Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@05:15:09 GMT

توسعه صنعت آب ایران همپای پیشرفته‌ترین کشورهای جهان

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۱۷۴

توسعه صنعت آب ایران همپای پیشرفته‌ترین کشورهای جهان

«رضا اردکانیان» روز سه‌شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسبت روز خبرنگار در جمع مدیران ایرنا، اظهار داشت: یکی از حقوق مردم لذت بردن از داشته‌های خود است، در حالی که ما این دستاوردها را به آنها نشان نمی‌دهیم. بیشتر مواقع به این خواسته مردم بی‌توجهی می شود.

وزیر نیرو توجه به خواست مردم را کاری ظریف و هنرمندانه دانست و خاطر نشان کرد: توجه کردن به خواست مردم، علمی است که باید یاد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلایه از بزرگ‌نمایی کمبودها

با یادآوری اینکه اکنون یک پایتخت اروپایی وجود دارد که ۵۲ درصد تلفات شبکه آب شهری داشته و حتی دارای مناطق فاقد دسترسی به آب نیز است، افزود: اکنون متوسط دسترسی به آب در جامعه شهری در جهان حدود ۸۵ درصد و در کشورمان نزدیک ۱۰۰ درصد است.

وی با بیان اینکه همچنین دسترسی در جامعه روستایی دنیا ۵۳ درصد و در کشورمان ۸۲.۵ درصد است، تصریح کرد: اما به دلیل وجود این تفکر اشتباه که تغییر دولت‌ها را همانند تغییر نظام و رژیم سیاسی تلقی می‌کنند، این دستاوردها نمایان نشده است.

وی با خاطرنشان کردن اینکه به دلیل این تفکر، مشکلات، بزرگتر از آنچه که هست نشان داده می‌شود، اضافه کرد: اینگونه یاد نگرفته‌ایم که نسبت به مردم ابراز محبت کنیم و فقط یک راه بلدیم و آن بزرگ کردن کمبودهاست.

برخوردمان نسبت به تغییر دولت‌ها نباید همانند تغییر رژیم باشد

وزیر نیرو به وجود یک مشکل مزمن در همه عرصه‌های کشور اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مشکل آن است که با وجود گذشت چهل سال از جمهوری اسلامی هنوز یاد نگرفته‌ایم که برخوردمان با تغییر دولت‌ها همانند برخورد با تغییر رژیم نباشد.

وی این برخورد را به چاهی عمیقی تشبیه کرد که هر گروهی‌که می‌آید آن را عمیق‌تر می‌کند و گفت: مقابل آن چاه عمیق، یک مناره‌هایی هم به عنوان کار و دستاورد وجود دارد.

وزیر نیرو با بیان اینکه این مناره‌ها (دستاوردها) باید روی هم قرار گیرند، اما این اقدام را انجام نمی‌دهیم، تصریح کرد: برخی این تفکر را دارند که وقتی می‌آیند، مبداء تاریخ از همان زمان است و کارهای دولت‌های قبل را نادیده می‌گیرند، بنابراین شروع به ساخت مناره جدید می‌کنند؛ در نتیجه تعداد زیادی مناره های کوتاه وجود دارد که به پای آن چاه عمیق نمی‌رسد.

عضو هیات دولت به بحث انرژی های تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: در تجدیدپذیرها کار، تازه شروع شده و قبلا نبوده است و از این پس دولت می تواند بگوید در تجدیدپذیرها این کارها را کرده و شخص دیگری نکرده است، اما درباره دستاوری مانند سد سازی باید نسبت به گذشته طرح، اطلاع رسانی شود.

رسانه‌ها برای اصلاح رویه‌های نادرست اقدام کنند

وزیر نیرو با بیان اینکه باید برای روند «روی هم‌گذاری» اقدام‌های انجام شده از گذشته تاکنون را از یک جایی آغاز کرد، خاطرنشان ساخت: رسانه می تواند در این زمینه پیش گام باشد و کار آموزش در این باره را آغاز کند و به مردم، کارگزاران حکومت، سیاسیون و مجلس آموزش دهد.

اردکانیان گفت: اختصاص حاصل یک کاری که از گذشته شروع شده و همه در آن نقش داشته اند به یک گروه خاص، باعت لذت نبردن مردم از داشته هایمان می شود.

وی اضافه کرد: این از نابلدی است که همواره نیز تکرار شده و رسانه باید برای اصلاح این رویه نادرست اقدام کند.

سال پرکار دولت دوازدهم

وزیر نیرو به سال آخر دولت دوازدهم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امسال سال پرکاری است که باید با اطلاع رسانی درباره فعالیت‌های انجام شده اطلاع‌رسانی کرد.

اردکانیان ادامه داد: امسال نباید توجه‌ها به این باشد که ما چه کردیم، بلکه باید توجه‌ها به سمت چه باید بکنیم جلب شود.

وزیر نیرو ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران و کارکنان ایرنا به وجود یک نشاط و سرزندگی تازه در این خبرگزاری اشاره کرد و گفت: اکنون فعالیت‌های این خبرگزاری هدفمند شده است و بیش از گذشته همکاری در کارها احساس می‌شود.

وی گفت: به عنوان وزیر نیرو وظیفه دارم که از تلاش های دست اندرکاران ایرنا به ویژه در دوران اخیر که تشکر کنم زیرا در این دوره دولت هم احساس نشاط بیشتری دارد زیرا یک آینه صیقل یافته در مقابل کار و رفتار دولت قرار گرفته است.

مردم در مقابل سختی‌ها نیاز به امید دارند

وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از حقوق مسلم مردم لذت بردن از داشته هاست، اظهار داشت: این به معنای نپرداختن به کاستی ها و دنبال نکردن ضروریات و نیازهای مسلم نیست، اما فراموش نکنیم که مردم نیاز به امید و احساس رضایت از دارایی ها دارند تا تاب‌آوری خود را در مقابل مجموعه شرایط این روزها و تحریم‌های ظالمانه ای که شرایط سختی را ایجاد کرده افزایش دهند.

وی با اشاره به اینکه آب و برق جایگاه مهمی در توسعه هر جامعه ای دارد، تاکید کرد: ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه به زیرساخت های این دو انرژی مهم، زیربنایی و زیست محیطی نیاز فراوانی دارد که امروز شرایط شیوع ویروس کرونا اهمیت آن را بیشتر می کند، زیرا آب برای ملاحظات بهداشتی و برق هم برای فعالیت های مختلف از جمله نیازهای کادر درمانی کشور مورد استفاده است و باید با کیفیت و کمیت مناسب فراهم شود.

در سازه‌های آبی به خودکفایی رسیده‌ایم

اردکانیان گفت: در ایران وضع بهتری از متوسط از دنیا و منطقه برای دسترسی به آب شرب داریم که با توجه به توانمندی های داخلی در طراحی و ساخت همه سازه ها آبی، از سد و شبکه تا تصفیه خانه و نیروگاه های برق آبی زیر زمینی خودکفا شده ایم.

۲۵۰ پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

وزیر نیرو همچنین با اشاره به پویش «الف ب ایران» تصریح کرد: در حال حاضر در هفته چهاردهم این پویش ۵۳ پروژه با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به ثمر رسیده و تا پایان سال نیز به وعده ۲۵۰ پروژه عمل خواهد شد.

وی افزود: بر همین اساس هفته آینده در پانزدهمین هفته این پویش از طرح های توسعه منابع آب و خاک مرزی با حضور رییس جمهوری بهره‌برداری خواهد شد.

بکارگیری نیروهای جوان و شایسته‌ در پست‌های مدیریتی

وزیر نیرو با اشاره به اینکه دستاوردهای این نهاد محدود به فعالیت های سازه‌ای نیست، گفت: در بخش منابع انسانی ساز و کار جدیدی را به انجام رساندیم تا در انتخاب همکاران و مدیران، شایسته‌گزینی به وجود بیاید و انتخاب ها بر اساس فراخوان عمومی صورت می‌گیرد تا بهترین نیروها شناسایی شوند.

اردکانیان خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح، مداخلات نا به جا از میان برداشته شده است تا نیروهای جوان وارد عرصه فعالیت شوند.

وی با اشاره به اعمال بازنشستگی با اختیار دستگاه‌ها اظهار داشت: تاکنون حدود سه هزار نفر از این طریق بازنشسته شده اندکه تا پایان دولت به پنج هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو امروز در آستانه روز خبرنگار ضمن حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و بازدید از بخش های مختلف آن با مدیرعامل ایرنا گفت و گو کرد.

وی پس از این دیدار که با حضور جمعی از مدیران ایرنا برگزار شد، با حضور در بخش‌های مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از جمله اتاق خبر به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفت.

درجریان این دیدار، مدیران استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی به صورت بر خط (وبینار) حضور داشتند و به طرح پرسش‌ها و مسائل و مشکلات بخش آب و برق حوزه محل خدمت خود پرداختند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صندوق توسعه ملی محمدرضا نوروزپور دولت تدبیر و امید روز خبرنگار آب و فاضلاب مدیرعامل ایرنا مصر رضا اردکانیان برق وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صندوق توسعه ملی محمدرضا نوروزپور دولت تدبیر و امید روز خبرنگار آب و فاضلاب مدیرعامل ایرنا مصر رضا اردکانیان برق وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی صندوق توسعه ملی محمدرضا نوروزپور دولت تدبیر و امید روز خبرنگار آب و فاضلاب مدیرعامل ایرنا مصر رضا اردکانیان برق وزارت نیرو خبرگزاری جمهوری اسلامی وزیر نیرو روز خبرنگار دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!

عباس علی‌آبادی با بیان اینکه حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی در گمرکات کشور وجود دارد گفت: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

به گزارش تسنیم، وی درباره آخرین وضعیت واردات خودرو در سال جدید اظهار داشت: تا به امروز برای واردات ۱۳۰ هزار خودرو ثبت سفارش انجام شده است و این روند کماکان ادامه دارد و مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند و آن را با قیمت بالا از افرادی که به دنبال سوء استفاده هستند، خریداری نکنند.

وی افزود:حدود ۵۰ هزار خودرو وارداتی نیز در گمرکات کشور وجود دارد و به ترتیب به مردم واگذار می‌شود و سرعت تحویل خودرو‌های وارداتی به مردم به زودی افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکل فعلی برای واردات خودرو نداشتن فضای کافی در بنادر کشور است و تعداد زیادی خودرو روی کشتی داریم.

وی تصریح کرد: ما به واردات خودرو افتخار نمی‌کنیم بله افتخار ما خودرو‌های ساخت داخل است که امیدواریم امسال خودرو‌های بسیار باکیفیت به مردم عرضه کنند و تحویل خوبی در صنعت خودروسازی در سال جدید رقم بزنیم.

علی‌آبادی درباره عرضه و قیمت گذاری خودرو‌های داخلی گفت: تمام تلاش ما آن است که در بعد کیفی و کمی و در ابعاد قیمتی رکودی‌های مناسبی برای عرضه به مردم داشته باشیم، اما باید توجه داشت که خودرو در کشورمان کالای سرمایه‌ای است هر چند که من معتقد هستم که مصرفی است، اما با این وجود از نوسانات دیگر در بازار تاثیر می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: مردم بدانند که در تولید و عرضه خودرو در بازار کسری وجود ندارد و اگر با حوصله برخورد کنند، نیاز آن‌ها تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشورهای اسلامی در برابر نسل‌کشی مردم غزه خود را به خواب غفلت زده‌اند
  • برگزاری نشست وزیر خارجه ایران با سفرای کشورهای اسلامی
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • صنعت نفت ایران بالاترین ارزش افزوده را دارد/ علت جذب سرمایه خارجی
  • آخرین جزئیات از اجرای سد فینسک از زبان وزیر نیرو‌
  • وعده صادقی که اتحاد کشورهای اسلامی را مستحکم‌تر کرد
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • وزیر صمت : به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم
  • جوکار: عملیات «وعده صادق» قدرت موشکی جهان اسلام را نشان داد
  • وزیر صمت: به حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم!