Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام سازمان بورس اوراق بهادار ، تامین سرمایه امین روز چهارشنبه ۱۵ درصد از سهام خود را با نماد «امین» عرضه می‌کند .

۱۵درصد از سهام این شرکت معادل یک میلیارد و ۵۰ میلیون سهم خواهد بود که از این میزان ۸۴۰ میلیون سهم از طریق فرایند ثبت سفارش به عموم تخصیص داده خواهد شد و ۲۱۰ میلیون نیز سهم صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت تامین سرمایه امین در شهریور ماه ۱۳۸۶ به عنوان نخستین نهاد مالی کشور در صنعت بانکداری سرمایه‌گذاری مجوز تاسیس خود را از شورای عالی بورس دریافت کرد و دی ماه همان سال به به عنوان یک شرکت سهامی عام در تهران به ثبت رسید. حوزه فعالیت این شرکت، پذیره‌نویسی و تعهد پذیره‌نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه‌های ثانویه، مشاوره در تامین مالی، مشاوره در حوزه قیمت‌گذاری اوراق بهادار و مدیریت ریسک و سرمایه‌گذاری است.

عرضه اولیه «امین» چهارشنبه صبح در حالی آغاز می‎شود که هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۳۰۰ سهم در بازه قیمتی ۹۸۰ تا ۱۰۴۰ تومانی سفارش دهد. ولی با توجه به مشارکت بالای ۵ میلیون نفری در عرضه‌های اخیر احتمالا بیش از ۱۶۵ سهم به هر نفر تخصیص داده نشود که حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای آن حدود ۱۷۲ هزار تومان خواهد بود.

 مشارکت تعداد بالای سهامداران در عرضه اولیه سبب شده ست تعداد سهم هایی که به هر کد بورسی تعلق می گیرد بسیار اندک باشد . به عبارت دیگر در برخی عرضه هیا اولیه حتی شش تک سهم به هر کد بورسی تعلق گرفته است که این وضعیت اعتراض بسیاری زا سهاداران را در پی داشته و بسیاری از آنها معتقدند تنها منتفع اصلی از این شیوه عرضه اولیه کارگزاری هایی هستند که کارمزد معاملات دریافت می کنند. میزان مشارکت در هر عرضه اولیه به بیش از ۵ میلیون نفر می رسد.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1418004

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بورس تهران سازمان بورس و اوراق بهادار بورس کالا کد بورسی عرضه اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس،  یکی از موضوعاتی که امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند در دستور کار سازمان بورس قرار گیرد عرضه‌های اولیه است. رشد عرضه‌های اولیه می‌تواند موجب بازگشت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران در سال‌های اخیر شود. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000It4

دیگر خبرها

  • لحظات بیرون انداختن مدیرعامل شرکت بورسی!
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • گرانترین خودروی برقی آفرود چینی در راه است
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق‌های بورسی می‌شود؟
  • مجلس مانع ساماندهی معافیت مالیاتی صندوق های بورسی می شود؟
  • توضیحات طغیانی درباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی
  • توضیحات طغیانی دررباره سقف معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی