Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت بریتیش پترولیوم امروز اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 سالانه 5 میلیارد دلار برای تولید سوخت های تجدید پذیر سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت بریتیش پترولیوم (BP) اعلام کرد که قصد دارد تا سال 2030 سالانه 5 میلیارد دلار برای تولید سوخت های کم کربن و غیرفسیلی سرمایه گذاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت قصد دارد میزان تولید برق خود از انرژی های پاک را به 50 گیگابایت برساند.

بریتیش پترولیوم همچنین اعلام کرد که می خواهد طی 10 سال آینده تولید سوخت های فسیلی خود را نسبت به سال 2019 معادل 40 درصد کاهش دهد.

این شرکت نفتی بزرگ می خواهد در تولید انرژی های تجدید پذیر، حامل های انرژی زیستی و همچنین هیدروژن و دیگر سوخت های پاک هم از نظر جایگاه و هم از نظر فناوری شرایط خوبی را کسب کرده و بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری خود را تا سال 2025 انجام دهد.

بریتیش پترولیوم همچنین اعلام کرده قصد دارد فعالیت های خود در زمینه اکتشاف میادین نفتی و گازی در کشورهای جدید را کنار بگذارد و تولید نفت خود نسبت به سال 2019 را هم یک میلیون بشکه روزانه در روز پایین بیاورد.

این شرکت اعلام کرد که ما امروز استراتژی جدید خود را اعلام می کنیم و قصد داریم از یک شرکت نفتی صرف به یک شرکت تامین کننده منابع انرژی بر اساس نیاز مشتری تبدیل شویم.
این شرکت همچنین اعلام کرد که مصر به نگه داشتن سهم 20 درصدی خود از شرکت نفتی روس نفت روسیه است. 

بریتیش پترولیوم برای نخستین بار در 10 سال گذشته تقسیم خود را به خاطر ضرر سنگین ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا در بازار نفت جهانی نصف کرده است.

این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری 6.7  میلیارد دلار ضرر کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرمایه گذاری سوخت های فسیلی تولید شرکت بریتیش پترولیوم بریتیش پترولیوم تولید سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند

تسلا جدیدترین شرکت بزرگی است که کارمندان خود را اخراج می‌کند. این تصمیم ظاهراً در پی مشکلات مربوط به کاهش فروش اتخاذ شده است؛ بنابراین تسلا نیز مانند بسیاری از شرکت‌های معروف و بزرگ دنیا، این تصمیم ناخوشایند را گرفته است.

به گزارش بیزینس اینسایدر و بر اساس یادداشت داخلی ارسال‌شده توسط «ایلان ماسک» به کارمندان، این شرکت درحال تعدیل بیش از ۱۰ درصد کارکنان خود در سراسر جهان است. این اخراج‌ها مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که این کمپانی نتوانست در فصل اول ۲۰۲۴ تعداد خودروی مناسبی تحویل مشتریان دهد.

ماسک در یک ایمیل دراین‌باره می‌گوید:

 «از هیچ‌کار دیگری به اندازه اخراج کارمندان متنفر نیستم، اما باید انجام شود. این امر ما را قادر می‌سازد تا برای چرخه رشد بعدی نوآور و مشتاق بمانیم.»

دو نفر مطلع از این موضوع می‌گویند که برخی از کارمندان تسلا در روز دوشنبه، دسترسی به ایمیل‌های کاری و تیم‌های خود را از دست دادند.

ارقام تحویل خودرو‌های تسلا به مشتریان در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴، افت قابل توجهی را نشان می‌دهد. تحویل خودرو‌های این شرکت در سه‌ماهه اول ۲۰ درصد نسبت به سه ماهه قبل و بیش از ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. این موضوع نشان‌دهنده اولین کاهش فروش سال به سال این شرکت از ۲۰۲۰ است.

مشکلاتی که باعث تعدیل نیرو در تسلا شد

تسلا در بیانیه‌ای مطبوعاتی کاهش تحویل در رمپ تولید خود را به‌دلیل به‌روزرسانی خودروی مدل ۳، آتش‌سوزی در کارخانه نزدیک برلین و مشکلات زنجیره تأمین ناشی از درگیری‌های دریای سرخ عنوان کرد.

در ماه فوریه ۲۰۲۴، مدیران اصلی تسلا از برخی پرسنل ارشد خود خواستند که حیاتی‌ترین نقش‌های شرکت را مشخص کنند. در آن زمان این شرکت بررسی عملکرد برخی از کارمندان را نیز به تأخیر انداخت.

سخنگوی تسلا هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر رسمی پاسخ نداده است.

قبل از اخبار اخراج، این شرکت اعلام کرد که بیش از ۱۴۰۰۰۰ کارگر در سراسر جهان استخدام کرده است؛ از جمله بیش از ۲۰۰۰۰ در کارخانه فرمانت خود در کالیفرنیا.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سابقه قطع همکاری با کارکنان برای کاهش هزینه‌ها را دارد. این میلیاردر معروف پس از خرید توییتر در سال ۲۰۲۲، نیروی کار این شبکه اجتماعی را به نصف کاهش داد.

منبع: دیجیاتو

tags # ایلان ماسک ، خودرو تسلا سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • چرا استفاده از کارت سوخت شخصی برای دولت به یکباره مهم شد؟
  • اپل جایگاه برتر تولید گوشی‌های هوشمند را از دست می‌دهد
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند
  • بیش‌ از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می‌شود
  • صدور کارت سوخت در حداقل زمان ممکن انجام می شود
  • خداحافظی با حمل و نقل ارزان و راحت با اسنپ و تپسی