Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@23:51:15 GMT

بهای جهانی مس در مدار افزایشی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۵۲۶

بهای جهانی مس در مدار افزایشی

به گزارش متال بولتن، افزایش تقاضای جهانی برای خرید مس سبب افزایشی بهای این فلز شده است.

بر اساس گزارش بازار بورس فلزات لندن، هر تن مس در بازارهای جهانی حدود ۶ هزار و ۴۵۷ دلار معامله می شود.

به باور شماری از کارشناسان، طلای سرخ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ در محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ دلاری بیتوته می کند.

نگاهی به آمارهای منتشر شده در خصوص بازار جهانی مس نشان می دهد در مارس مارس ۲۰۱۸ میلادی طلای سرخ بهای ۶ هزار و ۶۰۰ دلاری را تجربه کرد و تا ماه مه همان سال در سطح هزار و ۶۵۰ دلار باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مس ناگهان در ماه مارس سال جاری میلادی به کمترین میزان خود یعنی ۵ هزار و ۱۰۰ دلار رسید و کم کم روند صعودی را تجربه کرد.

همچنین گفتنی است به رغم شیوع بیماری کرونا که تا کنون فعالیت اکثر شرکت‌های معدنی را در جهان به حالت تعلیق درآورده است، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از رکورد تولید ۲۵۰ هزار تنی کاتد مس طی سال گذشته در این کشور خبر می دهد.

به گفته اردشیر سعد محمدی تولید این محصول امسال در ایران از مرز ۲۸۰ هزار تن عبور خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه صادرات مس را طی سال گذشته ۲ و نیم‌ برابر افزایش یافت،  اظهار داشت: این رقم طی سه ماهه نخست امسال ۲۰ درصد نسبت به سال ۹۸  بیشتر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا توسعه صادرات بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا توسعه صادرات بورس ویروس کرونا توسعه صادرات بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد

قیمت جهانی طلا امروز، سه‌شنبه (۲۶ مارس) به دلیل کاهش ارزش دلار آمریکا افزایش یافت زیرا تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های تورم ایالات‌متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، می‌تواند زمان‌بندی اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در سال جاری روشن کند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱۷۲ دلار و ۸۲ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۷۳ دلار و ۷۰ سنت رسید. شاخص دلار آمریکا در برابر رقبای خود ۰.۳ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان تر کرد.

قیمت طلا در هفته گذشته پس از آنکه سیاستگذاران فدرال رزرو اعلام کردند که با وجود بالا بودن تورم اخیر، همچنان انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را تا سه چهارم درصد کاهش دهند، به بالاترین حد خود رسید.

آستن گولسبی، رئیس بانک فدرال شیکاگو گفت که در جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو هفته گذشته، سه کاهش نرخ بهره را برای سال جاری انجام داد. در همین حال، لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو هشدار داد که بانک مرکزی ایالات متحده باید با دقت عمل کند و تصمیم می‌گیرد که چه زمانی کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های شاخص هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. شاخص هزینه‌های مصرف شخصی در ماه فوریه ۰.۳ درصد افزایش یافته است که باعث می‌شود سرعت سالانه ۲.۸ درصد حفظ شود.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله‌گران به احتمال ۷۰ درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره ۲۴.۶۸ دلار ثابت بود، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۰۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۰۰۹ دلار و ۱۴ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • تئاتر به مثابه تجربه تجلی همزمان تفکر و زیبایی
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد