Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاطمه منصوری روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد:  پیرو بخشنامه قبلی، ساعات کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان از ۱۶ تا ۳۰ مرداد ٩٩ در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ۱۳:۳۰ دقیقه و در روز پنجشنبه از ساعت ۷:۳۰ دقیقه تا ۱۲:۳۰ دقیقه تمدید می‌شود.

به گزارش ایرنا، ساعات کاری اداره‌ها و دستگاه های اجرایی استان سمنان از سی و یکم تیر ماه به مدت ۲ هفته کاهش یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس دستور علیرضا آشناگر استاندار سمنان و ابلاغ رسمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری سمنان، ساعت کار اداره‌ها و دستگاههای اجرایی این استان از سه‌شنبه سی و یکم تیر به مدت ۲ هفته از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تعیین شد.

از عموم مردم استان سمنان درخواست می شود به منظور حفظ دستاورد مهم وزارت نیرو در اجرای برنامه هفدهمین سال بدون خاموشی گستره،  ضمن رعایت صرفه جویی و استفاده بهینه از وسایل برقی و به ویژه وسایل سرمایشی، با تلاشگران و کارکنان صنعت برق کشور همراهی کنند و در انجام ماموریت خطیر این وزارتخانه یاری‌گر باشند.‌

حدود ۴۰۰ هزار مشـترک برق از خـدمات شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بهره‌مند هستند که ۷۶.۵ درصد مشترکان استان در تعرفه خانگی، ۵.۹ درصد عمومی، ۱.۷ درصد کشاورزی ، ۱.۳ درصد صنعتی ، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش روشنایی معابر است.

برق در استان سمنان ۵٢ درصد در بخش صنعت و ۱۹ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود. 

به ازای هر درجه گرم‌شدن هوا، حدود ۱۰ مگاوات مصرف برق در استان سمنان افزایش می یابد و بررسی‌ها نشانگر آن است که با هر یک درجه افزایش دما، یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات مصرف برق کشور بیشتر می‌شود. 

مردم استان سمنان در روز شنبه ۳۱ خرداد رکورد بیشترین میزان مصرف برق در سال جاری را پشت سرگذاشتند و اوج مصرف برق در این استان از اوج مصرف سال ۹۸ هم فراتر رفت.

برچسب‌ها انرژی برق مصرف بهینه برق استانداری سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق مصرف بهینه برق استانداری سمنان انرژی برق مصرف بهینه برق استانداری سمنان استان سمنان مصرف برق ۳۰ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات این کلان‌شهر گفت: با مدیریت صحیح پسماندها در شهر از جمله ایجاد سامانه دفع پسماند در ادارات می‌توان به اهدافی همچون نظارت بر حسن انجام کار درباره اجرای صحیح فرایند مدیریت پسماند در دستگاه‌های اجرایی دست یافت.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از آنجائی‌که ارزیابی عملکرد در نظام مدیریت سبز مؤلفه اصلی و چراغ راه و هدایتگر تمام فعالیت‌های مدیریتی در سازمان‌ها و مؤسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی است و رشد و توسعه پایدار سازمان‌ها و مؤسسات کشور و پیامد آن یعنی رشد اقتصاد ملی مرهون سنجش، اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل، مقایسه و انجام اقدامات ضروری در این زمینه است، مبحث برنامه مدیریت سبز به عنوان یک ابزار قدرتمند اجرایی به استناد ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و آئین نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران اهمیت و جایگاه ویژه‌ای یافته است، به‌طوری که یکی از وظایف، مأموریت‌ها و مسئولیت‌های اصلی مدیریت هر سازمان تلقی شد.

وی افزود: دبیرخانه مدیریت سبز از ابتدای برنامه پنجم توسعه در دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تشکیل و پس از ابلاغ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۹۰ متناسب با تکالیف اجرایی فعالیت جدی این دبیرخانه آغاز شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: از جمله اقدامات مهم انجام شده اختصاص یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به‌منظور استقرار مدیریت سبز در ضوابط اجرایی قانون بودجه سالیانه کل کشور است که بر این اساس دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند یک درصد از اعتبارات مندرج در قانون بودجه سالانه را مطابق آئین‌نامه اجرایی ماده مذکور به‌منظور استقرار مدیریت سبز و اعمال سیاست‌های مصرف بهینه منابع پایه و محیط زیست، همچنین مصادیق مصرف اعتبارات مصوب هیئت وزیران هزینه کنند.

ساکتی گفت: در برنامه ششم توسعه به استناد بند «ز» ماده (۳۸) بر اجرای مدیریت سبز تاکید شده و دولت را موظف به تدوین آئین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کرده است؛ این آئین‌نامه پس از تهیه به تصویب هیئت وزیران رسید و مطابق ماده ۴ آئین‌نامه اجرایی مدیریت سبز سازمان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط موظف به تدوین دستورالعمل و راهنمای اجرای مدیریت سبز شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت سبز مجموعه‌ای از مطالعات و اقدامات جامع، هدفمند و مستمر است که در سطوح مختلف دستگاه‌های اجرایی برای استفاده بهینه از منابع و کاهش اثرات سو بر منابع زیستی اعمال می‌شود، اظهار کرد: ارزیابی اجرای مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی بر اساس مجموع امتیازات شاخص‌های شش‌گانه (مصرف انرژِی، مصرف آب، مدیریت پسماند، مصرف سوخت و وسایل نقلیه، ساختمان‌ها و تجهیزات، آموزش و فرهنگ‌سازی) با لحاظ ضرایب اهمیت محاسبه می‌شود و حداکثر امتیاز مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی ۱۰۰۰ امتیاز است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: دستگاه ذی‌صلاح در شاخص مدیریت پسماندها، سازمان مدیریت پسماند (ذی‌ربط شهرداری اصفهان) است، بنابراین صدور گواهی مدیریت سبز در شاخص مدیریت پسماند بر عهده این دستگاه است؛ این فرایند با رویکرد استفاده صحیح از منابع پایه محیط زیست و حفظ آن برای نسل‌های آتی است و عمل به اجرای آن می‌تواند ما را در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و تحقق عدالت بین نسلی یاری کند.

ساکتی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از سال ۱۴۰۱ به‌صورت جدی در امر صدور این گواهی وارد عرصه عمل شده و اعطای گواهی مدیریت سبز ویژه شاخص پسماند جامد را به مرحله اجرا نهاد.

وی با اشاره به اهداف اساسی مدیریت سبز ویژه شاخص مدیریت پسماند، ادامه داد: با مدیریت صحیح پسماندها در شهر از جمله ایجاد سامانه دفع پسماند در ادارات می‌توان به اهدافی همچون نظارت بر حسن انجام کار در رابطه با اجرای صحیح فرایند مدیریت پسماند در دستگاه‌های اجرایی، پیگیری استقرار استانداردهای مربوط به حوزه مدیریت پسماند، اصلاح الگوی رفتاری شهروندان در رابطه با تولید پسماند و مدیریت آن، ساماندهی، نگهداری و بارگیری پسماندها به‌صورت صحیح و اصولی، تفکیک اصولی پسماندها (تر، خشک، ویژه) از مبدا و تحویل به پیمانکاران جمع‌آوری ذیصلاح منتخب شهرداری، مشارکت شهروندان در حفظ نظافت و پاکیزگی شهر، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی از طریق کاهش تولید پسماند، تفکیک اصولی و تحویل صحیح آن‌ها و فرهنگ سازی و ارتقای سطح دانش و آگاهی شهروندان در راستای حفاظت از محیط زیست دست یافت‌.

کد خبر 745448

دیگر خبرها

  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • رشد اقتصادی در دولت سیزدهم به بیش از ۶ درصد رسید
  • اوقات شرعی فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام شد
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • پایان یک تحقیق جنجالی/ آیا داروهای کاهش وزن منجر به خودکشی می شود؟
  • اوقات شرعی اهواز، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان شروع نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شد