Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@14:08:00 GMT

بحران آب ۲۰ساله زنجان هنوز پا بر جاست

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۸۵۶

بحران آب ۲۰ساله زنجان هنوز پا بر جاست

زنجان-مدیرعامل شرکت  آب منطقه ای زنجان گفت:شرکت حدود ۳۰۰میلیارد تومان به پیمانکاران سد سازی بدهکار است و از طرفی بحران اب ۲۰ساله زنجان هنوز پا بر جاست.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین اسماعیل افشاری، روز سه شنبه  درنشست خبری  با اشاره به اینکه طی سال جاری ۲۵۰پروژه هدفگذاری شده است گفت:این تعداد  با ۵۰میلیارد تومان اعتبار در سطح کشوراجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 افشاری افزود:باوجود بارندگی های اخیرسالانه شاهد افت ۷۱سانتی متری متوسط  آب دشتها هستیم.
وی، با اشاره به پیگیری اعتبارات سد های استان زنجان اضافه کرد: در صورت راه اندازی طرحهای سد سازی امکان وابسته گی در حوزه آب شرب به ۵۰ درصد و صنعت به ۶۰ کاهش می یابد.
افشاری ، با اشاره به مدیریت استفاده از آبهای زیرزمینی،  ادامه داد: استان داری ۱۵پروژه شاخص دارای اهمیت اساسی در حوزه آب است.
وی، با بیان اینکه حدود ۳۰۰میلیارد تومان بدهکار پیمانکاران سد ها هستیم،  یاداورشد: طی سال گذشته  ۶۰میلیارد تومان اعتبار مصوب بود.که امیدواریم با استفاده از ظرفیتهای بودجه بخشی از بدهی های شرکت پرداخت شود.

 مدیر عامل شرکت آب  منطقه ای استان زنجان، در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در خصوص اظهارات اخیر نماینده مجلس  در خصوص خروج آب از استان وورود به سفید رود گفت: بحران اب ۲۰ساله زنجان هنوز پا بر جاست و تخصیص در حوزه سفید رود مسئله سیاسی و امنیتی است و مختص ۸استان است و  جزو سیاستهای کلان کشور است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سدسازی در ایران بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید

عباس علی زمانی رئیس پارک علم و فناوری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: اکنون۱۳۲ واحد فناور در پارک علم وفناوری استان زنجان مستقر هستند. در نظر داریم سال ۱۴۰۳ تعداد واحد‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری زنجان را به ۲۰۰ ارتقا دهیم. همچنین قصد داریم واحد‌های فناور را به سمت و سویی سوق دهیم تا بتوانند مشکلات استان و کشور را برطرف کنند.

این دکترای شیمی تجزیه محیط زیستی افزود: ورود یک سری امکانات علم و فناوری به شهرستان‌ها، یکی دیگر از مباحث مهمی است که ما در پارک علم و فناوری استان زنجان پیگیر آن هستیم. در حال حاضر مراکز نوآوری در شهرستان‌های ابهر، سلطانیه، خرم دره، قیدار، طارم( با نام زیتون) داریم اما هنوز در شهرستان‌های ایجرود و ماهنشان مرکز نوآوری دایر نشده است که به فکر راه‌اندازی این مراکز در این شهرستان‌ها نیز هستیم.

وی اظهارکرد: در نظر داریم ضمن ارتقای مراکز نوآوری و تبدیل آن‌ها به مراکز رشد، برای رعایت عدالت علم و فناوری در شهرستان‌ها، پردیس‌های علم و فناوری‌مان را نیز رشد و توسعه دهیم.

زمانی تأکید کرد: هم اکنون ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در این استان شکل گرفته‌اند، از این نظر استان زنجان رتبه ۱۳ ایران را دارد. یکی از مهمترین برنامه‌های ما برای سال آینده افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان‌مان است. قصد داریم تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری زنجان را به ۱۵۰ تا ۱۶۰ شرکت برسانیم. تحقق این امر مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم با کمک بخش دولتی و خصوصی است.

وی بیان کرد: زمین مهمترین زیرساختی است که پارک علم و فناوری استان زنجان به آن نیاز دارد. یکی از بزرگترین ضعف‌های اکوسیستم علم و فناوری در استان زنجان عدم وجود زمین و ساختمان است.

زمانی گفت: در حال حاضر تمام ساختمان‌های این پارک استیجاری‌اند. تنها زمین نیم هکتاری در تملک پارک علم و فناوری استان زنجان قرار دارد. این زمین در کنار پارک گلستان و در جاده دانشگاه زنجان توسط یک خیر هبه شده است که طی ۳ تا ۴ ماه آینده تبدیل به مکان مناسبی برای استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان خواهد شد. استاندار استان زنجان نیز پیگیر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای واحد‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری است.

پارک‌های علم و فناوری نیاز به ادبیات جدید دارند

رئیس پارک علم و فناوری زنجان گفت: جذب سرمایه پارک علم و فناوری استان زنجان در سال ۱۴۰۲، ۵۳۳ میلیارد تومان بود که برای سال آینده در نظرداریم این میزان را به هزار میلیارد تومان برسانیم. درآمد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان زنجان نیز ۳۰۴ میلیارد تومان بود که سال آینده قصد داریم به ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

به گفته وی، همچنین برای ۷۶۰ نفر در شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان زنجان اشتغال ایجاد کرده‌ایم که قصد داریم سال آینده میزان اشتغال جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی را به هزارو 500 نفر برسانیم.

زمانی افزود: پارک‌های علم وفناوری باید ادبیات جدیدی را فرا بگیرند، بدین معنا که اگر بگوییم پارک‌های علم و فناوری تنها در محدوده خودشان فعالیت کنند، بسیاری از شرکت‌های بزرگ مستقر در پارک، دیگر نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند و پس از گذشت مدت زمانی نیز باید از پارک خارج شوند.

وی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم ادبیات پردیس‌های علم و فناوری واقع در شهرک‌های صنعتی را به صورت قانونی و کاملاً منظم نهادینه کنیم و این قانون در آیین‌نامه‌ها بگنجانیم و برای هر شهرک صنعتی یک محدوده علم و فناوری مشخص کنیم، آن زمان بسیاری از مشکلات شرکت‌های فناور رفع خواهد شد و سپس این شرکت‌ها می‌توانند در شهرک‌های صنعتی مستقر و از مزایای استقرار در پارک علم و فناوری برخوردار شوند.

۴۶ درصد بودجه ۱۴۰۲ محقق نشده است

وی اظهارکرد: امسال بیش از 3 میلیارد تومان بودجه به پارک علم و فناوری استان زنجان اختصاص داشت که تنها ۵۴ درصد آن محقق شد. پارک علم و فناوری استان زنجان، یکی از تازه تأسیس‌ترین پارک‌های علم و فناوری است.

زمانی گفت: همچنین آخرین پارک علم و فناوری ساخته شده در سطح استان ها پارک زنجان است؛ از این نظر باید برای ساخت زیرساخت‌های لازم و تأمین سایر مسائل آن بودجه مناسبی در نظر گرفته شود. این میزان بودجه بسیار اندک است از اینرو پیگیریم از طریق مجرا‌های قانونی برای سال جدید بودجه‌ را افزایش دهیم. تلاش داریم به طرق مختلف بودجه سال آینده پارک علم و فناوری استان زنجان را به ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری استان زنجان کارنامه مثبتی دارد. هرچند این پارک زمین ندارد اما توانمندی‌های بالقوه‌ای دارد. نیروی انسانی جوان این مجموعه باعث شده که ما به فکر افزایش بودجه و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای علم و فناوری استان زنجان باشیم.

زمانی گفت: مجموعه پارک علم و فناوری استان زنجان در نظر دارد با استفاده از توان بخش خصوصی و با حمایت استانداری، زمین‌هایی که اکنون در اختیار پارک است را تبدیل به مکانی ثابت برای استقرار شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان کند و مجموعه‌ای بالغ بر ۵. ۶ هکتاری در کنار عوارضی اتوبان زنجان به قزوین داشته باشد. قطعاً با آغاز عملیات عمرانی این مجموعه در سال آینده، دستاوردبزرگی برای شرکت‌های پارک علم و فناوری استان زنجان رقم می‌زند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کمک‌ ۳۹ میلیارد تومانی هلال احمر زنجان در حوزه درمان
  • اخراج مرگبار بارسلونا؛ امشب نگذارید بچه‌ها بخوابند، سیتی-رئال این‌جاست!
  • ایران در حوزه دفاعی خودکفا شده است
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • دادرسی‌های قضایی در همه حوزه‌ها الکترونیکی می‌شود
  • تلفن ثابت ۴ هزار مشترک در زنجان وصل شد
  • برق ۳۰ روستا در هرمزگان قطع است/ انسداد محور بندرلنگه به خمیر
  • قتل جوان ۲۰ساله به‌خاطر جای پارک خودرو
  • دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان توسعه می‌یابد