Web Analytics Made Easy - Statcounter

روح اله قنواتی مدیر اداره دامپزشکی هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بیش از ۸۳ هزار راس دام سبک با تلاش و همکاری پرسنل دامپزشکی این شهرستان علیه انواع بیماری‌های دامی از جمله؛ آبله و طاعون نشخوار کنندگان کوچک در ۴ ماه امسال واکسینه شده اند.

او با بیان اینکه این اقدام به منظور عمل به وظایف محوله و صیانت از سرمایه‌های دامی منطقه انجام شده است، افزود: در مدت مذکور تعداد ۱۱۰ قلاده سگ در روستا‌ها علیه بیماری هاری ایمن سازی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قنواتی با اشاره به اینکه برنامه‌های رصد، پایش و مراقبت از انواع بیماری‌های دامی از قبیل؛ سل، بروسلوز و ... به صورت مستمر در سطح روستا‌ها و دامداری‌های شهرستان انجام می‌پذیرد، اظهار داشت: واکسیناسیون جمعیت دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در شهرستان به زودی آغاز می‌شود.

مدیر دامپزشکی شهرستان هندیجان نظارت‌های مستمر و واکسیناسیون منظم را از اولویت‌های اداره دامپزشکی عنوان کرد و از دامداران و روستاییان گرامی خواست تا همکاری لازم را با گروه‌های دامپزشکی برای واکسیناسیون گله‌ها و ارائه خدمات بهتر، داشته باشند.

این مقام مسئول درپایان به شهروندان توصیه کرد که در شرایط کرونایی، ضمن رعایت نکات بهداشتی و جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک انسان و دام اشامل؛ بیماری کشنده تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از کشتار دام در محل‌هایی غیر از کشتارگاه جدا خودداری نموده و گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه نمایید، ضمن اینکه از خرید فرآورده‌های خام دامی نظیر؛ گوشت، مرغ، ماهی، شیر از مراکز غیرمجاز جدا خودداری نموده و مایحتاج خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون دام بیماری های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۰۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد، با بیان اینکه همواره در طرح‌های تشدید نظارت‌های بهداشتی، دامپزشکی موظف به اجرای یکی از حساس‌ترین وظایف حاکمیتی خود که شامل نظارت بر تولید و استحصال گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی و تامین و پایداری سلامت و امنیت غذایی شهروندان است گفت: بازرسان این شبکه از ابتدای شروع طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ایام نوروز و ماه مبارک رمضان که از تاریخ ۱۸ اسفند سال گذشته تا ۲۴ فرودین سال جاری ادامه داشت، ۶ هزار و ۷۱۸ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی و همچنین سایر اماکن اقامتی و پذیرایی انجام داده اند.

دکتر محمد سیاح، به کشف ۴۲۷ مورد غیر بهداشتی در این بازدید‌ها اشاره کردو افزود: در این مدت ۴۵ پرونده تخلف بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد و همچنین از فعالیت ۳۱ واحد صنفی و مرکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی جلوگیری شد.

وی، گفت: کارشناسان این مجموعه در این مدت نیز بر تولید ۱۲ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۷۹۱ کیلوگرم کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ بهداشتی، نظارت کامل داشته اند.

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • انجام بالغ بر ۹ هزار نوبت بازرسی بهداشتی از مرکز عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان انجام شد
  • انجام ۱۳ هزار بازدید بهداشتی توسط دامپزشکی خوزستان در طرح سلامت نوروزی
  • پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خمین معدوم شد
  • نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی
  • واکسیناسیون دام‌های منطقه شِوی دزفول علیه تب برفکی
  • واکسیناسیون دام‌های کارون علیه بیماری‌های واگیردار دامی
  • تعطیلی ۶ واحد عرضه فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در لاهیجان