Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین نیساری رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشمرگفت: هزار و ۳۰۰ موقوفه در بخش‌های مختلف در سطح کاشمر وجود دارد که در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده که درآمد حاصل از آن در سال گذشته ۶۰ میلیارد ریال بوده است.

او افزود: با توجه به اینکه مستأجران حقیقی و حقوقی موقوفات کاشمر حدود ۲ میلیارد تومان اجاره معوق دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگروهی تشکیل شده است و به دنبال وصول مطالبات ناشی از اجاره و پذیره موقوفات هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشمر ادامه داد: در حوزه پذیره‌نویسی مطالبات زیادی از اشخاص حقیقی و حقوقی و ادارات دولتی داریم که عمده بدهکاران به اوقاف در حوزه پذیره‌نویسی ادارات دولتی هستند، به‌طوری‌که تنها آموزش‌وپرورش کاشمر با ۶۰ رقبه موقوفه‌ای که دارد تاکنون حق پذیره‌ای پرداخت نکرده است.

نیساری بیان کرد: از ابتدای امسال،  تاکنون ۱۰ موقوفه جدید به ارزش ۹۳۰ میلیون تومان در کاشمر به ثبت رسیده است که ۴۰ درصد آن به وسیله  بانوان وقف‌شده است. همچنین کاشمر به لحاظ تعداد و درآمد موقوفات جایگاه خوبی در استان دارد.

او تصریح کرد: بسیاری از موقوفات این شهرستان اراضی کشاورزی و به‌صورت مشاعی است مشخص شدن حدود و تفکیک آن نیز زمان‌بر است، اما تاکنون نیز علاوه بر اخذ سند مالکیت برای ۴۰ رقبه، مشخص شدن حدود و تفکیک اراضی کشاورزی در ۵۰۰ هکتار اراضی پلاک حاجی‌آباد، ۲۰۸ هکتار اراضی پلاک سرحوضک و ۲۰۰ هکتار اراضی پلاک فرگ در دست انجام است.
بیشتر بخوانید: مساعدت آستان قدس رضوی با مستاجران موقوفات
رئیس اداره اوقاف و امورخیریه کاشمر در حوزه اقدامات عمرانی بقاع متبرکه کاشمر تاکید کرد: اگرچه به دلیل شرایط کرونایی توفیق پذیرایی و حضور زائران از اسفندماه سال گذشته کمتر بود، اما در حوزه انجام فعالیت‌های عمرانی گام‌های خوبی برداشته‌شده است، به‌طوری‌که در این مدت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در سه بقعه امامزادگان سید حمزه (ع)، سید محمد (ع) و سید مرتضی (ع) هزینه شده و برای بیش از ۳ هزار نفر اشتغال زایی شده است.
انتهای پیام//م. د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موقوفات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف اراضی دولتی کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان،فرمانده انتظامی استان کرمان از رفع تصرف اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در محدوده یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان خبر داد.

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیانبار زمین خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 وی افزود: بدین منظور یک تیم از ماموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای ده لوءلوء اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند، افردی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پس از جمع آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد.

وی تصریح کرد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه، بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشتند به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات