Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا ذیلایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در بحث پلاسما درمانی در هر شهر یک سازمانی متولی آن است، اظهار داشت: برای مثال متولی پلاسما درمانی در قم سازمان انتقال خون و در کاشان دانشگاه علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه ما در این زمینه با دانشگاه علوم پزشکی کاشان همکاری می‌کنیم، ابراز داشت: کاشان از نظر نیروی انسانی و دستگاه‌های مرتبط هیچ گونه کمبودی برای دریافت پلاسما از متقاضیان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفاوت‌های اهدای خون و اهدای پلاسما

رئیس سازمان انتقال خون کاشان با اشاره به تفاوت‌های اهدای خون و اهدای پلاسما تصریح کرد: در اهدای خون هر فردی که توانایی داشته باشد می‌تواند این اقدام خیرخواهانه را انجام دهد ولی در اهدای پلاسما برای درمان بیماران کرونایی فرد اهدا کننده باید پیش از این مبتلا به کرونا شده باشد و حدود یک ماه از بهبودی او گذشته باشد.

وی با بیان اینکه فرد اهداکننده خون در واقع یک دهم حجم خون بدن خود را اهدا می‌کند، بیان داشت: مثلاً یک فرد ۷۰ کیلویی بدن او پنج لیتر خون دارد که می‌تواند نیم لیتر از خون خود را اهدا کند.

ذیلایی با اشاره به اینکه سازمان انتقال خون از خون اهداشده سه فرآورده خونی استخراج می‌کند، یادآور شد: یکی از این فرآورده‌ها پلاسماست و اگر فرد اهداکننده پیش از این مبتلا به کرونا باشد از این پلاسما برای درمان بیماران بدحال کرونایی استفاده می‌شود.

اهدای پلاسما موجب کم خونی نمی‌شود

وی افزود: با کمک دستگاه پلاسما، فرز خون گرفته شده از فرد اهداکننده پلاسمای در این دستگاه جدا شده و بقیه خون همان لحظه به بدن او توسط دستگاه بازگردانده می‌شود و به همین دلیل افراد اهداکننده پلاسما نباید ترسی از کمبود خون در بدن خود داشته باشند.

رئیس سازمان انتقال خون کاشان گفت: این سازمان همه روزه در ساعات اداری آماده پذیرش اهداکنندگان خون و همچنین اهداکنندگان پلاسما برای درمان بیماران بدحال کرونایی است.

کد خبر 4990817

منبع: مهر

کلیدواژه: پلاسما اهدای خون انتقال خون ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان قزوین گرگان شهرکرد ستاد ملی مقابله با کرونا ماه محرم بیرجند اقامه نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بارش باران سازمان انتقال خون اهدای پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش: هیچ آسیبی به تجهیزات، نیروی انسانی و اماکن اصفهان وارد نشده است

آفتاب‌‌نیوز :

 ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری گفت: شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق اصفهان، مربوط به شلیک پدافند هوایی قدرتمند اصفهان به یک شیء مشکوک بوده و نه ریزپرنده‌ای بلکه شی‌ای مشکوک بود که ساعت ۰۴:۵۰ دقیقه بامداد امروز با شلیک هوایی نیرو‌های پدافند هوایی اصفهان هدف قرار گرفت و هیچ خسارت و حادثه‌ای نداشته‌ایم.

امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست افزود: این شیء مشکوک قابل رویت نبود با مشاهد آن بلافاصله مورد هدف پدافند هوایی اصفهان قرار گرفت و اگر قصد تجاوز و قصد سوء‌ای داشت نتوانست به هدف خود دست پیدا کند و متواری شد.

وی گفت: هیچ آسیبی به تجهیزات، نیروی انسانی و اماکن ما وارد نشده است و نیروی پدافند هوایی ۲۴ ساعته هوشیار و بیدار است و همرزمان ما چشم به آسمان با تجهیزات و رادار حافظ آسمان وطن و امنیت هستند و دشمن اقدامی انجام نداد.

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی تأمین‌اجتماعی برای جذب ۵ تا ۶ هزار نیروی انسانی جدید برگزار می شود
  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • آزمون استخدام پیمانی متمرکز سازمان تامین اجتماعی در فارس برگزار شد
  • ارتش: هیچ آسیبی به تجهیزات، نیروی انسانی و اماکن اصفهان وارد نشده است
  • کمبود نیروی انسانی و فضای اداره استاندارد مرکزی پیگیری می‌شود
  • راه جبران ناترازی نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش چیست؟
  • مدیریت سیل در استان کرمان مانند شب عملیات در دفاع مقدس بود
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • اهدای گل توسط جمعی از بانوان بابلی به کارکنان نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور + تصاویر
  • جذب بیش از ۲۵ هزار نیروی انسانی جدید در بدنه وزارت بهداشت