Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محسن بیرانوند» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تصویب طرح وی در فدراسیون جهانی اظهار داشت: در فدراسیون وزنه‌برداری شورای مشوری متشکل از پیشکسوتان و بزرگان این رشته وجود دارد و  با هم‌فکری این عزیزان بسیاری از برنامه‌های فدراسیون طراحی می‌شود. من به عنوان دبیر فدراسیون با الگوگیری از چنین شورایی، طرحی انتخاباتی شدن کمیسیون ورزشکاران را به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری پیشنهاد دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح قرار بود اسفندماه سال گذشته (۱۳۹۹) در خلال مسابقات قهرمانی جوانان جهان که در کشور مجارستان برگزار شد ارائه کنم اما این مسابقات به خاطر کرونا لغو شد. این طرح ماه گذشته در وبینار فدراسیون جهانی که به صورت آنلاین برگزار شد ارائه و مورد تصویب قرار گرفت. 

وی افزود: اکنون «پیروس دیماس» اسطوره یونانی رییس انتصابی این کمسیون است.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه فدراسیون جهانی به فدراسیون‌های ملی برای معرفی دو وزنه‌بردار نامه زده است، گفت: هر کشور می‌تواند یک وزنه‌بردار زن و یک وزنه‌بردار مرد را معرفی کند. این کمسیون می‌تواند دغدغه و مشکلات وزنه‌برداران را به فدراسیون جهانی انتقال دهد. 

وی در زمینه ضرورت‌های این کمیسیون گفت: چند سال پیش بحث تغییر اوزان وزنه‌برداری مطرح شد و کسی از ورزشکاران در آن صاحب نظر نبودند آن زمان این طرح به ذهن من رسید که باید ورزشکاران را در تصمیمات فدراسیون جهانی سهیم کنیم. خوشبختانه طرح تصویب شد.

معرفی «حافظ قشقایی» و «سیده الهام حسینی» به عنوان نماینده ایران در این کمیسیون از دیگر موضوعات مورد بحث دبیر فدراسیون وزنه‌برداری بود. وی در این خصوص گفت:‌ الهام حسینی یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای نمایندگی ایران در بخش زنان بود زیرا هم با مدال برنز خود در مسابقات بین‌المللی ترکیه تاریخ‌سازی کرد و هم تحصیلات عالیه در سطح دکتری دارد. همچنین او به زبان انگلیسی آشنا است. در بخش مردان نیز فدراسیون انتخاب مناسبی داشته است زیرا قشقایی پس از چند دهه ایران را در سبک وزن صاحب مدال کرد و در کنار بزرگانی مانند «محمد نصیری» در این اوزان قرار گرفت. 

او با اشاره به سطح تحصیلات و اخلاق قشقایی گفت: قشقایی نیز به مانند حسینی فاکتورهای لازم را برای معرفی به فدراسیون جهانی دارد. البته این به معنای آن نیست که دیگر وزنه برداران این فاکتورها را ندارند بلکه هر کدام از قهرمانان ملی این رشته را برای یک زمان خاص در نظر گرفتیم.

معرفی حافظ قشقایی و سیده الهام حسینی در حالی است که برخی انتظار داشتند با وجود قهرمانان نامدار این رشته  افرادی مانند بهداد سلیمی یا کیانوش رستمی به فدراسیون جهانی معرفی شوند. بیرانوند در پاسخ به پرسشی در این  زمینه تصریح کرد: کیانوش رستمی را برای بورسیه ورزشی به کمیته بین‌المللی المپیک معرفی کردیم و بهداد سلیمی از سوی فدراسیون به کلاس مربیگری این رشته در مجارستان رفت. همچنین سلیمی و رستمی چند سال پیش به عنوان  نمایندگان وزنه‌برداری به کمسیون ورزشکاران کمیته ملی‌المپیک معرفی شدند. ما به دنبال آن هستیم که عدالت در بین ورزشکاران به بهترین شکل ممکن برقرار شود.

برچسب‌ها کمیته ملی المپیک کیانوش رستمی بهداد سلیمی حافظ قشقایی محمد نصیری فدراسیون وزنه برداری کمیته بین المللی المپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کیانوش رستمی بهداد سلیمی حافظ قشقایی محمد نصیری فدراسیون وزنه برداری کمیته بین المللی المپیک کمیته ملی المپیک کیانوش رستمی بهداد سلیمی حافظ قشقایی محمد نصیری فدراسیون وزنه برداری کمیته بین المللی المپیک فدراسیون وزنه برداری فدراسیون جهانی دبیر فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهدی میر جلیلی رئیس بسیج ورزشکاران کشور پس از حضور در شلمچه و برگزاری اردوی راهیان نور گفت: این اردو در جهت معرفی شهدا و آشنایی با مردم داری و مردم یاری این عزیزان در راه ­بر افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی و تجدید میثاقی با خون شهدا بود و من از سردار سلیمانی و پشتیبانی هاشون که بستر را فراهم­ کردند تا ورزشکاران و جوانان بیایند و با قهرمانان واقعی این مروز بوم آشنا شوند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز توفیق حضور در یادمان شلمچه حضور را پیدا کنیم در جایی که قهرمانان و پهلوانان این سرزمین به ویژه ورزشکاران شهید که از جان خود گذشتند و پلاکشان، مدال شأن شد و ما هم به رسم ادب، احترام و رسم پهلوانی، قهرمانان و پهلوانان ورزشی امروز­ در این مکان حضور یافتیم تا مسلک و مرام پهلوانی فراموش نشود.   وی ادامه داد: یکی از وظایفی که ما دربسیج ورزشکاران داریم، ترویج فرهنگ وسیره شهداست و این اردوی راهیان نور در جهت معرفی شهدا و انتقال پیام آنها است.‌


­

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم/ دبیر به زودی معرفی می‌شود
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند
  • اسبقیان: تلاش دوومیدانی‌کاران در میادین بین‌المللی ستودنی است
  • معتمدی: همه ورزشکاران برای ما عزیز هستند/ وضعیت نامزدها مشخص نیست
  • ورزشکاران الگوی اخلاقی جامعه هستند