Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@05:51:06 GMT

دولت اینترنت رایگان به دانشجویان اختصاص دهد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۱۵۲

دولت اینترنت رایگان به دانشجویان اختصاص دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار اختصاص اینترنت رایگان به دانشجویان دانشگاه‌های مختلف توسط دولت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مهدی روشنفکر در نشست مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به شرایط کرونایی در کشور و ارائه آموزش‌های مجازی به دانشجویان و دانش آموزان، اظهار داشت: انتظار می‌رود وزارت علوم پیگیر اختصاص اینترنت رایگان از طریق دولت به دانشجویان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: عدالت در اصلاحیه حق جذب هیئت علمی رعایت نشده و به نوعی استان‌های کمتر برخوردار متضرر می‌شوند تا جایی که دیگر کمتر کسی رغبت برای حضور در دانشگاه‌های استان‌های کمتر برخوردار دارد و ضروری است این مهم مجدد اصلاح شود.

روشنفکر با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از اعضای هیئت علمی در استان‌های کوچک و کمتربرخوردار پیگیر انتقالی به دانشگاه‌هیا بزرگ هستند، خاطرنشان کرد: وزارت علوم در این زمینه چاره اندیشی و حق جذب در استان‌های محروم را افزایش دهد.

وی خواستار فراهم شدن بستر برای ارتباط صنعت و دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: وزارت علوم در زمینه اعمال افزایش 50 درصد فصل دهم قانون خدمات کشوری برای کارمندان دانشگاه‌های کشور نیز تدبیری کند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اخذ مجوز رشته‌های مختلف متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی ضروری است.

روشنفکر با اشاره به نیمه کاره بودن چندین پروژه عمرانی در دانشگاه یاسوج، ادامه داد: اختصاص اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه‌ها ضروری بوده و انتظار می‌رود وزارت علوم در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: پیشنهاد ارائه اینترنت رایگان به دانشجویان را در نشست هیئت دولت مطرح و به جد پیگیری می‌کنم که امیدوارم منتج به نتیجه شود.

منصور غلامی همچنین در زمینه اصلاحیه حق جذب هیئت علمی قول مساعد داد و افزود: برای تامین اعتبار و تسریع در روند اجرایی پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اینترنت رایگان به دانشجویان اینترنت رایگان وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد

محمد علی زلفی گل گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

وی ادامه داد: البته قدردان استادانی که در این دانشگاه داریم هستیم ولی نباید همان کاری را که دانشگاه تهران انجام می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در نخستین جلسه هیئت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیئت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیئت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • واکنش وزیر علوم به انتقادات دانشجویان به عدم حضور در دانشگاه‌ها