Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-18@04:06:48 GMT

آخرین وضعیت تولید و سودآوری پتروشیمی ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۰۰۱

آخرین وضعیت تولید و سودآوری پتروشیمی ارومیه

۱۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه روز جاری برای اولین بار در فرابورس عرضه می‌شود. به گزارش پول نیوز، ۱۵ درصد از سهام شرکت پتروشیمی ارومیه روز جاری برای اولین بار در فرابورس عرضه می‌شود.
پترول، سهامدار عمده شرکت پتروشیمی اورمیه بوده و سرمایه ثبت شده آن ۷۰۰ درصد است.   محصولات اصلی شرکت کریستال ملامین با ظرفیت ۴ هزار تن در سال، سولفات آمونیوم با ظرفیت ۴۶ هزار تن در سال و اسید سولفوریک با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شرکت بیش از ۳۰% بازار ملامین داخل کشور را در اختیار دارد. اوره، آمونیاک و گوگرد سه ماده اصلی مصرفی شرکت هستند. همچنین شرکت مواد اولیه خود را با ۱۷% تخفیف از پتروشیمی خراسان خریداری می‌کند.   طرح توسعه: سولفات پتاسیم با ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال و محصول فرعی اسید کلریدریک با ظرفیت ۵۰ این شرکت در سال ۱۳۹۸ سود ۲۵۵ میلیارد ریالی معادل ۳۶۴ ریال به ازای هر سهم داشته است.   پیش بینی سود سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۷۵ ریال و ۱۰۸۰ ریال است.   انتظار می‌رود ۲۰% سهام این شرکت در ماه آتی عرضه اولیه شود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فرابورس ایران بازار سرمایه شاخص بورس پتروشیمی ارومیه بورس اوراق بهادار هزار تن در سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک

ایتنا - ایلان ماسک در تائید این خبر نوشت: «حدودا هر پنج سال یک‌بار برای مرحله بعدی رشد و توسعه شرکت، ما نیاز به سازماندهی مجدد و ساده‌سازی شرکت داریم.»
شرکت خودروسازی تسلا در بیانیه‌ای که به شکل ایمیل به کارمندان خود فرستاده، اعلام کرد که بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار این شرکت به زودی اخراج خواهند شد. این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی پیش‌تر اعلام کرده بود که بیش از ۱۴ هزار نیرو در سراسر دنیا استخدام کرده است.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در تائید این خبر با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی اکس (توییتر سابق) نوشت: «حدودا هر پنج سال یک‌بار برای مرحله بعدی رشد و توسعه شرکت، ما نیاز به سازماندهی مجدد و ساده‌سازی شرکت داریم.»

او در ایمیلی که به کارمندان خود ارسال کرده همچنین یادآور شد: «از هیچ‌ کاری به اندازه اخراج کارمندان متنفر نیستم، اما این امر ما را قادر می‌سازد تا برای چرخه رشد بعدی نوآور بمانیم.» 

به اعتقاد کارشناسان یکی از دلایل مهم این تصمیم می‌تواند کاهش محسوس در میزان فروش محصولات شرکت تسلا باشد.

ارزش سهام تسلا از آغاز سال میلادی جاری حدود ۳۳ درصد کاهش یافته است، در صورتی که بهای سهام خودروسازان قدیمی نظیر جنرال موتورز ۴۵ و تویوتا ۲۰ درصد افزایش یافته است. 

کارشناسان معتقدند یکی از دلایل مهم این وضعيت کند شدن گرایش خریداران خودرو از موتورهای درون سوز به سوی موتورهای برقی است.

دیگر خبرها

  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است
  • کاهش حاشیه سود شرکت ها از ۳۴ درصد به ۱۳ درصد
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • پتروشیمی ارومیه در جمع پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی کشور
  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • سرمایه‌داران بزرگ برای خرید استقلال پیشقدم شدند؛ خریداران استقلال چه شرکت‌هایی هستند؟
  • تبدیل وضعیت شغلی ۲۳۳ نفر از خانواده ایثارگران در پتروشیمی پردیس
  • ۴۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است | آخرین وضعیت سدهای کشور