Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@10:08:16 GMT

کلاهبرداری ۴شرکت لیزینگ خودرو از ۲هزار نفر

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۰۷۹۹

کلاهبرداری ۴شرکت لیزینگ خودرو از ۲هزار نفر

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای سومین مرحله از طرح کاشف "دستگیری مجرمان حرفه‌ای و باندی توسط پلیس آگاهی" با اشاره به بازداشت 244 نفر از سارقان حرفه‌ای، باندی و سابقه‌دار که در قالب 49 باند فعالیت داشتند، اظهار کرد: افراد مذکور اعمال مجرمانه‌ای همچون زورگیری، گوشی‌قاپی، سرقت تحت عنوان مأمور، سرقت خودرو و منزل، جعل و کلاهبرداری، قتل مسلحانه، آدم‌ربایی و تجاوز را انجام می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* بازداشت 53 نفر از محکومان فراری

وی همچنین از بازداشت 53 نفر از محکومان فراری خبر داد که سالهای سال یا متواری شده و یا خود را به زندان معرفی نکرده بودند.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف 8 قبضه سلاح جنگی و گرم از متهمان بازداشت شده در سومین مرحله از طرح کاشف در سال‌جاری، گفت: حدود 70 درصد از این افراد دارای سوابق کیفری هستند و تاکنون 4 هزار و 255 فقره سرقت از آنها کشف شده است.

رحیمی به مهمترین باندهای منهدم شده در سومین مرحله از طرح کاشف اشاره و بیان کرد: انهدام 4 باند جعل و کلاهبرداری با 1600 فقره جهل و کلاهبرداری،3 باند با 8 فقره قتل، باند 5 نفره سابقه‌دار سرقت منزل که فقط در یک مورد 4 میلیارد تومان سرقت کرده بودند و یک باند 10 نفره که تاکنون از آنها 20 کیلو طلا کشف شده و با اشکال مختلف و زورگیری در معابر اقدام به سرقت می‌کردند، از جمله دستاوردهای پلیس در طرح مذکور است.

* انهدام باند سازندگان طلای کم عیار جعلی

رحیمی افزود: همچنین در طرح مذکور باند 3 نفره قبل از اقدام به قتل منهدم شدند و از آنها دو قبضه سلاح کشف شد، شناسایی و دستگیری قاتلانی که در تاریخ ششم مرداد 99 در منطقه کهریزک صاحب‌کار خود را کشته و بعد از سرقت و دستگاه خودرو در حال خروج از مرز بودند از دیگر دستاوردهای طرح کاشف است؛ این قاتلان به یک فقره قتل دیگر در شهرهای شمالی کشور نیز اعتراف کرده‌اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ متذکر شد: در طرح کاشف یک باند جعل اسناد که با تهیه فیش ارگان‌های مختلف و سندهای جعلی، افراد گرفتار را در اطراف دادسراها و زندان پیدا کرده و فیش‌های تقلبی به آنها می‌فروختند از دیگر دستاوردهای سومین مرحله از طرح کاشف بود.

وی با اشاره به انهدام باند سازندگان طلای کم عیار جعلی، در این رابطه خاطرنشان کرد: این باند نیز 5 سال در این زمینه فعالیت داشتند و فروشندگان طلا و اتحادیه مربوطه نیز به دنبال آنها بودند، اعضای این باند در سالهای اخیر بالغ بر 400 کیلو مس را با طلا ترکیب کرده بودند.

* انهدام باند اخاذان مأمورنما با 67 شاکی

این مقام انتظامی از انهدام باندی خبر داد که تحت عنوان مأمور، بیشتر سوژه‌های خود را از بین دخترها و پسرهای جوان از داخل پارک انتخاب کرده و از آنها اخاذی کرده و یا تلفن همراهشان را زورگیری می‌کردند.

* هشدار پلیس درباره شرکتهای لیزینگ خودرو

رحیمی همچنین از شناسایی و دستگیری تعدادی از افراد کلاهبردار در چندین شرکت لیزینگ خودرو خبر داد و تأکید کرد: ما هیچ شرکت لیزینگ خودرو نداریم، اکنون شرکتهای داخلی در انجام مطالبات خود دچار مشکل شدند حال مردم چگونه مردم به شرکتهای لیزینگ خورد اعتماد کرده و برای دریافت خودروهای خارجی عمل می‌کنند، در سومین مرحله از طرح کاشف 4 شرکت جدید لیزینگ خودرو را شناسایی و 15 نفر از عوامل آنها را بازداشت کردیم که شرکتهای مذکور دارای 1500 تا 2000 نفر شاکی هستند.

وی از شگرد جدید برخی از کلاهبردارانی خبر داد که با شناسایی خطوط تلفن همراه رُند و خطوطی که معمولا چند ماه خاموش بوده  و برای افراد متمکن است، اقدام به سندسازی می‌کردند و گفت: این کلاهبرداران نیز بازداشت شدند.

* تماس کلاهبرداران از داخل زندان

رحیمی خاطرنشان کرد: اخیرا تعداد کلاهبردار از داخل زندان از تماس با شهروندان خود را از پرسنل پلیس آگاهی معرفی و به شهروندان عنوان می‌کنند اموال مسروقه آنها کشف شده و از آنها می‌خواهند با واریز وجه به حساب پلیس آگاهی، برای دریافت اموال مسروقه کشف شده اقدام کنند در صورتی که پلیس آگاهی از کسی پول دریافت نمی‌کند و وظیفه ما کشف اموال مسروقه مردم است که در این رابطه تعداد زیادی مالباخته داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به دستاوردهای پلیس امنیت اقتصادی فاتب نیز اشاره و عنوان کرد: پلیس امنیت اقتصادی نیز در چند وقت اخیر موفق به بازداشت 20 قاچاقچی عمده و مطرح شدند و بالغ بر 5 هزار انواع و اقسام کالای قاچاق به ارزش 12 میلیارد تومان از آنها کشف شده است همچنین در 4 ماهه ابتدای سالجاری در حوزه کشفیات قاچاق کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش داشته‌ایم.

رحیمی از رسیدگی به 39 پرونده زمین‌خواری در 4 ماهه ابتدای سال ‌جاری خبر داد و گفت: بالغ از 7.5 هکتار زمین در شهر تهران به ارزش هزار میلیارد تومان از ید زمین‌خواران خارج کرده و 22 نفر را در این رابطه بازداشت کردیم.

پربیننده ترین شرط ثبت نام خودرو احتمالا تغییر کند؛ هر خانواده یک کد ملی برندگان قرعه‌کشی فروش فوق‌العاده ایران خودرو مشخص شدند قیمت انواع چری در بازار +جدول شرایط فروش محصولات بهمن موتور +جدول قیمت روز اپتیما +جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پلیس آگاهی طلا خودرو پلیس آگاهی خودرو لیزینگ طلا لیزینگ خودرو زورگیری شاکی پلیس تهران بزرگ سلاح جنگی سارقان حرفه ای قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت لیزینگ خودرو انهدام باند پلیس آگاهی کشف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود

فرمانده انتظامی لنگرود از دستگیری اعضای باند پنج نفره سارقان سابقه‌دار اماکن خصوصی و مال‌خران در این شهرستان خبر داد و گفت: در این رابطه ۶ فقره پرونده سرقت کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا سرخوش‌پور اظهار کرد: در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی طی هفته‌های اخیر به مرجع انتظامی، بلافاصله مأموران پلیس آگاهی در صحنه‌های وقوع جرم حاضر و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: پس از پیگیری‌های مستمر و تعقیب سرنخ‌ها مشخص شد این سرقت‌ها توسط ۲ نفر انجام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از شناسایی هویت سارقان سابقه‌دار و دستگیری آن‌ها در مخفی‌گاهشان خبر داد و خاطرنشان کرد: سارق ۳۴ و ۳۷ ساله در تحقیقات پلیس به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و فروش اموال سرقتی به سه مال‌خر اعتراف کردند.

سرخوش‌پور تصریح کرد: مال‌خران ۴۴، ۴۹ و ۵۱ ساله نیز دستگیر و به همراه سارقان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی رعایت نکردن نکات حفاظتی و ایمنی را مهمترین عامل سوء‌استفاده سارقان دانست و گفت: شهروندان با توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس می‌توانند از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کنند.

کد خبر 739800

دیگر خبرها

  • مامور قلابی پلیس و همدستش دستگیر شدند
  • مامور قلابی پلیس و همدستش در سیرجان دستگیر شدند
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • خریدار سکه سارق از آب درآمد
  • پلیس فتا: ارسال پیام درخواست واریز وجه و ارز دیجیتال شگرد کلاهبرداران اینترنتی است
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • کلاهبرداری ۲۸ میلیاردی یک باند حرفه‌ای با مدارک افراد معتاد و کارتن‌خواب
  • باند سارقین اماکن‌ خصوصی و سیم برق در خوی متلاشی شد
  • ترفندهای جدید کلاهبرداران؛ دریافت کالابرگ الکترونیکی و ثبت‌نام سهام عدالت ویژه نوروز