Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@11:05:34 GMT

ورود ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۴۴۶

ورود ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی به کشور از طریق بندر چابهار

بهروز آقایی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت کالاهای اساسی در بندر چابهار اظهار داشت: در حال حاضر در بندر چابهار هیچ کالایی تحت عنوان کالای رسوبی از مجموع کالاهای اساسی وارداتی به این بندر نداریم.

وی افزود: هر مقداری که کالای اساسی وارد می‌شود، بلافاصله از بندر ترخیص و وارد بازار می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امروز یک کشتی حامل شکر وارداتی در بندر چابهار تخلیه شد که حتی یک تن آن هم در بندر چابهار باقی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: کالای رسوب شده به معنی وجود کالاهای بلا صاحب، اظهار نشده، بدون اسناد یا اسناد مالکیت مخدوش و امثال اینهاست؛ از این نظر هیچ گونه کالای رسوبی در بنادر سیستان و بلوچستان نداریم.

مدیر بندر چابهار افزود: کالای اساسی غیر رسوبی نیز شامل مقداری جو است که به زودی از بندر چابهار ترخیص می‌شوند؛ کالاهایی که در بندر است، کالاهای در جریان هستند و مشکلات و موانعی برای ترخیص ندارند.

وی تصریح کرد: در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان کالای اساسی ورودی به بندر چابهار رشد ۱۲۵ درصدی داشته است. در حوزه‌های ترانزیت و صادرات نیز رشد قابل توجهی در بندر چابهار داشته‌ایم و چندین برابر شده است.

آقایی بیان کرد: سهم بندر چابهار در واردات کالاهای اساسی در سال جاری برای ورود به بازارهای داخلی، ۴ میلیون تن است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون، ۸۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار وارد کشور شده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در حال حاضر کمتر از ۳۰ هزار تن کالای اساسی در انبارهای بندر چابهار موجودی داشته باشیم که آنها نیز به تدریج در حال ترخیص و بارگیری به داخل کشور است.

کد خبر 4990876 برهان محمودی

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بندر چابهار کالاهای اساسی تخلیه و بارگیری ویروس کرونا بورس قیمت دلار ایالات متحده آمریکا وام ودیعه مسکن قیمت طلا بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت نفت شاخص کل بورس بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تولید نفت بندر چابهار کالاهای اساسی کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶۴ تن مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری گفت: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را سه و نیم میلیارد تومان برآورد کردند.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأمورین این پلیس موفق به کشف انبار کالای قاچاق در محدوده کهریزک شدند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: با تحقیقات انجام شده مشخص شد که تعدادی از قاچاقچیان، مقادیری مواد پتروشیمی خارجی را در انباری واقع در کهریزک، تخلیه و دپو کرده و تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به خارج از کشور ارسال می‌کنند.

سرهنگ افشاری افزود: مأموران این پلیس محل موصوف را بازرسی کردند که در نتیجه مشخص شد محل مذکور انبار کالای بازرگانی است که هیچیک از کالاهای آن در سامانه انبارها ثبت نشده و با بسته بندی‌های غیرمجاز محصول به دست آمده را تحت عنوان ضایعات مواد پلاستیکی به کشورهای همسایه قاچاق می‌کنند.

وی تصریح کرد: کالاهای مکشوفه از این انبار ۶۴ تن مواد پتروشیمی (گرانول) بوده که پرونده قضائی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضائی منتقل شد.

این مقام ارشد پلیس پایتخت در پایان با اشاره به اینکه کارشناسان، ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از سه و نیم میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: با سرمایه گذاری در ورود و خروج کالای قاچاق و ارز نابودی صنایع کشور را هدف نگیرید و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس گرفته شود.

کد خبر 6079069

دیگر خبرها

  • تروریست‌ها علیه اقتصاد مَکُران
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک مرتفع شد
  • بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ترخیص بهداشتی ۹ میلیون تن نهاده دام وارداتی از بندر امام
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • ترخیص بیش از ۹ میلیون تن نهاده دام در بندر امام خمینی
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا
  • کشف ۶۴ تن مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران