Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرگان گفت: سالانه در مراکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی حدود ۴ هزار پروژه تحقیقاتی انجام می شود و ۵۰ رقم جدید در حوزه زراعی و باغی معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «کامبیز بازرگان» عصر امروز(سه شنبه 14 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه تحقیقات کشور متشکل از 20 مؤسسه تحقیقاتی و 34 مرکز تحقیقات بخش کشاورزی در سطح استان های مختلف به امر آموزش بخش کشاورزی مشغول هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد بخش کشاورزی به چهار ستون اعم از منابع پایه آب و خاک و جنگل ها، سرمایه در بخش کشاورزی برای تولید غذا و منابع انسانی و بهره برداران و ستون چهارم که از اهمیت بیشتری برخوردار است و شاید در این بخش با محدودیت رو به رو باشیم دانش و مهارت است.

 

بازرگان افزود: کشور ما به طور ذاتی با محدودیت در منابع پایه رو به رو است و دانش و مهارت در توسعه کشاورزی و ارتقای تولید نقش اساسی دارد.

 

وی یادآور شد: کشور در شرایط فعلی با تحریم ظالمانه رو به رو است و موضوع امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است و آن چیزی که می تواند ضامن امنیت غذایی در بخش کشاورزی باشد نفوذ بیش از پیش در بخش کشاورزی است.

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی متذکر شد: مراکز تحقیقات با بخش های مختلف به طور مداوم تلاش می کنند تا با انجام تحقیقات و دستیابی به دانش نوین علم نوین را تلفیق کنند و به دست بهره برداران برسانند.

 

بازرگان افزود: در مراکز تحقیقات بخش کشاورزی حوزه زراعت، ارقام جدید با زمینه ارتقای تولید، معرفی روش های مختلف بهره بری بهتر و اصلاح ژنتیکی محصولات باغی و دامی و روش های متفاوت در دام و شیلات و انواع آبزیان و روش های حفاظت طبیعی و تولید در جنگل ها و حفاظت از منابع طبیعی، خاک و غیره مورد توجه و پیگیری قرار می گیرد.

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد: سالانه در مراکز تحقیقات حدود چهار هزار پروژه تحقیقاتی انجام می شود و 50 رقم جدید در حوزه زراعی و باغی معرفی می شود و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

 

بازرگان با بیان اینکه سالانه بیش از 200 یافته جدید پژوهشی به حوزه بخش کشاورزی معرفی می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدامات نویدبخش تولید بیشتر محصولات کشاورزی در بخش کشاورزی باشد.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراکز تحقیقات کشاورزی رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بخش کشاورزی آموزش و ترویج کشاورزی مراکز تحقیقات بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما استان همدان، شهرک گلخانه‌ای «رُز» در دو کیلومتری شهر قروه درگزین در روستای عمان واقع شده که سال ۹۸ افتتاح شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگزین با بیان اینکه در این شهرک گلخانه‌ای ۶۴ واحد گلخانه مشغول فعالیت هستند گفت: ۳۳۰ نفر مستقیم و غیر مستقیم در این شهرک مشغول فعالیت هستند.

فتحی افزود: مساحت گلخانه سی و سه هکتار است که تولید سالانه این واحد‌ها ۵ هزار تن است.

سالانه ۴۱ هزار و ۴۵۰ تن محصول گلخانه‌ای در استان همدان تولید می‌شود.

دیگر خبرها

  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در پیشین سیستان وبلوچستان
  • طرح‌های کشاورزی در انتظار ابلاغ اعتبار/ تولیدات باغی افزایش یافت
  • بررسی ۳ هزار و ۸۱۱ مورد درخواست متقاضیان صدور سند برای اراضی زراعی و باغی
  • بهسازی ۵۳۰ متر جاده بین مزارع در میاندورود
  • کارآفرینی و سرمایه‌گذاری زودبازده در گلخانه ها
  • معرفی ۲۰ رقم زراعی اصلاح‌شده دستاورد مهم سال گذشته
  • سالانه ۶۰۰ هزار تن بذر گواهی شده در کشور مصرف می‌شود
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت
  • دو درصد پروتئین کشور در قم تولید می‌شود
  • سرمازدگی در کمین محصولات کشاورزی و باغی چهارمحال و بختیاری