Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-29@00:20:49 GMT

هشدار وزیر خارجه جدید لبنان به کارشکنی‌های اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۴۷۶

به گزارش فارس، منابع لبنانی، امروز (سه‌شنبه)، خبر دادند «شربل وهبه» وزیرخارجه جدید لبنان رسما پُست خود را از «ناصیف حتی» وزیرخارجه سابق تحویل گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری «النشره»، ناصیف حتی وزیرخارجه سابق لبنان ضمن خوش ‌آمدگویی به «دوست قدیمی» شربل وهبه، گفت امیدوارم در انجام مسئولیت‌های خویش در این مرحله بسیار دشوار، مهم و سرنوشت‌ساز لبنان موفق باشد و خداوند نیز او را موفق گرداند و لبنان را از هر گونه بدی حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل، وزیرخارجه جدید لبنان از «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان و «حسان دیاب» نخست‌وزیر این کشور تشکر  و ابراز امیدواری کرد که بتواند همگام با آنها در این مسیر تلاش کند.

وزیرخارجه جدید لبنان در ادامه گفت که این مسئولیت در شرایطی دشوار به او سپرده شده است؛ اما این مسئله نباید در پشت‌سر گذاشتن تیره‌روزی‌ها و اوضاع کنونی مانع او شود.

وهبه در ادامه اظهاراتش گفت که باید برای گذر از بحران لبنان بویژه بحران آورگان با جامعه‌ بین‌الملل همکاری کرد. وی همچنین افزود که وزارت خارجه تلاش خواهد کرد از برگه وزارت امور اجتماعی در ارتباط با آورگان استفاده کند تا اینگونه از سنگینی این بار بزرگ از دوش لبنان کاسته شد.

وهبه همچنین گفت که به آنچه قانون اساسی لبنان در ارتباط با موضع رد اسکان تأکید کرده، پایبند خواهد بود و از حق لبنان در محافل بین‌المللی دفاع خواهد کرد.

وی در ادامه گفت که به روابط خود با یونیفل، اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ و مقابله با کارشنکی‌های تل‌آویو و ترسیم مرزهای زمینی و دریایی و تلاش برای بازپس‌گیری منطقه اشغالی «مزارع شبعا»  و بخش‌ لبنانی روستای «الغجر» پایبند خواهد بود.

وزیرخارجه جدید لبنان در پایان اظهاراتش ضمن اعلام پایبندی به ابتکار رئیس‌جمهور لبنان، تأکید کرد که برای اجرای تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس «سیدر»، حفظ روابط لبنان با کشورهای عربی و همچنین سازمان بین‌المللی «فرانکفونی» تلاش خواهد کرد.

«ناصیف حتی» وزیر خارجه پیشین لبنان، روز گذشته، استعفای خود را تقدیم نخست‌وزیر این کشور کرد و در عین حال، علت استعفای خود را نبود چشم‌انداز ملی و اراده سازنده برای انجام اصلاحات مطلوب و مورد نظر جامعه بین‌الملل عنوان کرد.

پس از استعفای ناصیف حتی و قبول آن از سوی نخست‌وزیر لبنان، شربل وهبه به عنوان وزیرخارجه جدید لبنان انتخاب شد.

منبع: الف

کلیدواژه: وزیرخارجه جدید لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل طرح معتبری برای تخلیه رفح ندارد

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کرد رژیم صهیونیستی طرح معتبری برای تخلیه غیرنظامیان از شهر رفح در جنوب نوار غزه ندارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متیو میلر گفت، حمله به رفح به ضرر اسرائیل خواهد بود.

میلر خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر در رفح هستند و دولت اسرائیل طرح معتبری برای تخلیه این افراد به مناطق دیگر ارائه نکرده است.

همانطور که وزیر امور خارجه گفت ما معتقدیم این نوع حمله می‌تواند باعث تضعیف امنیت اسرائیل شود و امنیت اسرائیل را کاهش دهد و می‌تواند به جایگاه آن در جهان ضربه بزند.

دیگر خبرها

  • شهادت ۴ نفر از نیرو‌های حزب‌الله توسط اسرائیل
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • فیلم/ تشریح دستاوردهای سفر وزیر خارجه به ترکمنستان
  • سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان
  • شهادت ۴ نفر از نیروهای حزب‌الله توسط اسرائیل
  • بن‌بست مذاکرات آتش‌بس غزه با کارشکنی‌ صهیونیست‌ها
  • وزیر امور خارجه وارد ترکمنستان شد
  • تصاویر| دیدار اسماعیل هنیه با وزیر امور خارجه
  • هشدار آلمان به اسرائیل در خصوص حمله جدید | مردم نمی توانند به یکباره ناپدید شوند
  • اسرائیل طرح معتبری برای تخلیه رفح ندارد