Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه داروی رمدسیویر تنها در مراکز درمانی برای بیماران تجویز می شود، گفت: توزیع دارو خارج از شبکه توزیع رسمی، تقلبی و به‌منظور سودجویی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر فیروز سرودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دداروی «رمدسیویر»ر گفت‌وگویی با اعلام اینکه خط تولید داروی رمدسیویر (Remdesivir) از یک ماه گذشته در گیلان آغازشده، اظهار کرد: شرکت دارویی سبحان انکولوژی، یکی از شرکت‌های تولیدکننده این دارو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی با تأکید بر اینکه این دارو تنها در مراکز درمانی و بیمارستانها عرضه می‌شود، افزود: رمدسیویر به‌هیچ‌وجه در سطح داروخانه‌ها توزیع نمی‌شود و صرفاً بیمارستانی است، ازاین‌رو هیچ پزشکی خارج از بیمارستان چنین دارویی را تجویز نمی‌کند.   معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: تجویز این دارو در مراکز درمانی و  بیمارستان ها‌ و صرفاً برای بیماران کرونایی بستری با تشخیص و تائید کمیته علمی دانشگاه صورت می‌گیرد و توزیع آن تنها توسط نماینده بیمارستان از معاونت غذا و دارو ممکن است.   دکتر سرودی بر ضرورت هوشیاری مردم نسبت به توزیع تقلبی این دارو خارج‌ از شبکه رسمی تأکید کرد و گفت: ادعای داروخانه‌ها و یا سودجویان مبنی بر اینکه این دارو را در دست دارند و می‌توانند در اختیار افراد و یا بیماران احتمالی قرار دهند، کاملاً کذب بوده و بدون شک توزیع دارو خارج از شبکه توزیع رسمی، تقلبی و به‌منظور سودجویی است.   گفتنی است؛ در حال حاضر داروی رمدسیویر یکی از داروهایی است که به‌منظور درمان بیماران کرونایی به همراه سایر داروهای موجود، استفاده می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دارو توزیع تقلبی داروی رمدسیویر غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۹۰۰ ویزیت رایگان در اردوی جهادی گروه حکمت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، گروه جهادی حکمت از تهران از ۲۸ اسفند پارسال به مدت ۱۰ روز در عرصه طب سنتی در دارالشفاء حضرت آمنه شهر حاجی آباد شهرستان زیرکوه به اهالی این منطقه خدمات ارائه کرد.

در این اردوی جهادی ۹۰۰ ویزیت رایگان برای مردم انجام شده و ۱۵۰ مورد ماساژ تحت نظر پزشک متخصص صورت گرفته است؛ همچنین ۱۰ جلسه سخنرانی پیرامون سبک زندگی در این اردوی جهادی برگزار شده است.

توزیع دارو‌های طب ایرانی و اسلامی از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی بوده که ارزش دارو‌های توزیع شده بین مردم بیش از ۴۰ میلیون تومان بوده است.

دیگر خبرها

  • تأمین قابل توجه برند اصلی داروی بیماران تالاسمی در سال ۱۴۰۲
  • توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی در کشور
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • انجام ۹۰۰ ویزیت رایگان در اردوی جهادی گروه حکمت
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • کشف و ضبط انواع داروی مخدر از یک عطاری
  • روزه‌داری و چگونگی مصرف داروها         
  • کشف انواع دارو‌های مخدر از یک عطاری