Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@21:24:27 GMT

ایران واکسن کرونای روسیه را وارد می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۹۷۵

ایران واکسن کرونای روسیه را وارد می‌کند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ناصر ریاحی عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تفاوت فرایند واکسن کرونا با واکسن‌هایی مانند آنفلوآنزا گفت: در حوزه واکسیناسیون، با دو مدل اصلی مواجه هستیم. یک مدل واکسن زدن به اختیار مردم است مانند واکسن آنفلوآنزا که با هماهنگی انجام‌شده هر سال میزان دوزی که در بازار ایران مورد نیاز است از سوی بخش خصوصی وارد شده و در بازار عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوع دوم واکسن اختیاری نیست و همه مردم باید استفاده کنند. از این رو مدیریت این حوزه مستقیما در اختیار دولت است.

وی ادامه داد: در صورتی که واکسن نهایی برای ویروس کرونا پیدا شود و تاییدیه رسمی بگیرد، دولت باید مذاکرات برای وارد کردن این واکسن و در اختیار مردم قرار گرفتن آن را آغاز کند.

این فعال صنعت دارو درباره میزان اثربخشی واکسن روسیه در برابر ویروس کرونا گفت: روسیه جزو کشورهایی است که در این حوزه رفتار خاص خود را دارد. برای مثال مواد بیولوژیک واکسن خود را برای تست و آزمایش در اختیار مراجع بین‌المللی قرار نمی‌دهد و از این رو هیچ نهادی در خارج از روسیه نمی‌تواند کیفیت و میزان اثرگذاری واکسن این کشور را تضمین کند.

ریاحی افزود: در ایران استفاده از داروهای این‌چنینی قطعا نیاز به تایید کارشناسان وزارت بهداشت و درمان و تایید مراجع بین‌المللی دارد، اما با توجه به اینکه این مراجع چیزی را تایید نکرده‌اند کارشناسان ایرانی نیز توصیه به استفاده از واکسن روسیه نمی‌کنند و از این رو فعلا برنامه‌ای برای وارد کردن واکسن این کشور به ایران وجود ندارد.

وی درباره آخرین وضعیت داروهایی که در درمان کرونا می‌تواند اثربخش باشد نیز گفت: در وهله اول باید توجه داشت که این ویروس در حال حاضر هیچ داروی قطعی ندارد و تمام داروهای مصرفی تلاش کرده‌اند که در مقابل رشد شدید بیماری مقاومت کنند که در بعضی موارد پاسخگو بوده است. داروهایی مانند رمدسیویر که امروز در درمان‌های آمریکا وارد شده یکی از این داروهاست. البته قیمت داروی آمریکایی بسیار بالاست و از این رو دو شرکت ایران تلاش خود را برای تولید این دارو در داخل کشور آغاز کرده‌اند.

روسیه آماده واکسیناسیون جمعی علیه کرونا می‌شود کد خبر 537369 برچسب‌ها كروناويروس روسیه اتاق بازرگانی واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس روسیه اتاق بازرگانی واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در همایش حجاب و عفاف با حضور اصناف و بازاریان خرم آباد، با بیان اهمیت رعایت حجاب در جامعه گفت: حجاب مصونیت است و موجب آرامش و تحکیم بنیان خانواده می‌شود.
 سردار نعمت اله باقری با اشاره به اینکه، نباید بگذاریم جامعه متمدن ما دچار غرب زدگی شود افزود: اجناس غربی نباید در بازار ما باشند، اصناف و بازاریان از فروش اجناسی که مناسب عرف جامعه نیست جلوگیری کنند. 
فرمانده انتظامی لرستان، ضمن قدر دانی از همراهی و همکاری اصناف و بازریان در اجرای طرح‌های انتظامی و پشتیبانی از پلیس و نقش بی بدیل آنان در امنیت روانی جامعه گفت: اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش جامعه در طول تاریخ بوده اند.
سردار یحیی الهی از عفاف و حجاب به عنوان مهمترین ارزش فرهنگی و اجتماعی، که جامعه اسلامی ایران با دیگر جوامع بشری متمایزمی کند نام برد و عنوان کرد و افزود: علاوه بر اینکه باید زمینه مناسب برای رعایت حجاب و عفاف در جامعه فراهم شود، لازم است که لباس‌هایی با پوشش اسلامی با قیمت مناسب در بازار در اختیار مردم قرار بگیرد.
سردار یحیی الهی گفت: متولیان باید زیر ساخت‌ها را برای تولیدکنندگان و فروشندگان برای فروش لباس‌های مناسب ایجاد کنند، همچنین اصناف و بازاریان در این زمینه با تدین، انصاف و عدالت خود یاری رسان مردم شوند.
فرمانده انتظامی لرستان رعایت عفاف و حجاب را خواست و مطالبه به حق مردم عنوان کرد و ادامه داد: حجاب امنیت است و بی حجابی موجب افزایش فساد در جامعه خواهد شد و وظیفه همه ما جلوگیری از افزایش فساد در بین جوانان است.
دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر لرستان نیز حجاب را از ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی تمدن ایران اسلامی دانست و گفت: پیشینه حجاب در ایران به قبل از ورود اسلام به ایران بر می‌گردد؛ و مربوط به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح است.
حجت الاسلام یونس مهدوی نیا در ادامه افزود: برای الگو پذیری این فرهنگ نیاز به نهادینه سازی آن در باور مردم است و برای رسیدن به این هدف مهم همه نهاد‌ها و سازمان‌ها باید به میدان بیایند تا نگذاریم دشمن با نقشه‌های شوم خود ذهن جوانان ما را مسموم کنند، زیرا هدف اصلی آنها لطمه زدن به فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است.

دیگر خبرها

  • اصناف و بازاریان لباس‌هایی با پوشش مناسب در اختیار مردم قرار دهند
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • کامنت موشن| آیا کرونای دیگری در انتظار جهان است؟
  • چین F_۲۲ آمریکا را فلج کرد! آیا فناوری جدید در اختیار ایران قرار می‌گیرد؟
  • شیرمردان و شیرزنان سپاهی در خط مقدم حراست از ایران