Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرچهارمین دوره از جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر (نقالان علوی) گفت: به صورت عادی هر ساله ما بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ مخاطب از جشنواره داشتیم اما امسال که به خاطر شرایط کرونایی فعالیت‌ها آنلاین شد، از ایران و دیگر کشورها بیش از ۳۰ هزار بازدید کننده داشتیم که خیلی برایمان ارزشمند بود.

قدس آنلاین: مرشد محسن میرزا علی دبیر چهارمین دوره از جشنواره سراسری نقالی  و پرده خوانی غدیر (نقالان علوی) که این روزها در حال برگزاری است، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس عنوان کرد: اختتامیه این جشنواره را امروز برگزار و ۳۷  کار رسیده به بخش داوری را معرفی و تجلیل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال خیلی ویژه این جشنواره برگزار شد، افزود: بیش از سیصد اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. هیئت بازبین ما دکتر قطب الدین صادقی، اساتید ناری و شایانی و هیئت داوران نیز دکتر فتحعلی بیگی، ناصربخت، صالح پور و استاد ناری بودند.

مرشد میرزاعلی با اشاره به اینکه بخش ویژه جشنواره امسال بخش سردم خوانی و منتقب خوانی بوده ، گفت: امسال به خاطر شرایط کرونایی بخش رادیویی را اضافه کردیم که جناب آقای شاه آبادی از ما خیلی در این بخش حمایت کردند، دایره مخاطبین ما وسیع تر شد. در بخش صحنه ای هم قرار بود شرایط اجرای میدانی داشته باشیم که به صورت صحنه ای آنلاین از دنیای مجازی پخش کردیم.

وی با اشاره به برپایی جشنواره با کیفیتی بالاتر از سال های گذشته گفت: خوشبختانه با نگاه امیرالمومنین(ع)، همت خود دوستان نقال و مدیران حوزه هنری، معاونت هنری شهرداری تهران و رادیو نمایش به بهترین نحو جشنواره برگزار شد و سطح کارها چه در عرصه کودک، چه نوجوان با وجود تعداد کمترش و چه بخش بزرگسال که بیشتر آثار در این حوزه است، شاهد کارهای فوق العاده ای بودیم.

مرشد میرزاعلی با اشاره به استقبال از آثار و مخاطبان کارها گفت: تا سال‌های گذشته ما بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ بازدید کننده هر روز داشتیم ولی امسال از طریق دنیای مجازی و همکاری حوزه هنری، آوای فاطمی، اینستاگرام و کانال و هیئت آنلاین، صدای ایران و ... بالغ بر ۲۵ تا ۳۰ هزار مخاطب روزانه از ایران و دیگر کشورها داشتیم که این خیلی برایمان ارزشمند بود.

ما تلاش داریم این افراد برگزیده را به جامعه از رادیو و تلویزیون تا دیگر مراکز فرهنگی ـ هنری معرفی کنیم خود این افراد هم در شهرها و روستاهایشان فعالیت دارند و قوی تر می شوند. این پویا و ساری شدن هنر نقالی خیلی مهم است و اتفاقات خوبی را در آینده رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: چهارمین جشنواره نقالی و پرده خوانی نقالان علوی مرشد میرزاعلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سعدی‌خوانی» در حوزه هنری برگزار می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، عضو دفتر پاسداشت زبان فارسی و دبیر جلسه سعدی خوانی با حضور در برنامه سلام خبرنگار در خصوص برگزاری سلسله درس گفتار‌های سعدی خوانی گفت: دفتر پاسداشت زبان فارسی در راستای آنچه که از سالیان گذشته آغاز کرده است و هنوز ادامه دارد بخشی از کار‌های خود را به بازخوانی و توجه ویژه به متون کهن و شعرا و نویسندگان پیشین کشور اختصاص داده است.
آقای محمود توسلیان گفت: سعدی یکی از شاعرانی است که در فرهنگ ما جایگاه مشخصی دارد و به همین خاطر، زبانش سهل و ممتنع است.
وی افزود: زبان سعدی به نحوی است که بین دانش آموختگان رشته زبان و ادبیات فارسی همه به او علاقمند هستند همین طور وقتی که وارد جامعه هم می‌شویم می‌بینیم که سعدی یک زبانی دارد که خواص و عوام را درگیر می‌کند.
عضو دفتر پاسداشت زبان فارسی گفت: اولین جلسه از سلسله درس‌گفتار‌های «سعدی خوانی» در سال ۱۴۰۳ از طرف دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری برگزار می‌شود، در این جلسه قدمعلی سَرّامی استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر ایرانی به زندگی، آرا، آثار و روزگار سعدی می‌پردازد.
آقای توسلیان درباره برگزاری درس گفتار‌های سعدی خوانی افزود: ما از سال‌های گذشته که سعدی را شروع کردیم اولین متنی که از سعدی خواندیم بوستان بود، اگر چه ما گلستان را هم داریم، اما چون بوستان اثری بسیار راحت و روان است و در کنارش از حکایت‌ها و ضرب المثل‌ها استفاده می‌کند به همین دلیل از این کتاب شروع کردیم.
وی افزود: در جلسه امروز علاوه بر این که مخاطبان می‌آیند و در مورد سعدی شعر می‌خوانند، دانشجویانی از مقاطع مختلف می‌آیند و پژوهش‌های خود را در خصوص سعدی ارائه می‌کنند.
آقای توسلیان گفت: سعدی فرد جامع الاطرافی است که هم به مسائل روز می‌پردازد و هم به شاعرانه‌ها و پند‌ها و مسائل اخلاقی در کنار موضوعات سیاسی می‌پردازد.
توسلیان درباره کتاب گلستان هم گفت: سعدی در گلستان هم از زبان نثر بهره می‌برد هم از زبان نظم یعنی شعر و در واقع متن منثور را با هم درمی آمیزد.
وی افزود: گلستان مقدمه‌ای زیبا و خلاقانه دارد که در زندگی روزمره به محصلان و عموم مردم کاربرد دارد.
جلسه سعدی خوانی عصر امروز ساعت ۱۸ در حوزه هنری برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • رشد ۵۰ درصدی آثار هنری شرکت کننده در جشنواره بین المللی امام رضا
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • تصاویر فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری | ویدئو
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است
  • استقبال ۵هزار نفر از جشنواره فرهنگی و هنری ورزشی سلماس
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود
  • استقبال دانشگاهیان از جشنواره شهید آوینی ۳ برابر سال گذشته بود
  • «سعدی‌خوانی» در حوزه هنری برگزار می‌شود