Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران،  واحد فقه و احکام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی پژوهشگاه باقرالعلوم(ع)، پنج استفتاء دربارۀ برگزاری عزای سید سالار شهیدان (محرم و صفر) در ایام شیوع ویروس کرونا از آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی کرده است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

    1ـ  آیا ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌خاطر عدم مراعات موارد بهداشتی اعلام شده از جانب چند هیئت محدود، می‌تواند اقدام به تعطیلی همه هیئت‌ها و مراسم‌های مذهبی کند؟

جواب:

چنانچه بتواند آن هیئت‌ها را وادار به رعایت موازین بهداشتی کند حق ندارد هیچ هیئتی را تعطیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2ـ در صورت امکان برگزاری مراسم‌های عزاداری حسینی در محیط‌های باز (غیر سرپوشیده)، آیا می‌توان از برگزاری مراسم‌های همراه با مراعات موارد بهداشتی اعلام شده در مکان‌های سرپوشیده جلوگیری کرد؟

جواب:

در صورتی که رعایت شود، نباید تعطیل شود.

آیا شخصی که در حال حاضر کرونا دارد یا مشکوک به کرونا است جایز است در مراسم عزاداری شرکت کند؟

جواب:

جایز نیست.

آیا عمل به دستورات ابلاغی (مثل ماسک زدن، رعایت فاصله های اجتماعی و...) ستاد مبارزه با کرونا در مجالس امام حسین علیه‌السلام واجب است؟

جواب:

آری، همه‌جا لازم است.

کسی که نذر به اطعام عزاداران در محل عزاداری کرده است، با توجه به ممنوعیت اطعام در محل عزاداری، می‌تواند غذاها را به صورت بسته‌بندی شده پخش کنند؟

جواب:

مانعی ندارد.

اخبار مرتبط آیت‌الله مکارم شیرازی: به هیچ قیمت نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت تأکید امام جمعه بوشهر بر رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا در عزاداری محرم عزاداری محرم در شرایط کرونایی؛ آری یا خیر؟/ پاسخ 5 شخصیت حوزوی برگزاری عزاداری محرم در حرم امام رضا(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا آیت الله مکارم شیرازی عزاداری در محرم و صفر سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره برگشت شخص روزه‌دار به وطن خویش

حضرت آیت الله خامنه‌ای در قالب پاسخ به پرسشی حکم روزه شخص روزه‌دار ر در برگشت به وطن خویش بیان کردند.

به گزارش ایسنا، متن این پرسش و پاسخ جضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است :

اگر مسافر، قبل از اذان ظهر ماه رمضان، به وطن برسد، آیا واجب است روزه را بگیرد؟

انسان در ماه رمضان، می‌تواند در سفر (مشروط به اینکه از شب قبل، قصد سفر داشته باشد) روزه خود را افطار کند، هر چند که یقین دارد قبل از ظهر به وطن می‌رسد؛ اما اگر در سفر روزه خود را افطار نکرد، در صورتی که قبل از ظهر به وطن رسید، واجب است روزه را ادامه دهد.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان و مکان برگزاری ویژه برنامه شب های قدر در اردبیل
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • حکم حضرت آیت الله خامنه‌ای درباره برگشت شخص روزه‌دار به وطن خویش
  • حکم روزه روزه داری که قبل از ظهر به وطن خود نمی‌رسد از نظر حضرت آیت الله خامنه‌ای