Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی های دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نشان می دهد که در حال حاضر استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت «قرمز» قرار دارند.

این در حالی است که استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت «هشدار» قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که در حال حاضر ۱۷۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند، گفت: قرار نگرفتن استان و یا شهرستان خاصی در وضعیت قرمز و هشدار، به منزله عدم وجود بیماری در آن منطقه نیست.

وی افزود:تمام کشور در حال حاضر آلوده به ویروس کرونا است.

سخنگوی وزارت بهداشت، با توصیه اکید به هموطنان برای رعایت پروتکل های بهداشتی، گفت: امیدواریم با رعایت اصول سه گانه بهداشتی که شامل ماسک، رعایت فاصله گذاری و شستشوی مداوم دست ها می شود، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

لاری به وضعیت کرونا در استان گیلان اشاره کرد و افزود: گیلان در اسفند ۹۸ شاهد خیز شدید بیماری در تمامی شهرستان‌های استان بود که از اوایل فروردین ۹۹ سیر نزولی در موارد ابتلا و بستری را داشت و این روند کاهشی تا خرداد ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه در تیر ماه ۹۹ مجددا شاهد افزایش موارد بیماری در اغلب شهرستان‌های استان گیلان هستیم. به طوری که اکنون ۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. همچنین شیب موارد بستری و ابتلا در شهرستان‌های ورودی و مسافر خیز استان گیلان مانند رشت، رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان دارای روند تندتری است.

لاری ادامه داد: طبق گزارشات واصله ۲۰ تا ۳۰ درصد موارد ابتلاء و بستری مربوط به مسافرانی هستند که به شهرهای گیلان سفر کرده اند. بنابراین درخواست ما از مردم آن است که از هر گونه سفر غیر ضروری به خصوص در تعطیلات پیش رو به این استان جدا خودداری کنند. در عین حال میزان استفاده مردم استان گیلان از ماسک ۶۲ درصد گزارش شده است که تقاضا داریم با استفاده همگانی تر و جدی تر از ماسک تلاش کنیم تا شاهد تجربه روزهای تلخ اسفند ۹۸ در این استان نباشیم.

وی به وضعیت کرونا در استان قزوین اشاره کرد و گفت: در این استان شاهد یک روند نسبتا صعودی در موارد ابتلاء و بستری بیماری هستیم. به طوری که در ۶ هفته گذشته افزایش ۲۰ درصدی در موارد بستری و ابتلاء در این استان گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، افزود: هم اکنون دو شهرستان استان قزوین در وضعیت قرمز و سه شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند و روند موارد بستری در برخی از شهرستان‌های استان مانند قزوین، بویین زهرا و تاکستان، دارای شیب تندتری است.

۲۳۵۲۳۷ کد خبر 1417987

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا وضعیت قرمز استان گیلان قرار دارند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان

بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، هوای پنج شهر اهواز، هندیجان، سوسنگرد، خرمشهر و ماهشهر آلوده اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز _یکشنبه دوم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه شهر هندیجان ۱۵۶ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت قرمز و آلوده برای عموم قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

همچنین هوای شهرهای اهواز ۱۲۸، سوسنگرد ۱۴۸، ماهشهر ۱۱۷ و خرمشهر ۱۲۳ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت نارنجی آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

کد خبر 746491

دیگر خبرها

  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)
  • آب‌گرفتگی در ۴ شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی
  • تیشه به ریشه آنها بزنید و تمام!
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • ترکش های آلوده بمب در بدن مجروحان حادثه تروریستی کرمان
  • ساچمه‌های آلوده در جلیقه‌های انفجاری کرمان | افشای ابعاد جدید جنایت تروریستی؛ دلیل عفونت بسیار شدید و عجیب مجروحان مشخص شد
  • عفونت زخم‌های مجروحان حادثه تروریستی کرمان باساچمه های آلوده
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان