Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@15:55:37 GMT

پافشاري بني گانتس بر تصويب بودجه دو ساله

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۰۶۲

پافشاري بني گانتس بر تصويب بودجه دو ساله

خبرگزاری آریا- درحالی که نخست‌وزیر اسرائیل بر تصویب بودجه برای یک سال مالی تأکید دارد، منابع عبری زبان از اصرار وزیر جنگ این رژیم بر تصویب بودجه دو ساله خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، روزنامه الشرق الاوسط به نقل از شبکه 11 اسرائیل نوشت که بنی گانتس، وزیر جنگ و شریک دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به اعضای حزب "آبی ـ سفید" اعلام کرده است که به موضعش درباره تصویب بودجه برای دو سال مالی پایبند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین راستا، "میخائیل شیمیش"، خبرنگار پارلمانی شبکه 11 اسرائیل گفت که گانتس در نشست حزبش نسبت به درخواست نتانیاهو برای تصویب بودجه یکساله واکنش نشان داد.
طبق این گزارش، این موضع گانتس عصبانیت حزب لیکود به رهبری نتانیاهو را به همراه داشته است، طوری که اوویر اکونیس، وزیر همکاری منطقه‌ای دولت اسرائیل و عضو حزب لیکود در این باره تصریح کرد: موافقت حزب آبی ـ سفید به ریاست گانتس با تصویب بودجه برای سال آتی احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام را کم‌تر می‌کند و منجر به ثبات در دولت می‌شود اما اصرار گانتس بر تصویب بودجه دو ساله از او فردی غیرمسؤول می‌سازد.
وی افزود: بحران ویروس کرونا اصرار لیکود برای تصویب بودجه یکساله را توجیه می‌کند.
اظهارات اکونیس بیانگر اختلاف شدید میان حزب لیکود و آبی ـ سفید درباره طرح تصویب بودجه است و پیشتر نتانیاهو، گانتس را به تعطیل کردن روند تصویب بودجه با انگیزه‌های سیاسی متهم کرده بود.
در همین حال، میکی زوهار، رئیس ائتلاف کابینه رژیم صهیونیستی بحران میان لیکود و حزب آبی ـ سفید درباره بودجه را "ازدواجی" خواند که به سمت "طلاق" پیش می‌رود.
این درحالی است که بنیامین نتانیاهو اخیرا در جریان گفت‌وگوهای محرمانه، به چهره‌های سیاسی نزدیک به خود اطلاع داد که قصد ندارد درباره بودجه عمومی که دولت درصدد تصویب آن است کوتاه بیاید و او به تصویب بودجه برای یک سال مالی پافشاری خواهد کرد.
این برخلاف موضع بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل و شریک ائتلافی نتانیاهو است که طبق توافق دوطرف خواستار تصویب بودجه دو ساله است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پافشاری بنی گانتس تصویب بودجه بودجه دو ساله آبی ـ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید

آفتاب‌‌نیوز :

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم خواست گزینه‌های حمله به اهدافی در داخل ایران را ارائه دهد. 

واشنگتن پست به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد: نتانیاهو از ارتش خواسته تا در پاسخ به حمله ایران گزینه‌هایی را برای اهداف ارائه دهد.

●وب‌سایت اکسیوس نیز گزارش داد که وزیر جنگ اسرائیل در تماس تلفنی با وزیر دفاع آمریکا گفته است که اسرائیل هیچ چاره‌ای جز پاسخ دادن به حمله جمهوری اسلامی ندارد. 

●ایران هشدار داده که در صورت اقدام اسرائیل، پاسخ تهران فوری و گسترده تر خواهد بود.

● کانال ۱۲ اسرائیل نیز اعلام کرد: هدف اسرائیل صدمه زدن به ایران بدون ایجاد جنگی همه جانبه است. اسرائیل تصمیم دارد با هماهنگی آمریکا و بدون شعله‌ور شدن جنگ، به ایران حمله کند.

●به گزارش کانال ۱۳، نیروی هوایی اسرائیل آماده سازی برای حمله به ایران را به پایان رسانده است.

●ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام اسرائیلی: پاسخ به حمله ایران ممکن است قریب الوقوع باشد و هرگونه پاسخی با واشنگتن هماهنگ خواهد شد.

 ●واشنگتن پست: نتانیاهو به ارتش دستور داد تا اهدافی را در ایران پیشنهاد کند، حملاتی که به آنها "یک سیگنال ارسال می کند"، اما بدون تلفات، این می تواند یک هدف در تهران یا یک حمله سایبری باشد.

●رویترز به نقل از رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل: به حمله موشکی ایران واکنش نشان خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو توجهات را از غزه دور می‌کند
  • پافشاری دولت انگلیس بر اجرای طرح ضد مهاجرتی رواندا
  • بی‌اعتمادی جنگ سالاران رژیم صهیونیستی به یکدیگر
  • سی‌ان‌ان: اسرائیل حمله به رفح را به تأخیر انداخت
  • اسرائیل: به حمله سپاه پاسخ می‌دهیم | درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید
  • درخواست نتانیاهو از ارتش؛ گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کنید
  • واشنگتن پست: نتانیاهو از ارتش خواست گزینه‌های حمله به ایران را ارائه کند
  • سناریو آمریکا و اسرائیل برای پاسخ به ایران چیست؟
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند