Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@17:22:49 GMT

اعلام تعرفه تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۶۲۷۱۹

اعلام تعرفه تست کرونا در بخش دولتی و خصوصی

به گزارش افکارنیوز،

سجاد رضوی دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: در هفتاد و هشتمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور که امروز برگزار شد، چندین موضوع بررسی و مورد تصویب قرار گرفت. یکی از این مصوبات، بازنگری تعرفه خدمت آزمایشگاهی تشخیص کووید۱۹ بر اساس آزمایش های مولکولی PCR بود.

اخبار اجتماعی- وی اظهار داشت: در جلسه امروز، تعرفه خدمات دندانپزشکی به تصویب رسید و بنا شد در آینده ای نزدیک ضوابط اجرایی آن با همکاری سازمان های بیمه گر و سازمان نظام پزشکی تدوین و ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از انسولین ها تا قبل از این تحت پوشش بیمه نبودند که با تصمیم شورای عالی بیمه سلامت، تحت پوشش قرار گرفتند. همچنین خدمات نوزادان نارسی که مشکل شبکیه چشم داشتند، در بخش بستری و سرپایی تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور یادآور شد: مصوبه خوبی برای بیماران خاص و تالاسمی از نظر لوازم و تجهیزات مصرفی داشتیم که با توجه به تغییر قیمت ها، مورد بازنگری قرار گرفت. یکی از تصمیمات مهم امروز، تمدید گواهی اعتباربخشی بیمارستانها با توجه به شیوع کرونا در کشور بود و بنا شد که گواهی اعتباربخشی بیمارستانها تا خرداد ماه سال آینده، تمدید شود.

رضوی با اشاره به بررسی بیشتر و بازنگری خدمات پرستاری در منزل، گفت: شورای عالی بیمه از خدمات پرستاری در منزل حمایت جدی می کند اما به دلیل مشخص نبودن ضوابط و آیین نامه ها، به بررسی های بیشتر نیاز دارد و در جلسات آینده بحث پوشش این خدمات نیز مطرح خواهد شد.

وی تاکید کرد: یکی از مصوبات امروز، بازنگری در تعرفه خدمت تشخیص کووید۱۹ بر اساس آزمایش های مولکولی و PCR بود. مقرر شد که تعرفه این آزمایش علاوه بر قیمت اعلام شده کیت تشخیصی از سوی اداره کل تجهیزات پزشکی، در بخش دولتی حدود ۵۵ هزار تومان و در بخش خصوصی حدود ۱۱۸ هزار تومان باشد.

 دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور گفت: در جلسه امروز گزارشی از وضعیت اجرای نسخه الکترونیک و اقدامات انجام شده توسط بخش های مختلف درگیر در این فرآیند، ارائه و مقرر شد که هر مجموعه ای بنا به شرح وظایف و زمان بندی مشخص شده، اقدامات مربوطه را انجام و گزارش آن را به شورای عالی بیمه ارائه دهد.

رضوی در خصوص پوشش بیمه ای داروهای رمدسیویر و فاویپیراویر خاطرنشان کرد: هنوز در مورد پوشش بیمه ای این دو دارو، بحثی نشده و اگر معاونت درمان وزارت بهداشت پس از تایید کمیته علمی ستاد کرونا، مصرف آن را تایید کرد، حتما در شورای عالی بیمه سلامت مطرح و تصمیم گیری می شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای عالی بیمه سلامت کشور تعرفه تعرفه بیماری کرونا تست کرونا شورای عالی بیمه سلامت کشور آزمایش های مولکولی شورای عالی بیمه سلامت کشور پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی از جمله فصد و حجامت خبر داد. 

دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفتگو با ما از برقراری پوشش بیمه‌ای برای سه خدمت طب سنتی خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده بود که سه خدمت طب ایرانی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، اخیراً هیئت دولت پوشش بیمه‌ای سه خدمت فصد، حجامت خشک و حجامت‌تر را ابلاغ کرده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: این خدمات توسط متخصصصان طب سنتی ایرانی قابل انجام شدن است و تعرفه آن نیز تصویب شده است.

حسینی یکتا گفت: در هر مرکز درمانی که متخصصان طب سنتی در آن فعالیت داشته باشند این خدمات به مردم و بیماران قابل ارائه است.

منبع: تسنیم

tags # اخبار پزشکی ، بیمه سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • یک میلیون و ۲۳۲ هزار لرستانی زیر چتر حمایت بیمه سلامت
  • حجامت بیمه شد
  • خدمات «فصد و حجامت» بیمه شد
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • خدمات فصد و حجامت بیمه شد
  • تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی - ایرانی»
  • تعرفه روانشناسی در سال ۱۴۰۳
  • تدوین سند سلامت روانی جامعه/ بیمه ها تمام خدمات روانشناسی را حمایت کنند
  • افسردگی شایع‌ترین اختلال روان/ تدوین پیش نویس سند سلامت روان
  • کلاف پیچیده تعرفه خدمات درمانی؛ اصرار دولت، استنکاف پزشکان