Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری الجزیره، سازمان ملل متحد اعلام کرد همه گیری کرونا سبب شده است بزرگترین اختلال در سیستم آموزشی در طول تاریخ به وقوع بپیوندد؛ بطوری که مدارس در ۱۶ کشور در نیمه ژوئیه بسته شدند و بیش از یک میلیارد دانش آموز در جهان تحت تأثیر این مسأله قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در سخنانی گفت: باید پس از آنکه انتقال ویروس (کرونا) تحت کنترل درآمد، بازگشایی مدارس در اولویت باشد.

گوترش در راه اندازی کمپین «آینده ما را نجات دهید» سازمان ملل همچنین گفت: اقدامات قرنطینه‌ای سبب شده ۴۰ میلیون کودک از رفتن به پیش دبستانی محروم بمانند. این‌ها در حالی است که بیش از ۲۵۰ میلیون کودک نیز پیش از آغاز همه گیری کرونا در خارج از مدرسه‌ها به سر می‌بردند.

او همچنین افزود: اکنون ما با فاجعه‌ای نسلی روبرو هستیم که می‌تواند «پتانسیل‌های بشری ناگفته» را هدر دهد و دهه‌ها پیشرفت را تضعیف کرده و نابرابری‌ها را تشدید کند.

او در ادامه گفت: ما در لحظاتی سرنوشت ساز برای کودکان و جوانان جهان هستیم. این تصمیمی که دولت‌ها و شرکای آن‌ها اکنون اتخاذ می‌کنند، تأثیری ماندگار بر صد‌ها میلیون جوان و نیز چشم انداز توسعه کشور‌ها برای دهه‌های آتی خواهد داشت.

طیف اعلام سازمان ملل، بسته بودن مدارس و دیگر فضا‌های آموزشی بر ۹۴ درصد از جمعیت دانش آموزان جهان و تا ۹۹ درصد از کشور‌های کم درآمد و یا با درآمد کمتر از میزان متوسط، تأثیر گذاشته است.

کرونا تا کنون بیش از ۱۸ میلیون و ۴۸۶ هزار نفر را در سرتاسر جهان آلوده کرده و بیش از ۶۹۸ هزار را تا کنون به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل شیوع کرونا آنتونیو گوترش سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۶۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بادرود گفت: از ابتدای سال تحصیلی، این دانش آموزان آموزه‌های دینی و اسلامی را فرا گرفتند و با رسیدن به سن تکلیف ملزم هستند واجبات را انجام دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمدرضا عملی افزود: این جشن با هدف مرور فعالیت‌های قرآنی و دینی و ثبت خاطره ماندگار برای آغاز بندگی دانش آموزان برگزار شد.
وی گفت: دکلمه خوانی، اجرای سرود همگانی و برنامه‌های شاد و مفرح از دیگر برنامه‌های این آئین بود.

دیگر خبرها

  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • دانش آموز لرستانی قهرمان فردای ایران شد
  • نقش حروف الفبا در نمرات دانش‌آموزان
  • استخدام مدل زن؛ ماهی ۱۵۰ میلیون تومان!
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • ضارب فراری دختران دانش‌آموز که دستگیر شد کیست؟
  • شرکت بیش از ۲ هزار دانش آموز قشمی در طرح قرآنی مسطورا
  • سیل و طوفان این‌بار چین را هدف گرفت
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • جشن تکلیف دختران دانش آموز همدانی