول های مو و پوست سر در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

۶- رطوبت رسانی
محتوای بالای آب موجود در اسفناج به هیدراته نگه داشتن پوست سر، جلوگیری از خشکی و ایجاد محیطی سالم برای رشد مو کمک می کند.

۷- تقویت گردش خون
مواد مغذی موجود در اسفناج با بهبود گردش خون در پوست سر به تغذیه فولیکول های موها و رشد مطلوب آنها کمک می کند.

بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست

نحوه استفاده از اسفناج برای تقویت رشد موها

۱- ماسک موی اسفناج
اسفناج تازه را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و آن را به صورت پوره درآورید. موهایتان را به آرامی با این مخلوط ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهایتان را با آب سرد بشویید. این ماسک به تغذیه پوست سر و تقویت رشد موها کمک می کند.

۲- نوشیدن آب اسفناج
ابتدا اسفناج ها را چندین مرتبه بشویید تا تمام آلودگی های آن خارج شوند. سپس با استفاده از آبمیوه گیری آب برگ های آن را بگیرید. نوشیدن منظم آب اسفناج می تواند مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای رشد موهای سالم مانند فولات و ویتامین های A و C را برای بدن شما فراهم کند.

۳- ماسک موی اسفناج و ماست
پوره اسفناج را با مقداری ماست ساده مخلوط کرده و از آن به عنوان ماسک مو استفاده کنید. این ماسک را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید. سپس موهایتان را به طور کامل آبکشی نمایید. ترکیب اسفناج و ماست می تواند به تقویت تارهای مو و افزایش رشد آنها کمک کند.

۴- ماساژ پوست سر با اسفناج و روغن نارگیل
پوره اسفناج را با مقدار کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و از آن برای ماساژ دادن پوست سر خود استفاده کنید. ترکیب این دو ماده می تواند به بهبود گردش خون و رساندن مواد مغذی به فولیکول های مو کمک کند.

۵- ماسک موی اسفناج و تخم مرغ
پوره اسفناج را با یک عدد تخم مرغ بخوبی مخلوط کرده و یک ماسک موی غنی از پروتئین بسازید. این ماسک را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه در همین حالت بماند. سپس موهایتان را به کمک یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک به تغذیه و رشد موها کمک می کند.

عوارض مصرف اسفناج
عوارض جانبی اسفناج برای موها معمولا نادر است. اما برخی از افراد ممکن است واکنش های آلرژیک نسبت به اسفناج را تجربه کنند. علاوه بر این، مصرف بیش از حد اسفناج یا استفاده موضعی از آن در مقادیر زیاد می تواند به رسوب موادی همچون اگزالات در کلیه و در نتیجه بروز سنگ کلیه منجر شود. توصیه می کنیم از این سبزی تنها در حد اعتدال استفاده کنید و در صورت وجود هر گونه نگرانی در خصوص مصرف آن با یک فرد متخصص مشورت کنید.

کد خبر 846836 برچسب‌ها خبر مهم مو تغذیه

دیگر خبرها

  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی ها
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • یک ادعای عجیب از سوءتغذیه نیمی از ایرانی‌ها
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • ‌توزیع بیش از یک میلیون مکمل آهن در مدارس دخترانه فارس
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • تغذیه سالم یادگیری دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود