Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@11:57:21 GMT

کشف آنزیمی که طول عمر انسان را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۱۹۹۲

کشف آنزیمی که طول عمر انسان را افزایش می‌دهد

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از نیواطلس، تحقیق جدید پژوهشگران انستیتو KAIST در کره جنوبی چشم اندازی نوین به گذرگاه انرژی سلولی فراهم می‌کند که به عمر طولانی‌تر مرتبط هستند.این تحقیق که روی سلول‌های انسانی و کرم‌های گرد (roundworm) انجام شده، نویدبخش توسعه روش‌های درمانی ضد پیری است که می‌توانند با فعال کردن گذرگاه‌های مذکور عمر افراد را طولانی‌تر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این محققان AMPK نوعی آنزیم است که به عنوان سوییچ اصلی متابولیک بدن عمل می‌کند. این آنزیم در حقیقت یک پروتئین جادویی توصیف شده که تاثیرات سودمندی بر سلامتی دارد و می‌تواند به بهبود سلامت قلب یا افزایش طول عمر منجر شود. AMPK در واکنش به سطح اندک انرژی سلولی و بیشتر اوقات هنگام ورزش کردن یا دوره‌های کاهش مصرف کالری فعال می‌شود.

افزایش طول عمر انسان تا ۱۴۰ سالگی

پژوهش‌های متعددی نیز نشان دادند این آنزیم در مدل‌های حیوانی به افزایش قابل توجه طول عمر منجر می‌شود. در همین راستا تحقیق پژوهشگران انستیتوKAIST روی گذرگاه‌های انرژی سلولی بر نوع خاصی کرم‌های گرد به نام C.elegans برای بررسی‌ها درباره طول عمر متمرکز بود. محققان طی این پژوهش متوجه شدند آنزیمی به نام VRK-1 در کنار AMPK فرایندهای انرژی سلولی را تنظیم می‌کند.

افزایش فعالیت VRK-1 در کرم‌های گرد به تحریک فعالیت AMPK و در نتیجه افزایش عمر ارگانیسم منجر می‌شد. انجام آزمایش روی سلول‌های آزمایشگاهی نیز تایید کرد مکانیسم VRK-1 وAMPK در سلول‌های انسان نیز اتفاق می‌افتد. بنابراین می‌توان با کمک این آنزیم‌ها طول عمر انسان را نیز افزایش داد.

سونگ جا وی لی محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: تحقیق ما پتانسیل استفاده از VRK-1 به عنوان عامل نظارتی در افزایش طول عمر انسان را نشان می‌دهد. همچنین با توجه به این امر شاید بتوان داروهایی برای افزایش عمر انسان نیز توسعه داد که فعالیت VRK-1 را دگرگون می‌کند.

کد خبر 537260 برچسب‌ها سن و سال و عمر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سن و سال و عمر انرژی سلولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟

روز گذشته جلسه‌ای با حضور اعضای شورای عالی کار در وزارت کار برگزار شد و اخبار دریافتی بیانگر این بود که قرار است برخی آیتم‌های مزد ۱۴۰۳ مجدداً مورد بررسی قرار گیرد و احتمال افزایش حق مسکن کارگران وجود دارد.

تشکیل این جلسه به دلیل نارضایتی نمایندگان کارگری قرار بود و مقرر بود شورایعالی کار با حضور گروه‌های سه جانبه تشکیل جلسه دهد و احتمال تجدید نظر دربرخی آیتم‌های مزدی ۱۴۰۳ وجود داشت.

در حالی علی باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار در باره این جلسه گفته، که موضوع در خصوص افزایش حق مسکن کارگران است، اما علی اصغر آهنی ها، نماینده کارفرمایان بعد از پایان جلسه می‌گوید: جلسه خاصی امروز نداشتیم و بحثی در خصوص اصلاح دستمزد هم نشد. اینکه نماینده کارگران اعلام کرده بود حق مسکن افزایش پیدا می‌کند، ما اطلاعی نداریم.

 از بین اعضای کارگری شورای عالی کار برخی در جلسه حضور نداشتند، و موضوع افزایش حق مسکن هم در جلسه روز گذشته مطرح نشده است و جلسه بدون خروجی مثبت برای کارگران پایان یافته است.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران ، افزایش حقوق سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • افزایش ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی
  • سقف تراکنش خرید روزانه ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • نتایج یک تحقیق جدید؛ این ماده غذایی خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • نتیجه جلسه مهم شورای عالی کار؛ آیا دستمزد ۱۴۰۳ افزایش پیدا کرد؟
  • دایره شوم تولید تورم و پیامدهای آن