Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجتبی علی اکبری، رئیس هیئت امنای مسجد موسی بن جعفر مهرگان قزوین گفت: در طرح اطعام علوی ۱۱۰ دیگ غذا تهیه و در روز عید سعید غدیر ۱۴ هزار پرس غذای گرم بین سه هزار نفر از افراد نیازمند شناسایی شده در سطح استان توزیع می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مجتبی علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ با اشاره به بزرگترین اطعام علوی در استان قزوین اظهار کرد: این طرح از ساعت ۱۲ شب پنج شنبه آغاز و تا شنبه پس از نماز مغرب و عشا در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) ناحیه شهری مهرگان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طرح اطعام علوی ۱۱۰ دیگ غذا تهیه و در روز عید سعید غدیر ۱۴ هزار پرس غذای گرم بین سه هزار نفری که در مناطق الوند، بیدستان، شریف آباد، محمدیه، مهرگان، حصار، ورس، باورس و شترک توسط مراکز نیکوکاری موجود در همان مناطق احصاء شده‌اند؛ توزیع می‌شود.

رئیس هیئت امنای مسجد موسی بن جعفر مهرگان درباره رعایت کامل نکات بهداشتی در روند حاکم بر تهیه و توزیع غذا ابراز کرد: برای اجرای طرح اطعام علوی ۱۵۰ نفر از طلاب و روحانیون داوطلب دو روز در مسجد قرنطینه هستند و به علت مسائل بهداشتی هیچ کسی اجازه‌ی ورود و خروج ندارد.

وی ادامه داد: از افراد حاضر تست کرونا گرفته می‌شود و طی انجام فعالیت از گان، دستکش و ماسک استفاده می‌کنند‌، غذاها نیز بسته بندی شده و پس از بارگیری توسط مراکز نیکوکاری هر منطقه مقابل درب افراد شناسایی شده و به هر خانه چهار تا پنج پرس غذا تحویل داده می‌شود.

عید غدیر، "عیدالله الاکبر" است

این فعال فرهنگی عنوان کرد: سپاه، سازمان تبلیغات، بنیاد بین المللی غدیر، دفتر امام جمعه، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، شهرداری محمدیه و خیرین در تامین مبلغ مورد نیاز غذاها همکاری داشته‌اند.

وی افزود: درمجموع ۲۷۰ میلیون تومان برای این اقدام هزینه می‌شود، ضمن اینکه برای ۱۵۰ نفر حاضر در مسجد نیز طی دو روز شش وعده غذایی نیاز است که درمجموع ۹۰۰ وعده غذایی خواهد بود.

علی اکبری درباره اهمیت اطعام علوی بیان کرد: عید غدیر، عیدالله الاکبر و اساس و اصل عیدهای ماست، اکنون در شرایطی قرار داریم که امکان برگزاری جشن خیابانی، محله‌ای و مساجد و اکرام و بازدید از سادات طبق روال سال‌های گذشته وجود ندارد.

وی ادامه داد: روایات متعددی درباره‌ی اطعام علوی وجود دارد، به دلیل شرایط موجود و برای حفظ شعائر الهی با هم افزایی چند مجموعه اطعام بزرگ علوی برای نیازمندان استان درنظر گرفته شد.

رئیس هیئت امنای مسجد موسی بن جعفر مهرگان در پایان گفت: در ایام محرم و صفر نیز اطعام خواهیم داشت که البته به این گستردگی نبوده و تهیه و توزیع پنج تا هشت هزار پرس پیش‌بینی و خیرین این کار نیز شناسایی شده‌اند.
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: موسی بن جعفر اطعام علوی هزار پرس عید غدیر پرس غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین

سرای سعد السلطنه قزوین بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده جهان و همچنین بزرگترین کاروانسرای درون شهری ایران است.مکانی زیبا در نزدیکی بازار شهر که درعهد قاجار و در زمان ناصرالدین شاه توسط سعدالسلطنه شهردار وقت قزوین بنا شده است.مجموعه ای که با معماری زیبا ی سردرها،طاق های قوسی شکل و آجرنماهای چند صد ساله و حجره های فروش صنایع دستی و هنری و...میزبان گردشگران بسیاری است.کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین درچهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که شهریور ماه ۱۴۰۲ در ریاض عربستان برگزار شد؛به ثبت جهانی رسید به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3056037 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین
  • توزیع غذای گرم و بسته معیشتی بین نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد استان
  • توزیع 4 هزار وعده غذای گرم و 500 بسته معیشتی در طرح اطعام مهدوی شهرستان بیرجند
  • توزیع ۲۸۶ هزار پرس غذای گرم و اهدای ۳۴ هزار بسته معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان
  • توزیع ۱.۲ میلیون غذای گرم بین نیازمندان خوزستان
  • بزرگترین آب انبار تک گنبدی ایران در قزوین + فیلم
  • توزیع ۳۶۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان لرستان
  • زائران میهمان بزرگترین سفره اکرام رضوی در شب میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • اطعام بیش از ۲۵ هزار زائر و روزه‌دار در شب میلاد امام مجتبی (ع) در حرم قم
  • روزه‌داران با ۵ هزار پرس غذای گرم در مساجد اشکذر افطار می‌کنند