Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی از کاهش ۴.۸ درصدی موالید در چهارماهه امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال پنج هزار و ۱۵۹ واقعه ولادت در استان ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خراسان جنوبی یکی از استان‌های مرزی در شرق کشور است. استانی که مسئولانش بارها در گفته‌هایش مرزنشینان را یکی از نقاط قوت این استان برشمرده‌اند و اما طبق آماری که این روزها ثبت احوال خراسان جنوبی ارائه کرده حکایت از کاهش زاد و ولد در این استان مرزی دارد که نشانه خوبی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: سال گذشته خراسان جنوبی در موالید در کشور رتبه سوم را از آن خود کرد و در سطح استان بیشترین میزان ولادت سال گذشته مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

علیرضا مهرآور با بیان اینکه سال گذشته قاینات با یک هزار و 855 و طبس با هزار و 416 مورد کمترین میزان ولادت را به خود اختصاص داده است افزود: میانگین سن مادران در کشور 29.2 است که این رقم در استان 29.4 است.

کاهش ولادت و فوت ایرانیان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسالسیستان و بلوچستان| میزان ولادت در جوان‌ترین استان کشور افزایش یافتآمار ولادت در ‌کردستان 15 درصد کاهش یافت؛ "محمد و آنیا"؛ بیشترین فروانی نام نوزادان ‌

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به ثبت پنج هزار و 159 واقعه ولادت در چهار ماهه ابتدای امسال از کاهش 4.8 دهم درصدی واقعه ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد  و گفت: از این تعداد دو هزار و 701 مورد پسر و دو هزار و 458 مورد دختر بودند. 

وی با اشاره به ثبت سه هزار و 461 واقعه در مناطق شهری و یک هزار و 698 واقعه ولادت در مناطق روستایی بیان کرد: در این مدت بیرجند و نهبندان بیشترین و کمترین میزان ولادت را به خود اختصاص دادند.

مهرآور با بیان اینکه در سال گذشته 900 نفر از فرزندان پسر متولد شده در خراسان جنوبی از القاب حضرت علی(ع) استفاده کردند که بیشترین نامها مربوط به امیرعلی، علی، علیرضا، علی اصغر بوده است واز ابتدای سال نیز در چهار ماه اخیر 387 کودک به نام و القاب حضرت امیرالمومنین(ع) نامگذاری شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: در چهار ماهه نخست امسال نام‌های ابوالفضل، امیرحسین، امیرعلی، علی و محمد دارای بیشترین فراوانی نام در گروه پسران بوده است.

انتهای پیام/254/س

R41348/P/S6,56/CT1 بیشتر بخوانید... آمار ولادت در نهاوند ۹ درصد کاهش پیدا کرد رشد ۲ درصدی آمار ولادت در استان مرکزی آمار ولادت و ازدواج در بروجرد افزایش یافته است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آمار ولادت در نهاوند ۹ درصد کاهش پیدا کرد رشد ۲ درصدی آمار ولادت در استان مرکزی آمار ولادت و ازدواج در بروجرد افزایش یافته است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ پزشکان در شیراز ۱۵ ماه و پرستاران ۷ ماه مطالبات معوق دارند ۲ سفر ‌به مازندران اکیداً ممنوع/ وضعیت قرمز در ۲۰ شهرستان/ موارد بستری و ابتلا به کرونا ‌۴برابر افزایش پیدا کرد‌ ۳ گزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسید ۴ گزارش| غول گرانی بازار میوه و تره‌بار را بهم ریخت؛ آیا میوه‌جات داخلی هم با "دلار" خرید و فروش می‌شود؟ ۵ عزم جدی بنیاد مستضعفان ‌برای ‌محرومیت‌زدایی در هرمزگان / برای رفع محرومیت در جزیره لارک ‌خیمه زده‌ایم ۶ گزارش تحلیلی تسنیم از پشت پرده قیر رایگان / راهکار نمایندگان برای جلوگیری از رانت چیست؟ ۷ وضعیت شیوع کرونا در خوزستان سفید شد ۸ ‌ردپای ژنتیک بر رفتار کرونا + پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی‌ مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| سایه شوم دلالان بر سر شالیکاران شمال / وقتی واردات بی‌رویه ‌تیشه به ریشه برنج ایرانی می‌زند‌ قم دوباره قرمز کرونایی شد / گسترش ‌کووید ۱۹ در بین مردم / تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها‌ گزارش| غول گرانی بازار میوه و تره‌بار را بهم ریخت؛ آیا میوه‌جات داخلی هم با "دلار" خرید و فروش می‌شود؟ گزارش| مرگ مرجان‌های دریایی و ‌انواع آبزیان در خلیج فارس/ خسارت‌‌هایی که‌ آلودگی‌ نفتی به اکوسیستم منطقه وارد کرد مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: انتقام خون شهید سلیمانی به یک آرمان تبدیل شده است نماینده جهاد اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم تشریح کرد ؛ ضربه امنیتی مقاومت فلسطین به دستگاه جاسوسی اسرائیل قالیباف: باید در ۵ سال آینده به ثبات اقتصادی بدون نفت برسیم گفت‌وگو| تحلیلگر عراقی تشریح کرد: چالش‌ها و موانع برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق گفتگو با عباس عبدی: مسئولان دولتی از ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس غیرانتفاعی منع شوند/ تمام جامعه از نابرابری آموزشی ضربه شدید می‌خورد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی واقعه ولادت آمار ولادت میزان ولادت سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، منطقه اثر این مخاطره شهرستان‌های سربیشه، قائنات، درمیان، بیرجند، ارتفاعات شهرستان‌های سرایان، فردوس، خوسف، حاجی آباد، زیرکوه و نهبندان است.

تنظیم دماو رطوبت و تهیه سوخت کافی بای سالن‌های پرورشی نظیر گلخانه ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، مراقبت از کندو‌های زنبور عسل در برابر موج سرما، استفاده از بخاری‌های باغی برای کاهش خسارت احتمالی سرمازدگی، خودداری از انجام هرس درختان، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات، عدم‌مبارزه شیمیایی در مناطقی با دمای زیر صفر، تداوم افزایش رطوبت در مزارع با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت، ایجاد پوشش بر روی نهال‌های جوان و درختان آسیب پذیر از جمله توصیه‌ها است.

دیگر خبرها

  • کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی
  • کاهش محسوس دما هوا در خراسان جنوبی
  • ورود ۲۱ هزار مسافر به خراسان جنوبی با حمل و نقل عمومی
  • ثبت میانگین 67.3 میلیمتری باران در خراسان جنوبی/ کاهش 29 درصدی میانگین بارشها
  • خراسان جنوبی در طلایی‌ترین دوران اقتدار
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • در تصادفات نوروزی خراسان جنوبی ۹ نفر جان باختند
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های خراسان جنوبی
  • افزایش یک درصدی تردد در جاده‌های استان خراسان جنوبی
  • ایمنی جاده‌های خراسان جنوبی در حد استاندارد است