Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران کانادایی، آزمایش جدیدی ارائه داده‌اند که می‌تواند به شناسایی بیمارانی که واکنش مثبتی نسبت به ایمنی‌درمانی دارند، کمک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدیکال‌اکسپرس، شاید یک آزمایش که می‌تواند تغییر سطح تومور خون را تشخیص دهد، یک روش ساده، غیرتهاجمی و فوری برای پیش‌بینی افرادی باشد که واکنش بهتری نسبت به ایمنی‌درمانی، روشی که برای درمان سرطان‌های پیشرفته به کار می‌رود، دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه ثابت شده که ایمنی‌درمانی می‌تواند اندازه تومورها را کاهش دهد و به نجات بیمارانی که درمان‌های دیگر برای آنها موثر نیست، کمک کند اما تنها حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بیماران می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. پزشکان هنوز نمی‌توانند این بیماران را پیش از آغاز درمان شناسایی کنند.

شناسایی این گونه بیماران بسیار مهم است زیرا ایمنی‌درمانی می‌تواند عوارض جانبی شدیدی را برای بیماران به همراه داشته باشد؛ در نتیجه آگاهی از این موضوع که آیا آغاز یا ادامه درمان می‌تواند موثر باشد یا خیر، بسیار سودمند خواهد بود.

پژوهشگران "مرکز سرطان پرنسس مارگارت"(Princess Margaret Cancer Centre) در کانادا، پژوهش جدیدی را برای ارزیابی واکنش بیماران مبتلا به سرطان نسبت به ایمنی‌درمانی انجام داده‌اند که مبتنی بر سابقه تومور بیمار است.

آنها دریافتند که می‌توان با بررسی افزایش و کاهش سطح DNA که از تومور به خون بیمار ریخته می‌شود، واکنش هر فرد را نسبت به درمان طی چند هفته پیش‌بینی کرد.

آزمایش ژنومیک با فناوری‌های جدید و قوی می‌تواند به تشخیص جهش‌های ژنتیکی در بخش‌هایی از DNA که در حال گردش در جریان خون هستند، کمک کند. این بخش‌ها با نام "DNA در حال گردش"(ctDNA) شناخته می‌شوند.

این پژوهش نشان می‌دهد که کاهش DNA در حال گردش طی شش هفته پس از درمان با داروهای ایمنی‌درمانی، با واکنش مثبت نسبت به دارو و نجات بیمار در ارتباط است.

این پژوهش، در مجله "Nature Cancer" به چاپ رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمايش سرطان ایمنی درمانی ایمنی درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت

به گزارش خبرگزار صدا و سیما ، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال قبل از ۱۲۹ ساختمان ناایمن در پایتخت ۵۴ ساختمان ایمن سازی شد و ۷۵ ساختمان ناایمن باقی ماند.

مهدی بابایی افزود: مالکان ۷۰ درصد از ۷۵ ساختمان ناایمن برای ایمن سازی اقدام کردند، اما مالکان ۳۰ درصد تاکنون هیچ اقدامی برای ایمن‌سازی انجام نداده‌اند.

رئیس کمیته ایمنی شورا گفت: انشعاب ساختمان‌هایی که تاکنون ایمن‌سازی را آغاز نکردند، قطع می‌شود و در صورت ادامه روند بی‌توجهی مالکان این ساختمان‌ها به ایمن‌سازی، ساختمان‌ها مهروموم خواهند شد. مهدی بابایی افزود: مهلت کافی داده شده و ساختمان‌هایی که مالکان آنها اقدام لازم را انجام نداده‌اند، حتماً مهروموم می‌شوند.

ورود وزارت بهداشت به موضوع ایمن‌سازی مراکز درمانی

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران درباره ایمن سازی مراکز درمانی هم گفت: وزارت بهداشت به موضوع ایمن‌سازی مراکز درمانی ورود کرده و سطح‌بندی بیمارستان‌ها را به دریافت تأییدیه ایمنی مشروط کرده است.

مهدی بابایی افزود: مراکزی که تأییدیه ایمنی نگیرند، سطح آنها و به دنبال آن درآمد آنها کاهش خواهد یافت، همین اقدام وزارت بهداشت باعث تلاش بیمارستان‌های برای دریافت تأییدیه ایمنی شده است.

دیگر خبرها

  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • قطع انشعاب ساختمان‌های ناایمن در پایتخت
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در اصفهان از خدمات انتقال خون استفاده می‌کنند
  • آیا موسیقی درمانی برای همه مردم مناسب است؟
  • وجود بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی در استان اصفهان
  • درمان بیماران مبتلا به MS ساده‌تر می‌شود