Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@22:31:20 GMT

بدون تلاش تحولی صورت نمی گیرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۸۷۹

بدون تلاش تحولی صورت نمی گیرد

استاندار خراسان شمالی گفت: شهرداران باید بدانند بدون تلاش تحول خاصی صورت نمی گیرد و باید برای تحقق این هدف از بخش خصوصی بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ؛  محمد علی شجاعی در جلسه شورای سازمان همیاری خراسان شمالی اظهار داشت: شهرداری ها با در نظر گرفتن ظرفیت و پتانسیل شهرهای خود و  ارائه طرح می توانند در مسیر ایجاد تحول قدم بردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان شهرداری ها مجموعه بی نظیری در تمام دنیاست که تک تک فعالیت های آن را مردم روزانه لمس می کنند.

شجاعی گفت: سازمان شهرداری باید طبق قوانین و مقررات کشور بتواند با فراغ بال بیشتری نسبت به سایر سازمانها فعالیت کند.

شجاعی با اشاره به اینکه مسئولیت ها با اختیارات در شهرداری همخوانی ندارد، تصریح کرد: نگاه من به شهرداری ها این است که به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشند زیرا شهرداری ها دولت کوچکی هستند که بودجه و درآمد برای خود تعریف می کنند.

وی با بیان اینکه شهر فقط اداره کردن وضعیت فعلی نیست، تصریح کرد: وقتی برنامه ای وجود ندارد نمی توانیم حمایت کنیم و بنابراین باید شاهد تحول بخش های مختلف باشیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه در بخش استفاده از ظرفیت پتانسیل شهرها برای ایجاد درآمد فعال نیستیم، افزود: با هم افزایی و مشارکت در امور می توانیم شهر را بهتر اداره کنیم.

شجاعی خاطرنشان کرد: برای من فرقی ندارد شهرداری کوچک یا بزرگ باشد ما از شما طرح می خواهیم و قول مساعد می دهم همه جانبه شما را مورد حمایت قرار می دهیم زیرا با درآمد بیشتر مردم منتفع خواهند شد.

وی افزود: کاهش مشکلات تنها با زمان گذاشتن حل می شود بنابراین باید برای کارهای خود هدف گذاری کنید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خراسان شمالی تلاش استاندار محمد علی شجاعی تحول شجاعی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قره حسنلو ظهر سه شنبه در نشست سازمان حفاظت محیط زیست با شورای عالی استان‌ها که به صورت وبیناری برگزار شد، به نمایندگی از پهنه‌های استان‌های سمنان، قزوین، تهران، البرز و زنجان گفت: مسائل و مشکلات ما در پهنه‌های مذکور مشابه یکدیگر هستند، بنابراین مواردی را به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب تسهیلات و اعتبارات مطرح می‌کنم.

وی موضوع اول را استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای ایجاد تصفیه خانه‌های لوکال در سطح شهرها و روستاها عنوان و مطرح کرد: با انجام این اقدام می‌توانیم بسیاری از معضلات محیط زیستی را برطرف کنیم، به ویژه در جاده چالوس و حوزه طالقان. با توجه به اینکه برخی روستاها در حوزه آبریز شهر تهران هستند و نیز محدودیت‌هایی که شورای عالی امنیت ملی ایجاد کرده، نیاز به تصفیه خانه‌های لوکال داریم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز بیان کرد: موضوع بعدی استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است زیرا بیش از ۷۰ درصد آلودگی شهرها به این دلیل است که عمر بسیاری از وسایل و امکانات لازم برای حمل و نقل عمومی گذشته است؛ بنابراین نیاز به نگاه ویژه به این موضوع محیط زیستی و اعطای تسهیلاتی در حوزه صندوق ملی محیط زیست احساس می‌شود.

قره حسنلو با بیان اینکه موضوع بعدی جرایم صنایع آلاینده یا مالیات سبز است که طی چند سال اخیر کمتر به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است، اظهار کرد: عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه یکی از مشکلات موجود است که غالباً پیمانکار وجود دارد اما زمین اختصاص پیدا نمی‌کند تا بتوانیم از آن برای ایجاد سایت مدیریت پسماند و بازیافت استفاده کنیم که امید است این دغدغه با همراهی شما رفع شود.

وی خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با حضور شما در شهرک صنعتی اشتهارد در دومین سفر ریاست جمهور به استان البرز و دستورات ویژه ای که صادر شد، با همکاری دستگاه قضائی اتفاقات خوبی افتاد و سطح آلودگی کاهش یافت. خانه‌های محیط زیست گاهاً در سطح روستاها و شهرها ایجاد اما دستور داده شده که فعلاً این امر متوقف شود تا کیفی سازی صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه انتظار می‌رود این امر در کنار ایجاد خانه‌های محیط زیست دنبال شود، عنوان کرد: ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی به ویژه برای بازنگری بسیار سختگیرانه در نظر گرفته شده است، به خصوص در استان‌های کوچک و پرتراکم که درخواست می‌شود نگاه و بازنگری ویژه ای به این موضوع انجام شود.

قره حسنلو خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن زمین در جاده پرتردد چالوس و عدم امکان تفکیک زباله‌ها، مشکلاتی ایجاد شده است که با توجه به اینکه منطقه محافظت شده است و مصوبه شورای عالی امنیت ملی را نیز دارد، خواهشمندیم مساعدتی شود تا زمینی برای تفکیک زباله در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد. همچنین امیدواریم ساختار جدید ادارات محیط زیست شهرداری‌ها نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 6086755

دیگر خبرها

  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • زنگ کار و تلاش در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • نهضت ملی مسکن، تحولی در حوزه روستایی ایجاد خواهد کرد
  • تلاش برای ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ایجاد قطعه اصحاب شهدا در بجنورد